Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Kjedeleg

Kva ord er eigentleg meir dekkande for ein pynteleg, søvndyssande, uoriginal film?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Colin Firth og Stanley Tucci spelar høvesvis Sam og Tusker som reiser attende til gamle tomter.

Colin Firth og Stanley Tucci spelar høvesvis Sam og Tusker som reiser attende til gamle tomter.

Foto: Norsk Filmdistribusjon

Colin Firth og Stanley Tucci spelar høvesvis Sam og Tusker som reiser attende til gamle tomter.

Colin Firth og Stanley Tucci spelar høvesvis Sam og Tusker som reiser attende til gamle tomter.

Foto: Norsk Filmdistribusjon

2357
20210820
2357
20210820

Drama

Regi: Harry Macqueen

Supernova

Med: Colin Firth, Stanley Tucci
Kinofilm

Sam (Firth) og Tusker (Tucci) reiser på den britiske landevegen i bubilen og oppsøkjer stader dei var på i starten av det lange forholdet sitt. Men noko er svært endra: Tusker er i ferd med å utvikla demens.

Alderdommen

Det har ikkje skorta på filmar som tek for seg alderdom og demens dei siste par åra, noko som heldigvis betyr at tema som mange tidlegare skydde av frykt for at publikum ikkje var interessert, no er nærast for moteriktig å rekna.

Tenk berre The Father (2020) med Anthony Hopkins i rolla som demensramma, ei rolle han fekk ein velfortent Oscar for. Eller fjorårsfavoritten min, Oss to, om to franske kvinner og det skjulte forholdet deira, og kva som skjer når den eine vert ramma av slag.

Ingen har vondt av å tenka gjennom desse tinga, og som dei nemnde titlane viser: Det kan verta filmkunst av det attpåtil. Faren er jo at dess fleire tematisk like filmar ein ser, dess meir må det til for at ein føler at noko nytt vert tilført. Og der har du Supernova – som eit halvengasjert forsøk på å framkalla kjensler, mens resultatet er at eg blir meir døsig enn rørt.

Pensøvnig

Dei er eit vakkert par, Sam og Tusker, eit vellukka par: Sam er på veg til ein pianokonsert han skal halda, og Tusker jobbar for å følgja opp karrieren som renommert forfattar. Det blir noko ekstra klamt med at desse to kulturelitistane skal følgjast i si smerte, som om det skal gjera det ekstra tragisk at demens kan ramma også dei aller mest privilegerte.

Så kvifor lét eg meg til samanlikning riva sånn med då eg såg Iris (2001), om den briljante forfattaren Iris Murdoch og kampen hennar mot Alzheimers sjukdom? Hovudforskjellen er kan henda at historia om Iris er sann, men mest av alt at ho er så rå og upynta.

Alt i Supernova ser reint, varmt og delikat ut, som ein katalog for Home & Cottage, og omtrent like føreseieleg. Når det i tillegg er dandert med førande, forførande musikk som ikkje gjer utslag på kjensleregisteret, er det vanskeleg å ikkje duppa av innimellom.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Harry Macqueen

Supernova

Med: Colin Firth, Stanley Tucci
Kinofilm

Sam (Firth) og Tusker (Tucci) reiser på den britiske landevegen i bubilen og oppsøkjer stader dei var på i starten av det lange forholdet sitt. Men noko er svært endra: Tusker er i ferd med å utvikla demens.

Alderdommen

Det har ikkje skorta på filmar som tek for seg alderdom og demens dei siste par åra, noko som heldigvis betyr at tema som mange tidlegare skydde av frykt for at publikum ikkje var interessert, no er nærast for moteriktig å rekna.

Tenk berre The Father (2020) med Anthony Hopkins i rolla som demensramma, ei rolle han fekk ein velfortent Oscar for. Eller fjorårsfavoritten min, Oss to, om to franske kvinner og det skjulte forholdet deira, og kva som skjer når den eine vert ramma av slag.

Ingen har vondt av å tenka gjennom desse tinga, og som dei nemnde titlane viser: Det kan verta filmkunst av det attpåtil. Faren er jo at dess fleire tematisk like filmar ein ser, dess meir må det til for at ein føler at noko nytt vert tilført. Og der har du Supernova – som eit halvengasjert forsøk på å framkalla kjensler, mens resultatet er at eg blir meir døsig enn rørt.

Pensøvnig

Dei er eit vakkert par, Sam og Tusker, eit vellukka par: Sam er på veg til ein pianokonsert han skal halda, og Tusker jobbar for å følgja opp karrieren som renommert forfattar. Det blir noko ekstra klamt med at desse to kulturelitistane skal følgjast i si smerte, som om det skal gjera det ekstra tragisk at demens kan ramma også dei aller mest privilegerte.

Så kvifor lét eg meg til samanlikning riva sånn med då eg såg Iris (2001), om den briljante forfattaren Iris Murdoch og kampen hennar mot Alzheimers sjukdom? Hovudforskjellen er kan henda at historia om Iris er sann, men mest av alt at ho er så rå og upynta.

Alt i Supernova ser reint, varmt og delikat ut, som ein katalog for Home & Cottage, og omtrent like føreseieleg. Når det i tillegg er dandert med førande, forførande musikk som ikkje gjer utslag på kjensleregisteret, er det vanskeleg å ikkje duppa av innimellom.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Alt i Supernova ser reint, varmt og delikat ut, som ein katalog for Home & Cottage, og omtrent like føreseieleg.

Brit Aksnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

Foto: Aage Storløkken / Aktuell / NTB

Feature

Samfunn i vidvinkel

Fotografia frå bildebladet Aktuell utgjer ein mektig kavalkade frå glansdagane til sosialdemokratiet, skriv Kjartan Fløgstad.

KjartanFløgstad
I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

I 1960 var Norsk Hydro-anlegget på Herøya Noregs største industriarbeidsplass, med 6500 tilsette. Biletet er frå ein Aktuell-reportasje same året.

Foto: Aage Storløkken / Aktuell / NTB

Feature

Samfunn i vidvinkel

Fotografia frå bildebladet Aktuell utgjer ein mektig kavalkade frå glansdagane til sosialdemokratiet, skriv Kjartan Fløgstad.

KjartanFløgstad
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis