JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Formelsamlinga

Hollywoodmaskina resirkulerer litt artig action for nye nostalgiske nerdar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Phoebe (Mckenna Grace) jaktar på skrømt.

Phoebe (Mckenna Grace) jaktar på skrømt.

Foto: Kimberley French / Columbia Pictures

Phoebe (Mckenna Grace) jaktar på skrømt.

Phoebe (Mckenna Grace) jaktar på skrømt.

Foto: Kimberley French / Columbia Pictures

2414
20211203
2414
20211203

ACTION/KOMEDIE/EVENTYR

Regi: Jason Reitman

Ghostbusters: Afterlife

Med: Mckenna Grace, Finn Wolfhard, Carrie Coo
Kinofilm

Phoebe (Grace) er ein nerd etter læreboka. Ho ser ut som ein tolv år gamal Timothée Chalamet med obligatoriske briller. Når ho, mora (Coon) og den enkle broren (Wolfhard) blir kasta ut fordi dei er blakke, fer dei til Summerville i Oklahoma.

Der har bestefaren nett døydd etter å ha levd som einstøing på ein falleferdig gard. Han hadde preika om undergang og skrømt. Snart dukkar sistnemnde opp. Phoebe kan nok om både seismologi, elektronikk og mekanikk til å ta opp kampen.

Gamal gøy

Idétørken i Hollywood er som kjent total. Ghostbusters: Afterlife er eit resultat av fantasiløyse, nostalgi og næringsvit. Etter at forsøket på å vekke til live franchisen med ein feministisk vri blei ein finansiell katastrofe i 2016, er vi no tilbake til full mimring med klare trådar frå klassikarane frå 1984 og 1989.

Bestefaren til Phoebe var ein original ghostbuster. På sommarskulen ser dei Child’s Play på VHS. Burgarsjappa i neon med servitørar på rulleskøyter får mora til å seie: «Eg visste ikkje at slikt fanst lenger.»

Dei tekniske duppedittane er mekaniske, frie for digital estetikk. Takk og pris. Og kven skal ein ringe når skrømta kjem flygande? Dan Aykroyd! Slikt fungerer føreseieleg godt for meg.

Forskarfrø

Dei godslege små marshmallowmennene og ein stor blå metal munchkin er artigare enn dei dystrare skrømta visuelt. Alt går sjølvsagt over styr etter kvart. Sumeriske demonar, grisk gruvedrift, fleire forelskingar og vissa om at familien kjem først, er i overkant. Det er vel ikkje anna å vente.

Marknaden for denne actionkomedien er tolvåringar og dei som saknar tida då dei var tolv på åttitalet. Han gjer nok jobben. Eg reagerer på at Bill Murray dukkar opp vel seint, og at eg skulle høyrt meir til den udødelege tittellåten av Ray Parker jr., men det er urimelege innvendingar for nye generasjonar filmforbrukarar.

Den hemningslause hyllinga av vitskap og den kunnskapshungrige ungen Phoebe stør eg heilt og fullt. Ho er ein fin figur som vonleg sår frø for framtidige forskarar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

ACTION/KOMEDIE/EVENTYR

Regi: Jason Reitman

Ghostbusters: Afterlife

Med: Mckenna Grace, Finn Wolfhard, Carrie Coo
Kinofilm

Phoebe (Grace) er ein nerd etter læreboka. Ho ser ut som ein tolv år gamal Timothée Chalamet med obligatoriske briller. Når ho, mora (Coon) og den enkle broren (Wolfhard) blir kasta ut fordi dei er blakke, fer dei til Summerville i Oklahoma.

Der har bestefaren nett døydd etter å ha levd som einstøing på ein falleferdig gard. Han hadde preika om undergang og skrømt. Snart dukkar sistnemnde opp. Phoebe kan nok om både seismologi, elektronikk og mekanikk til å ta opp kampen.

Gamal gøy

Idétørken i Hollywood er som kjent total. Ghostbusters: Afterlife er eit resultat av fantasiløyse, nostalgi og næringsvit. Etter at forsøket på å vekke til live franchisen med ein feministisk vri blei ein finansiell katastrofe i 2016, er vi no tilbake til full mimring med klare trådar frå klassikarane frå 1984 og 1989.

Bestefaren til Phoebe var ein original ghostbuster. På sommarskulen ser dei Child’s Play på VHS. Burgarsjappa i neon med servitørar på rulleskøyter får mora til å seie: «Eg visste ikkje at slikt fanst lenger.»

Dei tekniske duppedittane er mekaniske, frie for digital estetikk. Takk og pris. Og kven skal ein ringe når skrømta kjem flygande? Dan Aykroyd! Slikt fungerer føreseieleg godt for meg.

Forskarfrø

Dei godslege små marshmallowmennene og ein stor blå metal munchkin er artigare enn dei dystrare skrømta visuelt. Alt går sjølvsagt over styr etter kvart. Sumeriske demonar, grisk gruvedrift, fleire forelskingar og vissa om at familien kjem først, er i overkant. Det er vel ikkje anna å vente.

Marknaden for denne actionkomedien er tolvåringar og dei som saknar tida då dei var tolv på åttitalet. Han gjer nok jobben. Eg reagerer på at Bill Murray dukkar opp vel seint, og at eg skulle høyrt meir til den udødelege tittellåten av Ray Parker jr., men det er urimelege innvendingar for nye generasjonar filmforbrukarar.

Den hemningslause hyllinga av vitskap og den kunnskapshungrige ungen Phoebe stør eg heilt og fullt. Ho er ein fin figur som vonleg sår frø for framtidige forskarar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Marknaden for denne action­komedien er tolvåringar. Han gjer nok jobben.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis