Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Helten, døden og den australske naturen

The Dry er eit godt eksempel på at ikkje så store filmar fortener store lerret.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Australsk film har fått ein ny krimhelt i Aaron Falk (t.v.), spelt av Eric Bana.

Australsk film har fått ein ny krimhelt i Aaron Falk (t.v.), spelt av Eric Bana.

Foto: Selmer Media

Australsk film har fått ein ny krimhelt i Aaron Falk (t.v.), spelt av Eric Bana.

Australsk film har fått ein ny krimhelt i Aaron Falk (t.v.), spelt av Eric Bana.

Foto: Selmer Media

2308
20210827
2308
20210827

Krimdrama

Regi: Robert Connolly

The Dry

Med: Eric Bana, Genevieve O’Reilly, Keir O’Donnell
Kinofilm

Når barndomsvenen drep seg sjølv og heile familien sin, må Aaron (Bana) heim i gravferda. Ikkje berre er det noko underleg med denne tragedien, men kan det vera ein samanheng med sjølvmordet til ein felles ven, Ellie, då dei var unge?

Samspelet

Australsk film har fått ein ny krimhelt: Aaron Falk. Eric Bana er både sårbar og tøff, akkurat som dagens heltar skal vera, og han er ikkje berre eit pent fjes, men eit menneske med samansett fortid og eit grublande hovud. Og så kjem han frå den vesle byen Kiawarra, eit westernbyliknande samfunn langt uti Australias enorme landbruksområde.

Byen vert ein viktig medspelar så vel som motspelar, ein stad som speglar både sinnet hans og innbyggjarane si mistruiske innstilling. Også den stadig trugande skogbrannfaren og fråverande avlingar gjer at folk er ekstra på tuppa her, på grensa mellom fattigdom og rein undergang.

Det er freistande å avfeia The Dry som ein film meint for TV, hadde det ikkje vore for desse svære, vide åkrane som strekkjer seg utanfor linsa og fyller lerretet med mektige tablå av ei verd utan vatn, og kva det i praksis betyr.

Kinokos

Handlinga i The Dry er usentimental slik berre underhaldningskrim kan vera det. Sjølv om minna om Ellie og hennar død og den nye tragedien er meir enn trist, vert ikkje sorg eit viktig element. Sjåaren skal sleppa å involvera seg slik at det gjer vondt, berre vera vitne til mysteriedelen. Det gjer krim til ein mildt sagt spekulativ sjanger, som eg skal vedgå eg tek imot med lite kritiske auge store delar av tida.

Eg har ikkje lese den bestseljande boka av Jane Harper som filmen er basert på, men eg vil seia at The Dry er ikkje av dei mest spennande om ein ser det som filmatisert krimdrama isolert. Likevel, noko med stemninga, dei fine tilbakeblikka, dei vakre bileta og eigentleg Eric Bana som sympatisk helt gjer at eg kjenner at dette er ei god stund i kinosetet. Av og til er det verdt pengane, berre det.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldari Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Krimdrama

Regi: Robert Connolly

The Dry

Med: Eric Bana, Genevieve O’Reilly, Keir O’Donnell
Kinofilm

Når barndomsvenen drep seg sjølv og heile familien sin, må Aaron (Bana) heim i gravferda. Ikkje berre er det noko underleg med denne tragedien, men kan det vera ein samanheng med sjølvmordet til ein felles ven, Ellie, då dei var unge?

Samspelet

Australsk film har fått ein ny krimhelt: Aaron Falk. Eric Bana er både sårbar og tøff, akkurat som dagens heltar skal vera, og han er ikkje berre eit pent fjes, men eit menneske med samansett fortid og eit grublande hovud. Og så kjem han frå den vesle byen Kiawarra, eit westernbyliknande samfunn langt uti Australias enorme landbruksområde.

Byen vert ein viktig medspelar så vel som motspelar, ein stad som speglar både sinnet hans og innbyggjarane si mistruiske innstilling. Også den stadig trugande skogbrannfaren og fråverande avlingar gjer at folk er ekstra på tuppa her, på grensa mellom fattigdom og rein undergang.

Det er freistande å avfeia The Dry som ein film meint for TV, hadde det ikkje vore for desse svære, vide åkrane som strekkjer seg utanfor linsa og fyller lerretet med mektige tablå av ei verd utan vatn, og kva det i praksis betyr.

Kinokos

Handlinga i The Dry er usentimental slik berre underhaldningskrim kan vera det. Sjølv om minna om Ellie og hennar død og den nye tragedien er meir enn trist, vert ikkje sorg eit viktig element. Sjåaren skal sleppa å involvera seg slik at det gjer vondt, berre vera vitne til mysteriedelen. Det gjer krim til ein mildt sagt spekulativ sjanger, som eg skal vedgå eg tek imot med lite kritiske auge store delar av tida.

Eg har ikkje lese den bestseljande boka av Jane Harper som filmen er basert på, men eg vil seia at The Dry er ikkje av dei mest spennande om ein ser det som filmatisert krimdrama isolert. Likevel, noko med stemninga, dei fine tilbakeblikka, dei vakre bileta og eigentleg Eric Bana som sympatisk helt gjer at eg kjenner at dette er ei god stund i kinosetet. Av og til er det verdt pengane, berre det.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldari Dag og Tid.

Handlinga i The Dry er usentimental slik berre underhaldningskrim kan vera det.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

Foto: Aage Storløkken / Aktuell / NTB

Feature

Samfunn i vidvinkel

Fotografia frå bildebladet Aktuell utgjer ein mektig kavalkade frå glansdagane til sosialdemokratiet, skriv Kjartan Fløgstad.

KjartanFløgstad
I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

Foto: Aage Storløkken / Aktuell / NTB

Feature

Samfunn i vidvinkel

Fotografia frå bildebladet Aktuell utgjer ein mektig kavalkade frå glansdagane til sosialdemokratiet, skriv Kjartan Fløgstad.

KjartanFløgstad
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis