JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

God gammal gangster

Steinandletet Jason Statham er tilbake hjå regissøren som skapte han.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Holt McCallany (t.v.) som Bullet, Jason Statham som H, Josh Hartnett som Boy Sweat Dave og Rocci Williams som Hollow Bob i den nye filmen til regissøren Guy Ritchie.

Holt McCallany (t.v.) som Bullet, Jason Statham som H, Josh Hartnett som Boy Sweat Dave og Rocci Williams som Hollow Bob i den nye filmen til regissøren Guy Ritchie.

Foto: Metro Goldwyn Mayer Pictures

Holt McCallany (t.v.) som Bullet, Jason Statham som H, Josh Hartnett som Boy Sweat Dave og Rocci Williams som Hollow Bob i den nye filmen til regissøren Guy Ritchie.

Holt McCallany (t.v.) som Bullet, Jason Statham som H, Josh Hartnett som Boy Sweat Dave og Rocci Williams som Hollow Bob i den nye filmen til regissøren Guy Ritchie.

Foto: Metro Goldwyn Mayer Pictures

2629
20210528
2629
20210528

ACTIONTHRILLER

Regi: Guy Ritchie

Wrath of Man

Med: Jason Statham, Josh Hartnett, Holt McCallany
Kinofilm

Løvebrølet til MGM og logoen til det gamle Weinstein-selskapet Miramax opnar Wrath of Man med ei kjensle av svunnen tid. I første scene er vi vitne med dårleg utsikt til eit ran av ein pengetransport der to vektarar døyr.

Snart tek H (Statham) arbeid hjå same selskapet. På prøvene når han så vidt nivået for å bli tilsett, men kollegaar mistenker at den kalde, lakoniske figuren har meir inne, spesielt etter at han taklar neste ran som reinaste skarpskyttaren.

Staut Statham

Filmen er delt opp i ulike delar der vi ser situasjonane frå ulike perspektiv og gradvis får klarleik i kva som har skjedd, og kven som er involvert. Kven er ransmennene? Kven er på innsida? Kor kjem vreiden frå? Spørsmåla er klassiske.

Første kapittel er mest morosamt. Machofaktene i garderoben er skrudd opp til elleve i ein parodi på filmar som denne. Sexistisk sleiv er essensielt. Tulling om moderne menn må òg med, men desse minimalt utdanna vektarane er heilt vanlege, skvetne folk som heller vil følgje retningslinene enn å leike helt. Kvardagslege detaljar står i kontrast til den klassiske gangsterfilmen og til fenomenet Statham.

Tittelen gjev svaret på kva som driv H. Nokon skal svi. Blod kjem til å flyte, men det er lite storslegen action og spektakulære slåstkampar. Stilen er tona ned. Andlet trumfar akrobatikk. Vi snakkar nesten meir Nokas av Erik Skjoldbjærg enn The Fast and the Furious.

Men dette er fullt og heilt Guy Ritchie, slik vi kjenner han frå debuten Lock, Stock and Two Smoking Barrels, sjølv om moderne mørke går framom ironisk nittitalsnihilisme. Filmen kviler på dei staute skuldrene til Jason Statham. Han er seg sjølv lik. Lite mimikk. Skummelt blikk.

Gamleskulen

For ein som korkje har hengt med i svingane på Fast and Furious-føljetongen eller har hatt stor interesse for alle storfilmane Ritchie har regissert, kjennest dette forfriskande gammaldags. Før du veit ordet av det, finn du denne på ei strøymeteneste med merkelappen «steinhard».

Fantasien er ikkje for stor, for dette er ein ny versjon av franske Le Convoyeur av Nicolas Boukhrief frå 2004. Ein slapp skurkefigur med arr i fjeset utan impulskontroll og lojalitetskjensle pluss nokre logiske snarvegar kjem på minussida. Likevel fungerer Wrath of Man godt. Det kan vere kjekt med litt hardbarka hemnkrim frå ei stødig hand.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

ACTIONTHRILLER

Regi: Guy Ritchie

Wrath of Man

Med: Jason Statham, Josh Hartnett, Holt McCallany
Kinofilm

Løvebrølet til MGM og logoen til det gamle Weinstein-selskapet Miramax opnar Wrath of Man med ei kjensle av svunnen tid. I første scene er vi vitne med dårleg utsikt til eit ran av ein pengetransport der to vektarar døyr.

Snart tek H (Statham) arbeid hjå same selskapet. På prøvene når han så vidt nivået for å bli tilsett, men kollegaar mistenker at den kalde, lakoniske figuren har meir inne, spesielt etter at han taklar neste ran som reinaste skarpskyttaren.

Staut Statham

Filmen er delt opp i ulike delar der vi ser situasjonane frå ulike perspektiv og gradvis får klarleik i kva som har skjedd, og kven som er involvert. Kven er ransmennene? Kven er på innsida? Kor kjem vreiden frå? Spørsmåla er klassiske.

Første kapittel er mest morosamt. Machofaktene i garderoben er skrudd opp til elleve i ein parodi på filmar som denne. Sexistisk sleiv er essensielt. Tulling om moderne menn må òg med, men desse minimalt utdanna vektarane er heilt vanlege, skvetne folk som heller vil følgje retningslinene enn å leike helt. Kvardagslege detaljar står i kontrast til den klassiske gangsterfilmen og til fenomenet Statham.

Tittelen gjev svaret på kva som driv H. Nokon skal svi. Blod kjem til å flyte, men det er lite storslegen action og spektakulære slåstkampar. Stilen er tona ned. Andlet trumfar akrobatikk. Vi snakkar nesten meir Nokas av Erik Skjoldbjærg enn The Fast and the Furious.

Men dette er fullt og heilt Guy Ritchie, slik vi kjenner han frå debuten Lock, Stock and Two Smoking Barrels, sjølv om moderne mørke går framom ironisk nittitalsnihilisme. Filmen kviler på dei staute skuldrene til Jason Statham. Han er seg sjølv lik. Lite mimikk. Skummelt blikk.

Gamleskulen

For ein som korkje har hengt med i svingane på Fast and Furious-føljetongen eller har hatt stor interesse for alle storfilmane Ritchie har regissert, kjennest dette forfriskande gammaldags. Før du veit ordet av det, finn du denne på ei strøymeteneste med merkelappen «steinhard».

Fantasien er ikkje for stor, for dette er ein ny versjon av franske Le Convoyeur av Nicolas Boukhrief frå 2004. Ein slapp skurkefigur med arr i fjeset utan impulskontroll og lojalitetskjensle pluss nokre logiske snarvegar kjem på minussida. Likevel fungerer Wrath of Man godt. Det kan vere kjekt med litt hardbarka hemnkrim frå ei stødig hand.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis