Han er oppstaden!
Kor mykje oppstandelse The Crow klarar å vekka tretti år seinare, er eg mindre sikker på.
Bill Skarsgård spelar The Crow i ein ny og moderne versjon av den teikna romanen til James O’Barrs.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
Action
Regi: Rupert Sanders
The Crow
Med: Bill Skarsgård, FKA Twigs, Danny Huston, Sami Bouajila
Kinofilm
Etter eit ungt, hardt liv møter Eric (Skarsgård) den like skadeskotne Shelly (Twigs) på eit avrusingssenter. Dei stikk av, men fortida innhentar Shelly, og frå det hinsidige trugar, i kjøt og blod, Vincent Roeg (Huston).
Eric og Shelly har ikkje ein kjangs – men skal dei begge hamna i helvete, eller finst det liv etter døden?
Den gamle
Det er berre éin grunn til at eg – som ikkje er fan av verken hollywoodske actionfilmar, det overnaturlege eller overdriven vald – har lyst å sjå The Crow. Og den grunnen er The Crow (1994).
Då teikneserien til James O’Barr fyrste gong vart festa til lerretet, var det sonen til sjølvaste Bruce Lee som spela hovudrolla. Det tragiske som skjedde, var at Brandon Lee døydde i ei arbeidsulukke under innspelinga og aldri fekk sett det ferdige resultatet.
Når kråka no står opp att, tretti år seinare, forventar eg ikkje all verda, men nysgjerrig er eg.
Brit Aksnes om The Crow
På midten av nittitalet florerte det mystiske teoriar om Lee tett knytt opp til rollefiguren, den enigmatiske, vakre og dystre Eric Raven. Det fall saman med og forsterka moglegvis goth-moten som breidde seg utover nittitalet, med mørk sminke, bleik hud og svart hår. Det blei uansett ein film du berre måtte sjå. Så det gjorde eg jo.
Den nye
Eg var ikkje spesielt glad i ovannemnde sjangrar på nittitalet heller, så The Crow gjorde ikkje enormt inntrykk på meg, utanom all mytisk sladder. Når kråka no står opp att, tretti år seinare, forventar eg ikkje all verda, men nysgjerrig er eg.
Alt kan skje i ein film der vampyrliknande vesen rår, midt i den dystopiske, moderne storbyen, med mosegrodd vondskap lurande bak fasadane. Det er likevel høgst lite truverdig at ingen har kode på telefonane sine...
Historia til James O’Barr skal forteljast på nytt, og eg forstår at regissør Rupert Sanders må bruka litt tid på å etablera kjærleiken mellom hovudpersonane. For det er deira udøyande kjærleik, som i løpet av kort tid med sex, stoff og klubbmusikk tydelegvis gjer at dei vil gå gjennom eld og vatn for kvarandre, som skal bera heile grunnen til at Eric blir The Crow.
Me får ta dei på ordet, men særs overtydande er dei ikkje. Den dramatiske forvandlinga til Eric frå dødeleg til evig levande er dels tøff å sjå på, og når hemnaren i han set i gang, går det verkeleg for seg. Goth-elementa er der, men svart, rennande sminke og ein kropp som plutseleg lyser av personleg trenar og proteinpulver, klarar ikkje heilt gjera Bill Skarsgård som The Crow til anna enn ein intenst lengtande fyr med skylappar og kjærleikssorg som gjer at han kan drepa alt og alle rundt seg for å hemna dama si.
Kom ikkje og sei at den gothiske romantikken var død. Han berre gjer seg sånn måteleg på film – igjen.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Action
Regi: Rupert Sanders
The Crow
Med: Bill Skarsgård, FKA Twigs, Danny Huston, Sami Bouajila
Kinofilm
Etter eit ungt, hardt liv møter Eric (Skarsgård) den like skadeskotne Shelly (Twigs) på eit avrusingssenter. Dei stikk av, men fortida innhentar Shelly, og frå det hinsidige trugar, i kjøt og blod, Vincent Roeg (Huston).
Eric og Shelly har ikkje ein kjangs – men skal dei begge hamna i helvete, eller finst det liv etter døden?
Den gamle
Det er berre éin grunn til at eg – som ikkje er fan av verken hollywoodske actionfilmar, det overnaturlege eller overdriven vald – har lyst å sjå The Crow. Og den grunnen er The Crow (1994).
Då teikneserien til James O’Barr fyrste gong vart festa til lerretet, var det sonen til sjølvaste Bruce Lee som spela hovudrolla. Det tragiske som skjedde, var at Brandon Lee døydde i ei arbeidsulukke under innspelinga og aldri fekk sett det ferdige resultatet.
Når kråka no står opp att, tretti år seinare, forventar eg ikkje all verda, men nysgjerrig er eg.
Brit Aksnes om The Crow
På midten av nittitalet florerte det mystiske teoriar om Lee tett knytt opp til rollefiguren, den enigmatiske, vakre og dystre Eric Raven. Det fall saman med og forsterka moglegvis goth-moten som breidde seg utover nittitalet, med mørk sminke, bleik hud og svart hår. Det blei uansett ein film du berre måtte sjå. Så det gjorde eg jo.
Den nye
Eg var ikkje spesielt glad i ovannemnde sjangrar på nittitalet heller, så The Crow gjorde ikkje enormt inntrykk på meg, utanom all mytisk sladder. Når kråka no står opp att, tretti år seinare, forventar eg ikkje all verda, men nysgjerrig er eg.
Alt kan skje i ein film der vampyrliknande vesen rår, midt i den dystopiske, moderne storbyen, med mosegrodd vondskap lurande bak fasadane. Det er likevel høgst lite truverdig at ingen har kode på telefonane sine...
Historia til James O’Barr skal forteljast på nytt, og eg forstår at regissør Rupert Sanders må bruka litt tid på å etablera kjærleiken mellom hovudpersonane. For det er deira udøyande kjærleik, som i løpet av kort tid med sex, stoff og klubbmusikk tydelegvis gjer at dei vil gå gjennom eld og vatn for kvarandre, som skal bera heile grunnen til at Eric blir The Crow.
Me får ta dei på ordet, men særs overtydande er dei ikkje. Den dramatiske forvandlinga til Eric frå dødeleg til evig levande er dels tøff å sjå på, og når hemnaren i han set i gang, går det verkeleg for seg. Goth-elementa er der, men svart, rennande sminke og ein kropp som plutseleg lyser av personleg trenar og proteinpulver, klarar ikkje heilt gjera Bill Skarsgård som The Crow til anna enn ein intenst lengtande fyr med skylappar og kjærleikssorg som gjer at han kan drepa alt og alle rundt seg for å hemna dama si.
Kom ikkje og sei at den gothiske romantikken var død. Han berre gjer seg sånn måteleg på film – igjen.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.