Forboden kjærleik i Kenya
Noko er rote i Kenya, viser Rafiki, utan å dvele sterkt nok ved den lesbiske tematikken.
Filmen om eit lesbisk par er no forboden i Kenya.
Foto frå filmen
Drama
Regi: Wanuri Kahiu
Rafiki
Med: Samantha Mugatsia og Sheila Munyiva
To jenter forelskar seg i kvarandre i den første filmen frå Kenya med internasjonalt styrke. Ikkje berre er det ei historie om forboden kjærleik – no er filmen òg forboden i Kenya. Frå eit vestleg perspektiv er det ingenting nytt med historia: Det er ein klassisk Romeo og Julie-tematikk om to personar som ikkje kan få kvarandre. Men Rafiki – ordet tyder «ven» på swahili – er sprita opp med fargesprakande foto, popmusikk og rask klipping. Det siste er eit gjentakande problem utover i handlinga: Regissør Wanuri Kahiu dveler ikkje lenge nok i enkelte scener og hoppar for raskt inn i neste bilete. I ei forteljing som er avhengig av «emosjonell katarsis», blir filmspråket for fengande og lett. Dermed får filmen aldri det klimakset han kunne fått på eit emosjonelt plan.
Det er likevel ein forfriskande film. Settinga og kjensla av livet i Kenya kjennest autentisk og sannferdig. Ikkje minst gjeld det dei to hovudpersonane, Kena (Samantha Mugatsia) og Zika (Sheila Munyiva), som ber filmen. Særlig i den innleiande fasen av relasjonen deira, er skodespelet truverdig og ømt. I eit land der homofili er forbode, er det naturleg nok mykje krut i ei skildring av lesbisk kjærleik. Hadde Kahiu dyrka historia mellom Kena og Zika tydelegare, hadde ho treft ein sterkare nerve. Ei anna regissørblemme Kahiu gjer, er å gi oss falske plottlovnader. Korleis det går i den lokale valkampen mellom fedrane til Kena og Zika, blant anna, får vi aldri vite.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Wanuri Kahiu
Rafiki
Med: Samantha Mugatsia og Sheila Munyiva
To jenter forelskar seg i kvarandre i den første filmen frå Kenya med internasjonalt styrke. Ikkje berre er det ei historie om forboden kjærleik – no er filmen òg forboden i Kenya. Frå eit vestleg perspektiv er det ingenting nytt med historia: Det er ein klassisk Romeo og Julie-tematikk om to personar som ikkje kan få kvarandre. Men Rafiki – ordet tyder «ven» på swahili – er sprita opp med fargesprakande foto, popmusikk og rask klipping. Det siste er eit gjentakande problem utover i handlinga: Regissør Wanuri Kahiu dveler ikkje lenge nok i enkelte scener og hoppar for raskt inn i neste bilete. I ei forteljing som er avhengig av «emosjonell katarsis», blir filmspråket for fengande og lett. Dermed får filmen aldri det klimakset han kunne fått på eit emosjonelt plan.
Det er likevel ein forfriskande film. Settinga og kjensla av livet i Kenya kjennest autentisk og sannferdig. Ikkje minst gjeld det dei to hovudpersonane, Kena (Samantha Mugatsia) og Zika (Sheila Munyiva), som ber filmen. Særlig i den innleiande fasen av relasjonen deira, er skodespelet truverdig og ømt. I eit land der homofili er forbode, er det naturleg nok mykje krut i ei skildring av lesbisk kjærleik. Hadde Kahiu dyrka historia mellom Kena og Zika tydelegare, hadde ho treft ein sterkare nerve. Ei anna regissørblemme Kahiu gjer, er å gi oss falske plottlovnader. Korleis det går i den lokale valkampen mellom fedrane til Kena og Zika, blant anna, får vi aldri vite.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.