JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Framleis Anthony

Skodespel av høg klasse skapar solid film av eit teaterstykke.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Olivia Colman og Anthony Hopkins i hovudrollene.

Olivia Colman og Anthony Hopkins i hovudrollene.

Foto: Sean Gleason / Storytelling media

Olivia Colman og Anthony Hopkins i hovudrollene.

Olivia Colman og Anthony Hopkins i hovudrollene.

Foto: Sean Gleason / Storytelling media

2275
20210528
2275
20210528

DRAMA

Regi: Florian Zeller

The Father

Med: Anthony Hopkins, Olivia Colman, Imogen Poots
Kinofilm

Anthony (Hopkins) er dement. Dottera Anne (Colman) gjer alt ho kan for å hjelpe. Det er ikkje lett, for faren kjem støtt med stygge angrep på heimehjelpene, som sjeldan held lenge.

Anthony rotar og kjenner ikkje igjen ein svigerson som hevdar at han har vore gift med dottera i ti år. Han minnest ikkje at den andre dottera hans har hatt ei stygg ulukke. At Anne vil flytte til Paris med mannen og sende faren til ein aldersheim, har han lite forståing for.

Storspel

Anthony Hopkins vann Oscar for beste skodespelar med si tolking av Anthony, nesten tretti år etter han vann for Nattsvermeren. Han gjer sjølvsagt ein framifrå jobb. Skilja mellom aggressivt arrogant og forsvarslaust forfjamsa sklir utan saum.

Likevel er eg faktisk endå meir imponert av Olivia Colman. Andletet hennar er makelaust i sprang mellom entusiastisk oppofring og frustrert vonløyse. Ho har eit enormt spenn av nyanserte uttrykk. Med fare for ei sjølvmotseiing som minner om Monty Python, er dei båe unikum.

Skrivekunst

The Father er gjennomført god, men eg blei meir rørt av Still Alice, der Julianne Moore storspelte som ung akademikar med Alzheimers sjukdom. Det kan ha med den vantande sympatien med mannen som ikkje kan oppføre seg, å gjere. Litt av grunnen kan vere at ein har ei klar kjensle av å sjå på eit teaterstykke, som filmen jo er basert på.

Debutantregissør Florian Zeller plar skrive teaterstykke, ikkje film, men overgangen er vellukka nok til at han fekk Oscar for beste omarbeidde manus basert på sitt eige stykke. Han har funne snedige løysingar på rørsler mellom rom, og veksling av roller mellom fjes som forvirrar publikum like mykje som hovudfiguren. Det er effektfullt. Klippen er så god at han grensar mot filmtriks.

Rykta skal ha det til at Zeller skreiv filmen på engelsk berre for å få Hopkins i hovudrolla. Suksessen er soleklar. Han har laga ein stram film som gjev god innsikt i demens. Både ein tutlete Hopkins og ei mangslungen Colman er gode stilstudiar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Florian Zeller

The Father

Med: Anthony Hopkins, Olivia Colman, Imogen Poots
Kinofilm

Anthony (Hopkins) er dement. Dottera Anne (Colman) gjer alt ho kan for å hjelpe. Det er ikkje lett, for faren kjem støtt med stygge angrep på heimehjelpene, som sjeldan held lenge.

Anthony rotar og kjenner ikkje igjen ein svigerson som hevdar at han har vore gift med dottera i ti år. Han minnest ikkje at den andre dottera hans har hatt ei stygg ulukke. At Anne vil flytte til Paris med mannen og sende faren til ein aldersheim, har han lite forståing for.

Storspel

Anthony Hopkins vann Oscar for beste skodespelar med si tolking av Anthony, nesten tretti år etter han vann for Nattsvermeren. Han gjer sjølvsagt ein framifrå jobb. Skilja mellom aggressivt arrogant og forsvarslaust forfjamsa sklir utan saum.

Likevel er eg faktisk endå meir imponert av Olivia Colman. Andletet hennar er makelaust i sprang mellom entusiastisk oppofring og frustrert vonløyse. Ho har eit enormt spenn av nyanserte uttrykk. Med fare for ei sjølvmotseiing som minner om Monty Python, er dei båe unikum.

Skrivekunst

The Father er gjennomført god, men eg blei meir rørt av Still Alice, der Julianne Moore storspelte som ung akademikar med Alzheimers sjukdom. Det kan ha med den vantande sympatien med mannen som ikkje kan oppføre seg, å gjere. Litt av grunnen kan vere at ein har ei klar kjensle av å sjå på eit teaterstykke, som filmen jo er basert på.

Debutantregissør Florian Zeller plar skrive teaterstykke, ikkje film, men overgangen er vellukka nok til at han fekk Oscar for beste omarbeidde manus basert på sitt eige stykke. Han har funne snedige løysingar på rørsler mellom rom, og veksling av roller mellom fjes som forvirrar publikum like mykje som hovudfiguren. Det er effektfullt. Klippen er så god at han grensar mot filmtriks.

Rykta skal ha det til at Zeller skreiv filmen på engelsk berre for å få Hopkins i hovudrolla. Suksessen er soleklar. Han har laga ein stram film som gjev god innsikt i demens. Både ein tutlete Hopkins og ei mangslungen Colman er gode stilstudiar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis