Hogg og belegg
Sjarmerande, fengjande, interessant – så kvifor så lite innhald?
Onkel Bjarne og Anders i stova.
Foto: Mer Filmdistribusjon
Drama / komedie
Regi: Jorunn Myklebust Syversen
Hoggeren
Med: Anders Baasmo Christiansen, Bjarne Syversen, Terje Helstad, Benjamin Helstad
Midt i ein skog står ein lyslugga mann og hamrar laus på eit grantre. Anders (Baasmo Christiansen) har kome tilbake til heimbygda i Hallingdal etter å ha budd halve livet i byen. Onkelen (Syversen) gjev klart uttrykk for kva han synest om den planlause amatørhogsten. Kva dreiv Anders attende til bygda, og av alle ting: korfor har han trong til å rydda skog med øks?
Blod er tjukkast
Ein kan nærast lukta norsk sommar. Grøne, bratte bakkar inn mot brun skogsbotn, fluger som surrar. Filminga, stødig utført av Marte Vold, tek inn alle inntrykk ein assosierer med Bygde-Noreg, frå denne urnorske naturen til rånarane på bensinstasjonen. Enkelte kunne teke dette for langt, overdrive slik at det blei karikert, men regissør Jorunn Myklebust Syversen kjenner denne staden og sinnstilstanden; det merkast. Så har ho også brukt sin eigen familie i rollene som tante, onkel og syskenbarn. Å sleppa å sjå ein eller anna mykje brukt teaterskodespelar prøva å gje kraft til ei rolle som onkelen, er utruleg forfriskande. Eg kan nesten ikkje rosa rollebesetninga nok; framføringa av dialog er så naturtru at om ein samanliknar, verkar sjølv serien Skam oppstylta og teatralsk. Såleis kjem nesten Christiansen og Helstad, som ikkje på nokon måte leverer dårlege prestasjonar, i skuggen av slektningane.
Stemningsfullt
Også musikkbruken fungerer særs godt i Hoggeren – frå starten med metalljazz frå gruppa Shining, som eit frampeik om at Anders kanskje ikkje er så harmonisk som han gjerne vil vere, til dei stiliserte, klagande feletonane som vekslar frå det nasjonalromantiske til å understreka ubehaget. Av og til kan musikken minna om musikken i Fargo (1996), også ein film om stolte, men fastgrodde menneske på landsbygda.
Det er mykje stemning i Hoggeren, mykje fabelaktig dialog og mykje trefelling. Handling vil eg derimot seia det kanskje er litt i underkant av. Dei få dryppa me får om fortida til Anders, den fråverande familien og kvifor han knapt har vore heime sidan tenåra, vert hinta til i mystiske sekvensar frå eit skogholt i blitslys. Det er synd, for eg blir nysgjerrig på han. Det vesle som er av forteljing, fengjer.
For lite
Likevel sit eg att med ei kjensle av at ein har teke ein kortfilmidé og køyrd han ut i fullformat. Har ikkje filmskapar og manusforfattar Syversen klart å finna noko som kan ha skjedd som er kritisk nok til at det er verdt å fortelja om? «Midtlivskrisemannen» er ikkje godt nok grunnlag, han får me presentert opp og i mente og meir enn nok. Alle enkeltdelane fungerer særs godt, men det er lange sekvensar og langt mellom ny informasjon som kan driva handlinga. Når ein har så godt kjøt, skulle eg gjerne hatt meir av det på beinet.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama / komedie
Regi: Jorunn Myklebust Syversen
Hoggeren
Med: Anders Baasmo Christiansen, Bjarne Syversen, Terje Helstad, Benjamin Helstad
Midt i ein skog står ein lyslugga mann og hamrar laus på eit grantre. Anders (Baasmo Christiansen) har kome tilbake til heimbygda i Hallingdal etter å ha budd halve livet i byen. Onkelen (Syversen) gjev klart uttrykk for kva han synest om den planlause amatørhogsten. Kva dreiv Anders attende til bygda, og av alle ting: korfor har han trong til å rydda skog med øks?
Blod er tjukkast
Ein kan nærast lukta norsk sommar. Grøne, bratte bakkar inn mot brun skogsbotn, fluger som surrar. Filminga, stødig utført av Marte Vold, tek inn alle inntrykk ein assosierer med Bygde-Noreg, frå denne urnorske naturen til rånarane på bensinstasjonen. Enkelte kunne teke dette for langt, overdrive slik at det blei karikert, men regissør Jorunn Myklebust Syversen kjenner denne staden og sinnstilstanden; det merkast. Så har ho også brukt sin eigen familie i rollene som tante, onkel og syskenbarn. Å sleppa å sjå ein eller anna mykje brukt teaterskodespelar prøva å gje kraft til ei rolle som onkelen, er utruleg forfriskande. Eg kan nesten ikkje rosa rollebesetninga nok; framføringa av dialog er så naturtru at om ein samanliknar, verkar sjølv serien Skam oppstylta og teatralsk. Såleis kjem nesten Christiansen og Helstad, som ikkje på nokon måte leverer dårlege prestasjonar, i skuggen av slektningane.
Stemningsfullt
Også musikkbruken fungerer særs godt i Hoggeren – frå starten med metalljazz frå gruppa Shining, som eit frampeik om at Anders kanskje ikkje er så harmonisk som han gjerne vil vere, til dei stiliserte, klagande feletonane som vekslar frå det nasjonalromantiske til å understreka ubehaget. Av og til kan musikken minna om musikken i Fargo (1996), også ein film om stolte, men fastgrodde menneske på landsbygda.
Det er mykje stemning i Hoggeren, mykje fabelaktig dialog og mykje trefelling. Handling vil eg derimot seia det kanskje er litt i underkant av. Dei få dryppa me får om fortida til Anders, den fråverande familien og kvifor han knapt har vore heime sidan tenåra, vert hinta til i mystiske sekvensar frå eit skogholt i blitslys. Det er synd, for eg blir nysgjerrig på han. Det vesle som er av forteljing, fengjer.
For lite
Likevel sit eg att med ei kjensle av at ein har teke ein kortfilmidé og køyrd han ut i fullformat. Har ikkje filmskapar og manusforfattar Syversen klart å finna noko som kan ha skjedd som er kritisk nok til at det er verdt å fortelja om? «Midtlivskrisemannen» er ikkje godt nok grunnlag, han får me presentert opp og i mente og meir enn nok. Alle enkeltdelane fungerer særs godt, men det er lange sekvensar og langt mellom ny informasjon som kan driva handlinga. Når ein har så godt kjøt, skulle eg gjerne hatt meir av det på beinet.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Eg kan nesten ikkje rosa rollebesetninga nok.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.