Hei Hitler
Regissør Taika Waititi er meisteren av alvorleg tøys.
Regissør Taika Waititi spelar rolla som Hitler og Roman Griffin Davis som Jojo i satiren over andre verdskrigen.
Foto: Kimberley French / Twentieth Century Fox Film
Sjanger
Regi: Taika Waititi
Jojo Rabbit
Med: Roman Griffin Davis, Taika Waititi, Scarlett Johansson, Thomasin McKenzie
Ti år gamle Jojo (Davis) er ein ihuga ung nazist med ein interessant liksomven, nemleg Hitler sjølv (Waititi). Då det viser seg at mor hennar (Johansson) gøymer den jødiske jenta Elsa (McKenzie) på loftet, får Jojo seg eit par dilemma.
Småsprøtt
Taika Waititi lagar rare, småsprø komediar, og Jojo Rabbit er ikkje noko unntak. Hitler har vore harselert med før, heilt frå Charlie Chaplins fenomenale satire Den store diktatoren (1940) (1940!). I Taika Waititis tullete versjon er han nesten sjarmerande. Det same gjeld vesle Jojo, lysluggen som berre vil gjera ein god jobb som barnesoldat og drepa så mange jødar som råd er. Og utan å vera såpass utilslørt og dryg ville ikkje filmen fungert.
Waititi er sjølv halvt jødisk, noko som kanskje har vore ei drivkraft, for Jojo Rabbit er på mange måtar eit klart rop om å vakna til den antisemittismen som ser ut til å på ny få fotfeste. Og kor latterleg er vel ikkje det?
Kritikk
Det er ikkje djup og avansert kritikk her, det er meir i form av du må vera heilt forbanna idiot for ikkje å sjå kor feil dette er. Men dei skrekkbileta som vart presenterte for å hjernevaska tyske ungar, har ein gong utruleg nok eksistert, og eit heilt folk gjekk på. Det er heilt greitt å le av dette i ettertid, så lenge me hugsar på kva noverande fenomen Waititi faktisk peikar på.
Det er alltid noko søtt og truskuldig over filmane hans; sprelsk er eit slite uttrykk, men eg synest ordet passar Waititi. Kryssklippinga av tribunar som hyllar Hitler med lydsporet av The Beatles’ «Komm, gib mir deine Hand» er morosam, vakker og trist på ein gong. Noko som i grunnen oppsummerer Jojo Rabbit i det heile.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Sjanger
Regi: Taika Waititi
Jojo Rabbit
Med: Roman Griffin Davis, Taika Waititi, Scarlett Johansson, Thomasin McKenzie
Ti år gamle Jojo (Davis) er ein ihuga ung nazist med ein interessant liksomven, nemleg Hitler sjølv (Waititi). Då det viser seg at mor hennar (Johansson) gøymer den jødiske jenta Elsa (McKenzie) på loftet, får Jojo seg eit par dilemma.
Småsprøtt
Taika Waititi lagar rare, småsprø komediar, og Jojo Rabbit er ikkje noko unntak. Hitler har vore harselert med før, heilt frå Charlie Chaplins fenomenale satire Den store diktatoren (1940) (1940!). I Taika Waititis tullete versjon er han nesten sjarmerande. Det same gjeld vesle Jojo, lysluggen som berre vil gjera ein god jobb som barnesoldat og drepa så mange jødar som råd er. Og utan å vera såpass utilslørt og dryg ville ikkje filmen fungert.
Waititi er sjølv halvt jødisk, noko som kanskje har vore ei drivkraft, for Jojo Rabbit er på mange måtar eit klart rop om å vakna til den antisemittismen som ser ut til å på ny få fotfeste. Og kor latterleg er vel ikkje det?
Kritikk
Det er ikkje djup og avansert kritikk her, det er meir i form av du må vera heilt forbanna idiot for ikkje å sjå kor feil dette er. Men dei skrekkbileta som vart presenterte for å hjernevaska tyske ungar, har ein gong utruleg nok eksistert, og eit heilt folk gjekk på. Det er heilt greitt å le av dette i ettertid, så lenge me hugsar på kva noverande fenomen Waititi faktisk peikar på.
Det er alltid noko søtt og truskuldig over filmane hans; sprelsk er eit slite uttrykk, men eg synest ordet passar Waititi. Kryssklippinga av tribunar som hyllar Hitler med lydsporet av The Beatles’ «Komm, gib mir deine Hand» er morosam, vakker og trist på ein gong. Noko som i grunnen oppsummerer Jojo Rabbit i det heile.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.