JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Kolonialisme for nybyrjarar

Med stort show og klar tale om økologi og kolonialisme krigar James Cameron for kinoherredøme.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den digitale formgjevinga har teke nye steg, skriv Håkon Tveit.

Den digitale formgjevinga har teke nye steg, skriv Håkon Tveit.

Foto: 20th Century Studios / Disney

Den digitale formgjevinga har teke nye steg, skriv Håkon Tveit.

Den digitale formgjevinga har teke nye steg, skriv Håkon Tveit.

Foto: 20th Century Studios / Disney

1979
20221216
1979
20221216

Action / eventyr / sci-fi

Regi: James Cameron

Avatar: The Way of Water

Med: Sam Worthington, Zoe Saldaña, Stephen Lang
Kinofilm

Storsuksessen Avatar (2009) var ein original storfilm med eit eige univers. No kjem første oppfølgjar. Jake (Worthington) og familien blir jaga av himmelfolket med oberst Quaritch (Lang) i spissen.

Obersten vil ha hemn. Familien flyktar til øyar der dei må koma overeins med havfolket. Saman må dei stå imot fienden når han kjem.

Marinpedagogen

Flyttinga gjev ei ny scene for estetikken i eventyrlandet Pandora med marint tema. Digital formgjeving har teke nye steg. Det er mykje mat for auga. Fargerike artar er sydde vakkert saman av rikdom frå vår verd. Ein finn jamvel eit fangstskip som liknar ei djevelskate.

Visuelle grep syner kva regissør James Cameron kritiserer. Likskapen med kvalfangst er tydeleg. Grove maskiner står mot mjuke organiske former. Den åndelege verda har element av andinske Pachamama og respektfull samhandling med jorda. Kritikken av kolonialisme er like klar som sist, og temaa er minst like aktuelle.

Seriesynder

Stilen høyrer til kulturimperiet USA. Forteljarstemma irriterer. Dialogen er fantasilaus sjølv med islett av fiktivt språk. Den militære sjargongen er så oppbrukt at det skjer i øyra. Fleire av menneska spelar svakt. Musikken er igjen mykje for mykje. Ein slepp heldigvis romantikken frå sist.

Den nye Avatar-filmen er enkel, episk og pompøs. Pedagogikken er barnevennleg. Filmen held merksemda lenge, men kampscener og avrundingar trekkjer ut. Når spetakkelet tværar ut langt over tre timar, blir tolmodet tynt. Repetisjonen held fram. Tre oppfølgjarar til er på veg. Alt i Hollywood er seriekopla. Cameron og storstudioa koloniserer kinoane verda over.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Action / eventyr / sci-fi

Regi: James Cameron

Avatar: The Way of Water

Med: Sam Worthington, Zoe Saldaña, Stephen Lang
Kinofilm

Storsuksessen Avatar (2009) var ein original storfilm med eit eige univers. No kjem første oppfølgjar. Jake (Worthington) og familien blir jaga av himmelfolket med oberst Quaritch (Lang) i spissen.

Obersten vil ha hemn. Familien flyktar til øyar der dei må koma overeins med havfolket. Saman må dei stå imot fienden når han kjem.

Marinpedagogen

Flyttinga gjev ei ny scene for estetikken i eventyrlandet Pandora med marint tema. Digital formgjeving har teke nye steg. Det er mykje mat for auga. Fargerike artar er sydde vakkert saman av rikdom frå vår verd. Ein finn jamvel eit fangstskip som liknar ei djevelskate.

Visuelle grep syner kva regissør James Cameron kritiserer. Likskapen med kvalfangst er tydeleg. Grove maskiner står mot mjuke organiske former. Den åndelege verda har element av andinske Pachamama og respektfull samhandling med jorda. Kritikken av kolonialisme er like klar som sist, og temaa er minst like aktuelle.

Seriesynder

Stilen høyrer til kulturimperiet USA. Forteljarstemma irriterer. Dialogen er fantasilaus sjølv med islett av fiktivt språk. Den militære sjargongen er så oppbrukt at det skjer i øyra. Fleire av menneska spelar svakt. Musikken er igjen mykje for mykje. Ein slepp heldigvis romantikken frå sist.

Den nye Avatar-filmen er enkel, episk og pompøs. Pedagogikken er barnevennleg. Filmen held merksemda lenge, men kampscener og avrundingar trekkjer ut. Når spetakkelet tværar ut langt over tre timar, blir tolmodet tynt. Repetisjonen held fram. Tre oppfølgjarar til er på veg. Alt i Hollywood er seriekopla. Cameron og storstudioa koloniserer kinoane verda over.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis