Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

God handel

Filmane til Farhadi er samansette som livet og omtrent like uføreseielege.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Taraneh Alidoost og Shahab Hosseini spelar hovudrollene i En handelsreisende.  Foto: Norsk Filmdistribusjon

Taraneh Alidoost og Shahab Hosseini spelar hovudrollene i En handelsreisende. Foto: Norsk Filmdistribusjon

Taraneh Alidoost og Shahab Hosseini spelar hovudrollene i En handelsreisende.  Foto: Norsk Filmdistribusjon

Taraneh Alidoost og Shahab Hosseini spelar hovudrollene i En handelsreisende. Foto: Norsk Filmdistribusjon

3002
20170310
3002
20170310

Drama/thriller

Regi: Asghar Farhadi

En handelsreisende

(Orig. tittel: Forushande (The Salesman))
Med: Shahab Hosseini, Tareneh Alidoosti, Babak Karimi

Emad (Hosseini) og Rana (Alidoosti) lyt flytta frå det falleferdige huset sitt i Teheran, og kollegaen deira i amatørteatergruppa, Babak (Karimi), tilbyr dei ei leilegheit der den førre bebuaren vart bedd om å flytta. Dei takkar ja, men innser etter kort tid at ho som tidlegare budde der, dreiv med snuskete greier. Enno er det eine rommet fullt av sakene hennar. Ein dag Rana er åleine, kjem ein inntrengar og overfell henne i dusjen. Sjokket er stort for både henne og Emad, men det er Emad som mest av alt søkjer ro ved å finna gjerningspersonen.

Veksesmerte

Etter at Abbas Kiarostami døydde i fjor, er det nærliggande å kalla Asghar Farhadi den største iranske regissøren, men ved å avgrensa det til land, yter eg ingen av dei særleg rettferd. To av verdas beste regissørar kom og kjem frå Iran. Personleg likar eg betre den realistiske, ujålete stilen til Farhadi enn det eg har sett av Kiarostami. Og med En handelsreisende viser Farhadi nok ein gong seg frå si beste side, som er å visa oss menneske frå våre mange sider. Barndom, oppvekst, vaksenliv, alderdom – livet er ikkje statisk. Noko av det som gjer oss menneskelege, er at me endrar oss. Endringane kan gjera at ein veks tettare eller veks frå einannan. Der Rana gradvis jobbar seg ut av traumet og vil sjå framover, veks uroa i den vanlegvis fornuftige Emad; han nærer hemntankar som ikkje vil forsvinna.

Prisverdig

Farhadi vann årets Oscar for beste framandspråklege film og prisen for beste manus i Cannes. Til å formidla filmane sine har han alltid eit arsenal av dyktige skodespelarar. Shahab Hosseinis tolking av Emad gav også han ein pris i Cannes.

No er det vanskeleg for meg å høyra kor naturtru dei farsiske replikkane vert leverte, men kroppsspråket og ansiktsuttrykka til Emad klarar nærast på eiga hand å formidla den komplekse situasjonen. I tillegg spelar han den frustrerte Willy Loman i oppsetjinga av En handelsreisendes død, ein karakter som på alle måtar skil seg frå kven han er. Eg er uviss på kor symbolsk oppsetjinga er meint å vera, men for Emad blir det ein megafon for dei stadig meir opprørte tankane hans.

Spenningsfelt

Filmane til Farhadi har i tillegg til å vera fabelaktige speglar på vår eigen kvardag, ei actionprega spenning som gjer at ein ikkje så lett kan plassera dei i den noko blodfattige kategorien drama. Den uføreseielege handlingsgangen kvalifiserer nærare til å kategorisera som thriller, om ein tek definisjonen frå Store norske leksikon: «film med spennande og hårreisande innhald». Det mest hårreisande er at til trass for all denne nasegruse skryten og begeistringa for Asghar Farhadi, så er ikkje eingong En handelsreisende nødvendigvis den beste filmen hans.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama/thriller

Regi: Asghar Farhadi

En handelsreisende

(Orig. tittel: Forushande (The Salesman))
Med: Shahab Hosseini, Tareneh Alidoosti, Babak Karimi

Emad (Hosseini) og Rana (Alidoosti) lyt flytta frå det falleferdige huset sitt i Teheran, og kollegaen deira i amatørteatergruppa, Babak (Karimi), tilbyr dei ei leilegheit der den førre bebuaren vart bedd om å flytta. Dei takkar ja, men innser etter kort tid at ho som tidlegare budde der, dreiv med snuskete greier. Enno er det eine rommet fullt av sakene hennar. Ein dag Rana er åleine, kjem ein inntrengar og overfell henne i dusjen. Sjokket er stort for både henne og Emad, men det er Emad som mest av alt søkjer ro ved å finna gjerningspersonen.

Veksesmerte

Etter at Abbas Kiarostami døydde i fjor, er det nærliggande å kalla Asghar Farhadi den største iranske regissøren, men ved å avgrensa det til land, yter eg ingen av dei særleg rettferd. To av verdas beste regissørar kom og kjem frå Iran. Personleg likar eg betre den realistiske, ujålete stilen til Farhadi enn det eg har sett av Kiarostami. Og med En handelsreisende viser Farhadi nok ein gong seg frå si beste side, som er å visa oss menneske frå våre mange sider. Barndom, oppvekst, vaksenliv, alderdom – livet er ikkje statisk. Noko av det som gjer oss menneskelege, er at me endrar oss. Endringane kan gjera at ein veks tettare eller veks frå einannan. Der Rana gradvis jobbar seg ut av traumet og vil sjå framover, veks uroa i den vanlegvis fornuftige Emad; han nærer hemntankar som ikkje vil forsvinna.

Prisverdig

Farhadi vann årets Oscar for beste framandspråklege film og prisen for beste manus i Cannes. Til å formidla filmane sine har han alltid eit arsenal av dyktige skodespelarar. Shahab Hosseinis tolking av Emad gav også han ein pris i Cannes.

No er det vanskeleg for meg å høyra kor naturtru dei farsiske replikkane vert leverte, men kroppsspråket og ansiktsuttrykka til Emad klarar nærast på eiga hand å formidla den komplekse situasjonen. I tillegg spelar han den frustrerte Willy Loman i oppsetjinga av En handelsreisendes død, ein karakter som på alle måtar skil seg frå kven han er. Eg er uviss på kor symbolsk oppsetjinga er meint å vera, men for Emad blir det ein megafon for dei stadig meir opprørte tankane hans.

Spenningsfelt

Filmane til Farhadi har i tillegg til å vera fabelaktige speglar på vår eigen kvardag, ei actionprega spenning som gjer at ein ikkje så lett kan plassera dei i den noko blodfattige kategorien drama. Den uføreseielege handlingsgangen kvalifiserer nærare til å kategorisera som thriller, om ein tek definisjonen frå Store norske leksikon: «film med spennande og hårreisande innhald». Det mest hårreisande er at til trass for all denne nasegruse skryten og begeistringa for Asghar Farhadi, så er ikkje eingong En handelsreisende nødvendigvis den beste filmen hans.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis