Lagnadstung underhaldning om gudar og grøne menn
Thor: Ragnarok varslar at enden er nær, men ikkje for Marvel-universet.
Ingenting er heilagt så lenge det blir god underhaldning.
Foto: The Walt Disney Company Nordic
Fantasy
Regi: Taika Waititi
Thor: Ragnarok
Med Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett
La det vere sagt: Thor: Ragnarok er ein film som tar seg store fridomar med den norrøne forteljinga om Ragnarok – «oppgjeret til gudane» som endar med at verda går under og ein kan stige opp. Førebu deg derfor på å svelgje eit par kamelar og akseptere at arvesøvlet i nordisk kulturhistorie har gått gjennom Hollywood-kverna.
Dette er ein Marvel-film, meir spesifikt ein Thor-film. Thor-karakteren (Hemsworth) har gått att i fleire Marvel-historier no, der to har vore hans eigne: Thor (2011) og Thor: The Dark World (2013). Ein premiss for at alt dette skal fungere, er at ingenting er heilagt, så lenge det blir god underhaldning. Dette betyr mellom anna at figurar frå ulike univers smeltar saman i jakta på det gode eventyret.
I Thor: Ragnarok tar for eksempel Hulken (Ruffalo) opp kampen mot Fenrisulven. Romskip vakar over Åsgård (eller Asgard, som det heiter så fint her) og gir ammunisjon til Thor som for det meste må klare seg utan hammaren.
Thors lagnad i denne filmen er nemleg å vere stranda på planeten Sakaar, der han er i fangenskapet til ein gal herskar som kallar seg Grandmaster (Goldblum). Før han kan prøve å stoppe Hel (Blanchet) og Ragnarok, må han derfor kjempe seg ut av lenker og soldatar. Og bakom lurer Loke (Hiddlestone), som både nemesis og våpendragar.
Ein Marvel-film kokar ned til visse parameter: Er det god underhaldning? Ja. Er skurkane karismatiske og slemme nok? Ja. Ler du av vitsane og karakterane? Ja. Dette er ikkje stor filmkunst, men som fartsfylt actionunderhaldning gjer Thor: Ragnarok jobben. Og banar veg for at ei ny Marvel-verd kan stige opp.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er
skribent og student.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Fantasy
Regi: Taika Waititi
Thor: Ragnarok
Med Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett
La det vere sagt: Thor: Ragnarok er ein film som tar seg store fridomar med den norrøne forteljinga om Ragnarok – «oppgjeret til gudane» som endar med at verda går under og ein kan stige opp. Førebu deg derfor på å svelgje eit par kamelar og akseptere at arvesøvlet i nordisk kulturhistorie har gått gjennom Hollywood-kverna.
Dette er ein Marvel-film, meir spesifikt ein Thor-film. Thor-karakteren (Hemsworth) har gått att i fleire Marvel-historier no, der to har vore hans eigne: Thor (2011) og Thor: The Dark World (2013). Ein premiss for at alt dette skal fungere, er at ingenting er heilagt, så lenge det blir god underhaldning. Dette betyr mellom anna at figurar frå ulike univers smeltar saman i jakta på det gode eventyret.
I Thor: Ragnarok tar for eksempel Hulken (Ruffalo) opp kampen mot Fenrisulven. Romskip vakar over Åsgård (eller Asgard, som det heiter så fint her) og gir ammunisjon til Thor som for det meste må klare seg utan hammaren.
Thors lagnad i denne filmen er nemleg å vere stranda på planeten Sakaar, der han er i fangenskapet til ein gal herskar som kallar seg Grandmaster (Goldblum). Før han kan prøve å stoppe Hel (Blanchet) og Ragnarok, må han derfor kjempe seg ut av lenker og soldatar. Og bakom lurer Loke (Hiddlestone), som både nemesis og våpendragar.
Ein Marvel-film kokar ned til visse parameter: Er det god underhaldning? Ja. Er skurkane karismatiske og slemme nok? Ja. Ler du av vitsane og karakterane? Ja. Dette er ikkje stor filmkunst, men som fartsfylt actionunderhaldning gjer Thor: Ragnarok jobben. Og banar veg for at ei ny Marvel-verd kan stige opp.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er
skribent og student.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.