Kunsthallen
Gode skodespelarar og smarte manusskribentar har skapt ein dugande komedie av, med og for filmbransjen.
Penélope Cruz spelar filmregissøren Lola som må halde Félix (Banderas) og Iván (Martínez) i taumane.
Foto: The MediaPro Studio
Komedie / drama
Regi: Mariano Cohn, Gastón Duprat
Official Competition
Med: Penélope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martínez, José Luis Gómez
Kinofilm
Styrtrike Humberto Suárez (Gómez) har fylt åtti, men vil bli hugsa for noko meir evig enn det farmasøytiske storselskapet og nokre fjonge fond. Kanskje ei bru? Nei, ein film! Han kjøper rettane til ei kjend bok han ikkje gidd lese, og tilset den prisvinnande regissøren Lola Cuevas (Cruz), som han aldri har høyrt om.
Ho skal instruere den høgt akta skodespelaren Iván Torres (Martínez) og superstjerna Felix Rivero (Banderas). Dei to er rake motsetnader. I resten av filmen følgjer vi dei tre i det gigantiske, tomme signalbygget eigd av Suárez på øvingar før dei skal spele inn filmen.
Førre gong den argentinske duoen Mariano Cohn og Gastón Duprat hadde film på kino, var Æresborgeren (2016). Filmen handla om ein hylla argentinsk forfattar som kjem tilbake til heimbygda for meir hylling. Den arrogante kunstnaren kjem kjapt i konflikt med sambygdingane han eigentleg aldri ville sjå att.
I Official Competition er den kulturelle eliten aleine. Det hindrar ikkje konfliktar frå første augneblink. Dei enorme romma er scener for store ego og sterke meiningar om film og folk.
Iván hatar den vulgære, kommersielle Félix. Cuevas set kunsten framom alt og kvir seg ikkje for å trå over grenser for å nå målet sitt. Metalaga ligg tjukt, med skodespelarteknikkar og krangling om høg og låg kultur. Alt er medvite og presist, utan at dei heilt forlèt klisjeane som er utgangspunkt for utforskinga i kunstnarkomedien.
Høgdepunktet kjem når figuren til Oscar Mártinez fortel figuren til sjølvaste Antonio Banderas at han sjølv aldri vil vere den «eksotiske latinoen» i dumme Hollywood-filmar. Makan til metaangrep på ein karriere.
Røynde Banderas veit godt at han har fleire strengar å spele på. Han briljerte meir sist i Smerte og ære (2019) av Pedro Almodóvar. Almodóvar vinn elles i kategorien film om filmkunsten. Uansett er det gode poeng og fine detaljar her òg. Banderas er absolutt solid, til liks med Oscar Martínez. Penélope Cruz er støtt til å lite på, og rolla som eksentrisk filmskapar er forfriskande i ljos av karrieren hennar.
Det er nok å more seg over, og den breie kritikken av eigen bransje er dels kosteleg. Kanskje samanfattar likevel Cuevas kjensla mi om Official Competition når ho spør: «Kva er ein god film? Ein film vi synest er god, men ikkje likar?» Cohn og Duprat er dyktige manusforfattarar og stødige regissørar med hang til medvitne perspektiv på kunstartar eg er glad i. Eg skulle ønske eg likte filmane deira litt betre. Dei er jo gode.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie / drama
Regi: Mariano Cohn, Gastón Duprat
Official Competition
Med: Penélope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martínez, José Luis Gómez
Kinofilm
Styrtrike Humberto Suárez (Gómez) har fylt åtti, men vil bli hugsa for noko meir evig enn det farmasøytiske storselskapet og nokre fjonge fond. Kanskje ei bru? Nei, ein film! Han kjøper rettane til ei kjend bok han ikkje gidd lese, og tilset den prisvinnande regissøren Lola Cuevas (Cruz), som han aldri har høyrt om.
Ho skal instruere den høgt akta skodespelaren Iván Torres (Martínez) og superstjerna Felix Rivero (Banderas). Dei to er rake motsetnader. I resten av filmen følgjer vi dei tre i det gigantiske, tomme signalbygget eigd av Suárez på øvingar før dei skal spele inn filmen.
Førre gong den argentinske duoen Mariano Cohn og Gastón Duprat hadde film på kino, var Æresborgeren (2016). Filmen handla om ein hylla argentinsk forfattar som kjem tilbake til heimbygda for meir hylling. Den arrogante kunstnaren kjem kjapt i konflikt med sambygdingane han eigentleg aldri ville sjå att.
I Official Competition er den kulturelle eliten aleine. Det hindrar ikkje konfliktar frå første augneblink. Dei enorme romma er scener for store ego og sterke meiningar om film og folk.
Iván hatar den vulgære, kommersielle Félix. Cuevas set kunsten framom alt og kvir seg ikkje for å trå over grenser for å nå målet sitt. Metalaga ligg tjukt, med skodespelarteknikkar og krangling om høg og låg kultur. Alt er medvite og presist, utan at dei heilt forlèt klisjeane som er utgangspunkt for utforskinga i kunstnarkomedien.
Høgdepunktet kjem når figuren til Oscar Mártinez fortel figuren til sjølvaste Antonio Banderas at han sjølv aldri vil vere den «eksotiske latinoen» i dumme Hollywood-filmar. Makan til metaangrep på ein karriere.
Røynde Banderas veit godt at han har fleire strengar å spele på. Han briljerte meir sist i Smerte og ære (2019) av Pedro Almodóvar. Almodóvar vinn elles i kategorien film om filmkunsten. Uansett er det gode poeng og fine detaljar her òg. Banderas er absolutt solid, til liks med Oscar Martínez. Penélope Cruz er støtt til å lite på, og rolla som eksentrisk filmskapar er forfriskande i ljos av karrieren hennar.
Det er nok å more seg over, og den breie kritikken av eigen bransje er dels kosteleg. Kanskje samanfattar likevel Cuevas kjensla mi om Official Competition når ho spør: «Kva er ein god film? Ein film vi synest er god, men ikkje likar?» Cohn og Duprat er dyktige manusforfattarar og stødige regissørar med hang til medvitne perspektiv på kunstartar eg er glad i. Eg skulle ønske eg likte filmane deira litt betre. Dei er jo gode.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Det er nok å more seg over, og den breie kritikken av eigen bransje er dels kosteleg.
Håkon Tveit om Official Competition
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?