Inkje nytt frå skrekkfronten
Nyinnspelinga av De dødes tjern er overflatisk og overflødig.
Iben Akerli spelar same rolle som Henny Moan gjorde i si tid.
Foto: Canopy / SF Studios
Skrekkfilm
Regi: Nini Bull Robsahm
De dødes tjern
Med: Iben Akerlie, Jakob Schøyen Andersen, Sophia Lie
Den populære romanen av André Bjerke har blitt filmatisert igjen. Nini Bull Robsahm får neppe same suksess som klassikaren Kåre Bergstrøm regisserte i 1958, sjølv om det ikkje er heilt fritt for lyspunkt i den mørke historia om ein gjeng på tur til eit idyllisk tjørn som trekker tungsinn til seg.
Tydeleg tale
Etter oppskrifta oppklårar samtalar i starten i klar tale kven dei ulike er, så vi veit at ein kar har ein podkast om det overnaturlege medan ein annan er ein strengt rasjonell psykolog. Nokre er danskar, av samproduksjonsårsaker som det ikkje passar seg å presisere på film, men som i førelegget snakkar vi om høgt utdanna unge skandinavar. Dei kan sin populærkultur og hintar hyppig til skumle filmar sidan sist soga blei celluloid, som Ondskapens hotell, The Evil Dead, Misery og The Blair Witch Project. Det blir mykje snakk, men sjeldan subtilt.
Klam kopi
Den komiske snerten frå 1958 har forsvunne i flat, forklarande dialog og uforklarleg kjekling. Komikarar og modellar garanterer ikkje godt skodespel. Slikt slit den nye De dødes tjern med. Iben Akerlie er betre i den tausare hovudrolla, og eit par nye variantar av henne som Henny Moan i nattkjole ved tjørn er nydeleg komponerte. Elles blir det mange enkle frampeik og brå lydar så ein skvett av snikande skuggar og skjulte vener. Røter og tjørelik væske frå tjørnet kjennest som standard skrekkestetikk.
Blandinga mellom mareritt og røynd er grei, men ein kjenner ikkje djupna i det mellommenneskelege mørkret. Filmen verkar tilpassa vår tid i referansar og skrekkstandard – utan å ha stort på hjarta. Var det nødvendig å laga De dødes tjern om igjen no? Nei.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Skrekkfilm
Regi: Nini Bull Robsahm
De dødes tjern
Med: Iben Akerlie, Jakob Schøyen Andersen, Sophia Lie
Den populære romanen av André Bjerke har blitt filmatisert igjen. Nini Bull Robsahm får neppe same suksess som klassikaren Kåre Bergstrøm regisserte i 1958, sjølv om det ikkje er heilt fritt for lyspunkt i den mørke historia om ein gjeng på tur til eit idyllisk tjørn som trekker tungsinn til seg.
Tydeleg tale
Etter oppskrifta oppklårar samtalar i starten i klar tale kven dei ulike er, så vi veit at ein kar har ein podkast om det overnaturlege medan ein annan er ein strengt rasjonell psykolog. Nokre er danskar, av samproduksjonsårsaker som det ikkje passar seg å presisere på film, men som i førelegget snakkar vi om høgt utdanna unge skandinavar. Dei kan sin populærkultur og hintar hyppig til skumle filmar sidan sist soga blei celluloid, som Ondskapens hotell, The Evil Dead, Misery og The Blair Witch Project. Det blir mykje snakk, men sjeldan subtilt.
Klam kopi
Den komiske snerten frå 1958 har forsvunne i flat, forklarande dialog og uforklarleg kjekling. Komikarar og modellar garanterer ikkje godt skodespel. Slikt slit den nye De dødes tjern med. Iben Akerlie er betre i den tausare hovudrolla, og eit par nye variantar av henne som Henny Moan i nattkjole ved tjørn er nydeleg komponerte. Elles blir det mange enkle frampeik og brå lydar så ein skvett av snikande skuggar og skjulte vener. Røter og tjørelik væske frå tjørnet kjennest som standard skrekkestetikk.
Blandinga mellom mareritt og røynd er grei, men ein kjenner ikkje djupna i det mellommenneskelege mørkret. Filmen verkar tilpassa vår tid i referansar og skrekkstandard – utan å ha stort på hjarta. Var det nødvendig å laga De dødes tjern om igjen no? Nei.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.