Krutsprøyt
Den sjølvfinansierte westernfilmen til Kevin Costner er tre triste, trauste timar.
Oscar-vinnar Kevin Costner regisserer og spelar hovudrolla i westerndramaet som han har finansiert sjølv.
Foto: SF Studios
Western
Regi: Kevin Costner
Horizon: An American Saga - Chapter 1
Med: Kevin Costner, Abbey Lee, Sienna Miller
Kinofilm frå 28. juni
Dei store studioa i USA ville ikkje investere i Horizon, det gigantiske nye prosjektet til Kevin Costner. No har rikingen knust sparegrisen for ein revansj som tradisjonen tru byr på sjefen sjølv i hovudrolla i ein film om «Det ville vesten» i USA under borgarkrigen.
Gamle gønnarar
Det tek lang tid før regissøren viser eige andlet. Det kjennest som om innramminga er meir forseggjord nett då, medan foto elles enkelt kviler seg på fin natur. Haustgule blad i Wyoming er jo flott.
Den innleiande timen introduserer Costner elles tallause figurar som dei som orkar, skal følgje framover. Ein slit med å halde følgje, sjølv om stilen er ekstremt didaktisk, overtydeleg og simpel. Stilistisk, tematisk og musikalsk kjennest det som ei tidsreise der tonane til Jon Bon Jovi til Young Guns kunne dukka opp. Men så forfriskande er ikkje dette mølet. Fløyter og strykarar set alle klutar til frå fyrste scene. Vi får skummel musikk når «indianarar» nærmar seg for å massakrere folk. Omsorgsfulle blonde kvinner er truga. Dei liknar ein Timotei-reklame frå åttiåra. Rett nok er dei blodtørstige blant dei kvite like forelda sjablongar.
«Filmen er full av tull. Costner køyrer kvantitet over kvalitet i alle ledd.»
Håkon Tveit om Horizon
Ein fornuftig kar som veit namna på ulike folkeslag og forstår dynamikken i koloniseringa, verkar nærast som ein anakronisme. Retrorasismen minner meir om dei tidlege åra til Costner sjølv enn dei mest tonedøve klassikarane frå gullalderen innan sjangeren.
Ikkje snakk om Kevin
Eg sleit med å hugsa om Costner er ein god skodespelar eller ikkje, og stoler ikkje på dei vage minna om korleis det gjekk då han regisserte seg sjølv i Danser med ulver (1990) og The Postman (1997). Han skal ha for at han er den beste skodespelaren i første kapittel av Horizon. Karikaturane er pinleg overspelte, og då spesielt dei kjipe.
Sadistiske skurkar, hjelpe-
laust pripne britar og ein vis gamal høvding. Alt er teit. Dialogen er dårleg. I tide til syttiårsdagen sin har Costner ført i pennen seksuell spenning mellom seg sjølv og modellen Abbey Lee, som har halvparten av åra på baken. Søt musikk må til for sexscena. Det utslitne mannlege blikket til filmskaparen er i det minste truverdig.
Filmen er full av tull. Costner køyrer kvantitet over kvalitet i alle ledd. Om dei tre neste delane er like lange, klokkar dette makkverket inn på tolv timar. Herre min hatt! Han freistar vel slå Kruttrøyk, som lenge var verdas lengste serie.
Alt er gamaldags i denne filmen, som høyrer heime på fjernsyn for folk som trur Amerika er eit land. Kanskje Kevin Costner tenkte «they don’t make’em like this anymore». Takk og pris. Denne kan fint gå i gløymeboka.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Western
Regi: Kevin Costner
Horizon: An American Saga - Chapter 1
Med: Kevin Costner, Abbey Lee, Sienna Miller
Kinofilm frå 28. juni
Dei store studioa i USA ville ikkje investere i Horizon, det gigantiske nye prosjektet til Kevin Costner. No har rikingen knust sparegrisen for ein revansj som tradisjonen tru byr på sjefen sjølv i hovudrolla i ein film om «Det ville vesten» i USA under borgarkrigen.
Gamle gønnarar
Det tek lang tid før regissøren viser eige andlet. Det kjennest som om innramminga er meir forseggjord nett då, medan foto elles enkelt kviler seg på fin natur. Haustgule blad i Wyoming er jo flott.
Den innleiande timen introduserer Costner elles tallause figurar som dei som orkar, skal følgje framover. Ein slit med å halde følgje, sjølv om stilen er ekstremt didaktisk, overtydeleg og simpel. Stilistisk, tematisk og musikalsk kjennest det som ei tidsreise der tonane til Jon Bon Jovi til Young Guns kunne dukka opp. Men så forfriskande er ikkje dette mølet. Fløyter og strykarar set alle klutar til frå fyrste scene. Vi får skummel musikk når «indianarar» nærmar seg for å massakrere folk. Omsorgsfulle blonde kvinner er truga. Dei liknar ein Timotei-reklame frå åttiåra. Rett nok er dei blodtørstige blant dei kvite like forelda sjablongar.
«Filmen er full av tull. Costner køyrer kvantitet over kvalitet i alle ledd.»
Håkon Tveit om Horizon
Ein fornuftig kar som veit namna på ulike folkeslag og forstår dynamikken i koloniseringa, verkar nærast som ein anakronisme. Retrorasismen minner meir om dei tidlege åra til Costner sjølv enn dei mest tonedøve klassikarane frå gullalderen innan sjangeren.
Ikkje snakk om Kevin
Eg sleit med å hugsa om Costner er ein god skodespelar eller ikkje, og stoler ikkje på dei vage minna om korleis det gjekk då han regisserte seg sjølv i Danser med ulver (1990) og The Postman (1997). Han skal ha for at han er den beste skodespelaren i første kapittel av Horizon. Karikaturane er pinleg overspelte, og då spesielt dei kjipe.
Sadistiske skurkar, hjelpe-
laust pripne britar og ein vis gamal høvding. Alt er teit. Dialogen er dårleg. I tide til syttiårsdagen sin har Costner ført i pennen seksuell spenning mellom seg sjølv og modellen Abbey Lee, som har halvparten av åra på baken. Søt musikk må til for sexscena. Det utslitne mannlege blikket til filmskaparen er i det minste truverdig.
Filmen er full av tull. Costner køyrer kvantitet over kvalitet i alle ledd. Om dei tre neste delane er like lange, klokkar dette makkverket inn på tolv timar. Herre min hatt! Han freistar vel slå Kruttrøyk, som lenge var verdas lengste serie.
Alt er gamaldags i denne filmen, som høyrer heime på fjernsyn for folk som trur Amerika er eit land. Kanskje Kevin Costner tenkte «they don’t make’em like this anymore». Takk og pris. Denne kan fint gå i gløymeboka.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.