Frykt og avsky i Hellas
Eller korleis lage dokumentar om eit nazistisk parti og vanskelege intervjuobjekt.
Regissør Håvard Bustnes har følgt høgreekstremistar i Hellas i fire år.
Foto: Storytelling Media
Dokumentar
Regi: Håvard Bustnes
Hatets vugge (orig.tittel: Golden Dawn Girls)
Med: Ourania Michaloliakou, Håvard Bustnes
Kva har skjedd med Hellas, undrar filmskapar Håvard Bustnes og rettar kameralinsa mot det innvandringsfiendtlege partiet Gyllent Daggry. Etter valet i 2015 vart dei Hellas’ tredje største parti og fekk 17 medlemmar i parlamentet – medan patriarkane i partiet satt fengsla.
Att stod tre kvinner – ei dotter, ei kone og ei mor – som dreiv valkamp for mennene på imponerande vis. Bustnes har verkeleg fått tilgang til desse personane, både på privaten og i det offentlege rommet. Men heilt frå start av er det tydeleg at han har ein vanskeleg jobb: Han vil høyre at Gyllent Daggry er eit nazistisk parti. Kvinnene vrir på spørsmålet.
Som intervjuar tar Bustnes stor plass. Han lar kameraet gå før og etter kvinnene trur dei blir filma. Han er aktiv og deltakande, men får ikkje dei svara han vil ha. Den gjentakande konfrontasjonen blir slitsam i lengda, og går, trur eg, utover det nære portrettet dette kunne vore av tre kvinner.
Bustnes er humanist, utbasunerer han avslutningsvis. Den eine kvinna, Ourania, er tydeleg lei av nazispørsmålet. Bustnes er frustrert over at ho aldri kastar maska og gir han noko ektefølt og personleg. Vel, dokumentaren viser oss kvifor Bustnes aldri får fram personlegdommen deira. Han går seg fast i eigne prinsipp. Han har undra seg over kva som skjer med Hellas, men han har også prøvd å forstå tre kvinner utan å få det til. Bustnes gir ei interessant innføring i Gyllent Daggrys veg fram i gresk politikk. Men som dokumentar lir filmen av ei manglande stringent forteljing, og openheit til den kreative prosessen.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dokumentar
Regi: Håvard Bustnes
Hatets vugge (orig.tittel: Golden Dawn Girls)
Med: Ourania Michaloliakou, Håvard Bustnes
Kva har skjedd med Hellas, undrar filmskapar Håvard Bustnes og rettar kameralinsa mot det innvandringsfiendtlege partiet Gyllent Daggry. Etter valet i 2015 vart dei Hellas’ tredje største parti og fekk 17 medlemmar i parlamentet – medan patriarkane i partiet satt fengsla.
Att stod tre kvinner – ei dotter, ei kone og ei mor – som dreiv valkamp for mennene på imponerande vis. Bustnes har verkeleg fått tilgang til desse personane, både på privaten og i det offentlege rommet. Men heilt frå start av er det tydeleg at han har ein vanskeleg jobb: Han vil høyre at Gyllent Daggry er eit nazistisk parti. Kvinnene vrir på spørsmålet.
Som intervjuar tar Bustnes stor plass. Han lar kameraet gå før og etter kvinnene trur dei blir filma. Han er aktiv og deltakande, men får ikkje dei svara han vil ha. Den gjentakande konfrontasjonen blir slitsam i lengda, og går, trur eg, utover det nære portrettet dette kunne vore av tre kvinner.
Bustnes er humanist, utbasunerer han avslutningsvis. Den eine kvinna, Ourania, er tydeleg lei av nazispørsmålet. Bustnes er frustrert over at ho aldri kastar maska og gir han noko ektefølt og personleg. Vel, dokumentaren viser oss kvifor Bustnes aldri får fram personlegdommen deira. Han går seg fast i eigne prinsipp. Han har undra seg over kva som skjer med Hellas, men han har også prøvd å forstå tre kvinner utan å få det til. Bustnes gir ei interessant innføring i Gyllent Daggrys veg fram i gresk politikk. Men som dokumentar lir filmen av ei manglande stringent forteljing, og openheit til den kreative prosessen.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.