Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Glør i oska

Xavier Dolan er ein forfriskande regissør og ein gneistrande skodespelar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Foto: Another World Entertainment

Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Foto: Another World Entertainment

2679
20200821
2679
20200821

DRAMA

Regi: Xavier Dolan

Matthias & Maxime

Med: Xavier Dolan, Gabriel D’ Almeida Freitas, Anne Dorval
Kinofilm

Matthias (Almeida Freitas) og Maxime (Dolan) har vore venner heile livet. På tampen av tjueåra er det brytningstid. Maxime skal forlate Montreal til fordel for Australia, men etter at dei to kameratane måtte kysse i ei studentfilmscene, bryggar brått andre kjensler under overflata dei siste vekene. Anten brenn vennskapen ut, eller så kan ein ny flamme bli tend.

Formfull

Då den fjollete filmstudenten seier at ho lagar ein film som er både ekspresjonistisk og impresjonistisk samstundes, himlar folk med auga, men ein undrar etter kvart på om ikkje Dolan klarar å gjere nettopp det. Skifta i stemning er klare. Det svingar frå detaljrik intimisme til nærast outrert uttrykk frå hektisk musikkvideoterreng.

Pusteromma skin. Både rask og sakte film er lov for Xavier Dolan. Regissøren er innfallsrik og original, sjølv om filmane hans har mykje til felles. Fyrar som pratar hol i hovudet på deg, ei grufull mor, Dolan i rolla som ein plaga kar. Matthias & Maxime kjennest dels som om ein har sett han før, men likevel er han forbausande frisk.

I Mamma smalna Dolan formatet på biletet kvelande inn, og no går han over i full vidvinkel når kjensler får breie seg. Leiken med kamera og medvitet om nærværet det har, gjennomsyrar filmen. Hadde ikkje Dolan vore så proppfull av talent, hadde pretensjonane plaga publikumet til barnestjerna som fekk sin første film som regissør inn i Cannes då han var tjue. Pianomusikken til kanadiske Jean-Michel Blais gjev minimalistisk magi mellom bognande scener med Pet Shop Boys-versjonen av «Always on My Mind», slagarar frå Arcade Fire og Florence and The Machine og perfekt bruk av nydelege «Song for Zula» av Phosphorescent.

Kjenslevar

Gutegjengen er heseblesande truverdig. Dei er teite og ganske greie. Språklege spark haglar, og nåde den som snik inn engelske gloser i hip fransk frå Quebec. Det er skikkeleg vittig. Matthias har ei indre krise som gjer at han ikkje maktar å oppføra seg. Fråværet av kjensleprat er påtrengande. Blikka renn over av meining.

Xavier Dolan spelar ei hovudrolle, men i gjengen held han seg tilbake. Han formidlar den indre konflikten til figuren Max heilt strålande utan store fakter og ord. Supertalentet har laga ein visuelt flott film om vennskap og kjærleik med eit sterkt, stillfare hjarte.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Xavier Dolan

Matthias & Maxime

Med: Xavier Dolan, Gabriel D’ Almeida Freitas, Anne Dorval
Kinofilm

Matthias (Almeida Freitas) og Maxime (Dolan) har vore venner heile livet. På tampen av tjueåra er det brytningstid. Maxime skal forlate Montreal til fordel for Australia, men etter at dei to kameratane måtte kysse i ei studentfilmscene, bryggar brått andre kjensler under overflata dei siste vekene. Anten brenn vennskapen ut, eller så kan ein ny flamme bli tend.

Formfull

Då den fjollete filmstudenten seier at ho lagar ein film som er både ekspresjonistisk og impresjonistisk samstundes, himlar folk med auga, men ein undrar etter kvart på om ikkje Dolan klarar å gjere nettopp det. Skifta i stemning er klare. Det svingar frå detaljrik intimisme til nærast outrert uttrykk frå hektisk musikkvideoterreng.

Pusteromma skin. Både rask og sakte film er lov for Xavier Dolan. Regissøren er innfallsrik og original, sjølv om filmane hans har mykje til felles. Fyrar som pratar hol i hovudet på deg, ei grufull mor, Dolan i rolla som ein plaga kar. Matthias & Maxime kjennest dels som om ein har sett han før, men likevel er han forbausande frisk.

I Mamma smalna Dolan formatet på biletet kvelande inn, og no går han over i full vidvinkel når kjensler får breie seg. Leiken med kamera og medvitet om nærværet det har, gjennomsyrar filmen. Hadde ikkje Dolan vore så proppfull av talent, hadde pretensjonane plaga publikumet til barnestjerna som fekk sin første film som regissør inn i Cannes då han var tjue. Pianomusikken til kanadiske Jean-Michel Blais gjev minimalistisk magi mellom bognande scener med Pet Shop Boys-versjonen av «Always on My Mind», slagarar frå Arcade Fire og Florence and The Machine og perfekt bruk av nydelege «Song for Zula» av Phosphorescent.

Kjenslevar

Gutegjengen er heseblesande truverdig. Dei er teite og ganske greie. Språklege spark haglar, og nåde den som snik inn engelske gloser i hip fransk frå Quebec. Det er skikkeleg vittig. Matthias har ei indre krise som gjer at han ikkje maktar å oppføra seg. Fråværet av kjensleprat er påtrengande. Blikka renn over av meining.

Xavier Dolan spelar ei hovudrolle, men i gjengen held han seg tilbake. Han formidlar den indre konflikten til figuren Max heilt strålande utan store fakter og ord. Supertalentet har laga ein visuelt flott film om vennskap og kjærleik med eit sterkt, stillfare hjarte.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Hadde ikkje Dolan vore så proppfull av talent, hadde pretensjonane plaga publikum.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis