Frisk bris
Den ville debuten til Franciska Eliassen fangar tema som er i vinden med fri fantasi.
Ruby Dagnall og Keira LaHart spelar to systrer i debutfilmen til Franciska Eliassen.
Foto: Filmbyrået Jack
Drama
Regi: Franciska Eliassen
Den siste våren
Med: Ruby Dagnall, Keira LaHart
Kinofilm
To systrer strevar med livet og klimakrisa ein stad i Lofoten. Eira (LaHart) er ein taus observatør. Storesystera Vera (Dagnall) er vill. Verkeleg vill. Ho skrik og styrer på med ulike kunstuttrykk og hemningslaus framferd. I dagboka til Vera finn Eira innblikk i den indre verda til villstyringen.
Glitter
Spelefilmdebutanten Franciska Eliassen studerer biletkunst på Kunsthøgskolen i Oslo. Kunstnarsjela skin gjennom i den visuelle stilen. Det kryr av glitter i fjes, fargerike kostyme og kulissar. Filmen er rik på draumlike scener og stiliserte tablå. Mest følgjer vi kvervelvinden Vera med handhalde kamera, like rastlaust som den rasande rebellen.
Filmen slentrar av garde i spenning mellom angst og sinne. Som innfallsrik skildring av ein plaga kunstnar står Eliassen på skuldrene til Itonje Søimer Guttormsen, som laga herlege Gritt, og som underviste Eliassen på Nordland kunst- og filmhøgskole.
Glør
Den tilbakehaldne stilen til Keira LaHart som Eira står i kontrast til Ruby Dagnall, som fyller Vera med uttrykksfull energi. Båe er gode. Dagnall vann ein fortent Amanda-pris for Rosemari av Sara Johnsen i 2017. Ho har hatt mindre roller i både Verdens verste menneske og Skam, og no kjennest det som det er på tide at ho får ei større rolle igjen. Ho gløder.
Vera raljerer om klimakrise og heksebrenning i tråd med den uttalte økofeminismen til regissøren. Eliassen ber på eit brennande engasjement. Ho tilrår å grunde på om det er Vera eller verda som er galen. Å sjå Vera som heilt tilrekneleg, er ikkje lett, for ho verkar som ein orkan det er skummelt å kome nær. Likevel tek ho oss med storm. Filmen fengjer og fasinerer. Slike lågbudsjettfilmar er aldri feilfrie, men den kunstnariske djervskapen er gild. Den siste våren er eit friskt pust.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Franciska Eliassen
Den siste våren
Med: Ruby Dagnall, Keira LaHart
Kinofilm
To systrer strevar med livet og klimakrisa ein stad i Lofoten. Eira (LaHart) er ein taus observatør. Storesystera Vera (Dagnall) er vill. Verkeleg vill. Ho skrik og styrer på med ulike kunstuttrykk og hemningslaus framferd. I dagboka til Vera finn Eira innblikk i den indre verda til villstyringen.
Glitter
Spelefilmdebutanten Franciska Eliassen studerer biletkunst på Kunsthøgskolen i Oslo. Kunstnarsjela skin gjennom i den visuelle stilen. Det kryr av glitter i fjes, fargerike kostyme og kulissar. Filmen er rik på draumlike scener og stiliserte tablå. Mest følgjer vi kvervelvinden Vera med handhalde kamera, like rastlaust som den rasande rebellen.
Filmen slentrar av garde i spenning mellom angst og sinne. Som innfallsrik skildring av ein plaga kunstnar står Eliassen på skuldrene til Itonje Søimer Guttormsen, som laga herlege Gritt, og som underviste Eliassen på Nordland kunst- og filmhøgskole.
Glør
Den tilbakehaldne stilen til Keira LaHart som Eira står i kontrast til Ruby Dagnall, som fyller Vera med uttrykksfull energi. Båe er gode. Dagnall vann ein fortent Amanda-pris for Rosemari av Sara Johnsen i 2017. Ho har hatt mindre roller i både Verdens verste menneske og Skam, og no kjennest det som det er på tide at ho får ei større rolle igjen. Ho gløder.
Vera raljerer om klimakrise og heksebrenning i tråd med den uttalte økofeminismen til regissøren. Eliassen ber på eit brennande engasjement. Ho tilrår å grunde på om det er Vera eller verda som er galen. Å sjå Vera som heilt tilrekneleg, er ikkje lett, for ho verkar som ein orkan det er skummelt å kome nær. Likevel tek ho oss med storm. Filmen fengjer og fasinerer. Slike lågbudsjettfilmar er aldri feilfrie, men den kunstnariske djervskapen er gild. Den siste våren er eit friskt pust.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Endre Ruset er poet og tidlegare kunstnarisk leiar ved Norsk litteraturfestival.
Foto: Heidi Furre
«Dikta til Endre Ruset er ridde av tap og sorg, og med hesten som sentralt motiv.»
Dette er ein bar, men er det ein sjokoladebar til laurdagskvelden eller ein proteinbar til treningsøkta?
Foto via Wikimedia Commons
«Det er høgt trykk på proteinbarfronten for tida.»
Teikning: May Linn Clement
«Det er ikkje for inkje me seier at noko 'dampar av erotikk' eller er 'dampande heitt'.»
Nye rekruttar til 24. mekaniserte brigade i dei ukrainske styrkane driv taktisk øving i Donetsk 14. oktober.
Foto: Ukrainsk forsvar
Ein ukrainsk-nordkoreansk krig på russisk territorium. Ingen forfattar av dystopisk fiksjon kunne ha klekt ut eit slikt scenario, skriv Andrej Kurkov.
Reinsdyr kan fint serverast utan purear, men med reine smakar. Her med brekkbønner, eg brukte grøne erter.
Foto via Wikimedia Commons