K for komedie?
Eg ler lite av K-town og saknar satiren eg anar ligg i botnen.
Gordon (Jakob Berg) driv sexbutikk i Kristiansand saman med bestekameraten Roger (Alexander de Senger).
Foto: AS Fidalgo / Landmark Film
Komedie
Regi: Kristian Landmark
K-town
Med: Jakob Berg, Alexander de Senger, Pernille Haaland
Kinofilm
Gordon (Berg) driv sexbutikk med bestekompisen Roger (de Senger) i Kristiansand, rett overfor kyrkja der familien går, berre for å irritera dei. Forretninga går sånn passe, heilt til Lola (Haaland) kjem inn frå gata og frå fortida og klaskar eit pengekrav og ein arv i disken så dildoane ristar.
Kvifor?
Til mi gledelege overrasking har det på under to veker kome to komediar på kino som begge ser ut til å villa harselera med sørlandshovudstaden, eller K-town, som filmskaparen her kan henda vil at folk skal byrja omtala Kristiansand som. Når det er sagt, det er berre sist vekes Perleporten som strengt talt gjer narr av byen eller kritiserer noko djupare sett.
I K-town får me eit bakteppe av bibelcamp og snerpete pinsevener, men utover dette er det komedie filmen vil vera, på eigne bein og i kraft av manus og framføring. Prøver filmen for hardt, eller prøver han ikkje i det heile? Eg er faktisk usikker. Handlinga er så rett fram fortalt, utan oppbygging, berre «bank, bank», «du har ein son, han er daud, her er ein arv», «snakkast». Filmen framstår i beste fall som ei slags lakonisk nittitalskomedie, men ikkje ein av dei me framleis snakkar om, og som har tolt tidas tann.
Dildon’t
Både manusforfattar Arne Vilhelm Tellefsen og regissør og produsent Kristian Landmark er barn av K-town, dei kjenner nok godt miljøet og har brukt av lokale krefter, som våpenforhandlarkarakteren og eit par andre artige skruer. Det er ikkje godt å vita kvifor dei har hanka inn Pernille Haaland i rolla som Lola, men ho overtyder få om at ho er amerikansk.
Ho har heller ikkje fått mykje å spela på manusmessig, anna enn å seia fucking ditt og fucking datt, som om det er ved å bruka f-ordet at du framstår som amerikansk. Eller kanskje det skal vera morosamt? På same måte som dildoar og andre kjønnsorganetterlikningar til ulike bruksmål skal vera morosamt, då, sikkert – eit penistalglys til romantisk middag, nei og nei!
Det er godt mogleg at kristiansandarar har sin heilt eigen humor, og at han ikkje er ymta på vestlendingar. Dette er ein snill måte å oppsummera kva eg synest om komedien, om nokon lurte.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie
Regi: Kristian Landmark
K-town
Med: Jakob Berg, Alexander de Senger, Pernille Haaland
Kinofilm
Gordon (Berg) driv sexbutikk med bestekompisen Roger (de Senger) i Kristiansand, rett overfor kyrkja der familien går, berre for å irritera dei. Forretninga går sånn passe, heilt til Lola (Haaland) kjem inn frå gata og frå fortida og klaskar eit pengekrav og ein arv i disken så dildoane ristar.
Kvifor?
Til mi gledelege overrasking har det på under to veker kome to komediar på kino som begge ser ut til å villa harselera med sørlandshovudstaden, eller K-town, som filmskaparen her kan henda vil at folk skal byrja omtala Kristiansand som. Når det er sagt, det er berre sist vekes Perleporten som strengt talt gjer narr av byen eller kritiserer noko djupare sett.
I K-town får me eit bakteppe av bibelcamp og snerpete pinsevener, men utover dette er det komedie filmen vil vera, på eigne bein og i kraft av manus og framføring. Prøver filmen for hardt, eller prøver han ikkje i det heile? Eg er faktisk usikker. Handlinga er så rett fram fortalt, utan oppbygging, berre «bank, bank», «du har ein son, han er daud, her er ein arv», «snakkast». Filmen framstår i beste fall som ei slags lakonisk nittitalskomedie, men ikkje ein av dei me framleis snakkar om, og som har tolt tidas tann.
Dildon’t
Både manusforfattar Arne Vilhelm Tellefsen og regissør og produsent Kristian Landmark er barn av K-town, dei kjenner nok godt miljøet og har brukt av lokale krefter, som våpenforhandlarkarakteren og eit par andre artige skruer. Det er ikkje godt å vita kvifor dei har hanka inn Pernille Haaland i rolla som Lola, men ho overtyder få om at ho er amerikansk.
Ho har heller ikkje fått mykje å spela på manusmessig, anna enn å seia fucking ditt og fucking datt, som om det er ved å bruka f-ordet at du framstår som amerikansk. Eller kanskje det skal vera morosamt? På same måte som dildoar og andre kjønnsorganetterlikningar til ulike bruksmål skal vera morosamt, då, sikkert – eit penistalglys til romantisk middag, nei og nei!
Det er godt mogleg at kristiansandarar har sin heilt eigen humor, og at han ikkje er ymta på vestlendingar. Dette er ein snill måte å oppsummera kva eg synest om komedien, om nokon lurte.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.