Livet etter Døden i Venedig
Verdens vakreste gutt deler for lite.
Björn Andrésen fekk rolla som Tadzio i filmen til Luchino Visconti då han var 15 år.
Foto frå filmen
Dokumentar
Regi: Kristina Lindström, Kristian Petri
Verdens vakreste gutt (Orig.tittel: Världens vackraste pojke)
Med: Björn Andrésen og folk i livet hans
Som 15-åring får Björn rolla som Tadzio i Luchino Viscontis Døden i Venedig (1971). Å vera teken ut fordi han er så vakker, skal henga ved han resten av livet – trur eg.
Lukka
Det einaste eigentleg nemneverdige Björn Andrésen har gjort i livet, er denne filmrolla, ei rolle han knapt spela i, så mykje som var til stades i. Han har ingen replikkar, han er rett og slett eit pent fjes som vert forguda av menn verda rundt.
Det ligg stadige insinuasjonar om halvlurvete motivasjonar frå homofile Visconti si side her, og miljøet den unge svenske guten brått vart introdusert for.
Men kva førte eigentleg til at verdas vakraste gut vart redusert til ein trygda, forknytt gamal mann?
Knapp
Det vert introdusert nye rollefigurar – ei bestemor som tok styringa etter at mora forsvann, ein kjærast som hjelper han med å unngå å verta kasta ut av heimen sin, og ei dotter som han har hatt sporadisk kontakt med. Men ingen av dei får særleg mykje plass ut frå kor essensielle dei er, og kor mykje informasjon dei kan sitja på.
Bjørn sjølv er knapp med kva han deler, og det er hans rett, men då burde filmskaparane vurdert forteljarstemme eller eit anna verkemiddel, for her kjennest det i stor grad som spekuleringar og halvkvedne forsøk på å psykologisera. Å trekke inn ein psykolog ville vore interessant. I staden vert det ein slags mimretur der den som skal mimra, ikkje hadde så lyst likevel.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dokumentar
Regi: Kristina Lindström, Kristian Petri
Verdens vakreste gutt (Orig.tittel: Världens vackraste pojke)
Med: Björn Andrésen og folk i livet hans
Som 15-åring får Björn rolla som Tadzio i Luchino Viscontis Døden i Venedig (1971). Å vera teken ut fordi han er så vakker, skal henga ved han resten av livet – trur eg.
Lukka
Det einaste eigentleg nemneverdige Björn Andrésen har gjort i livet, er denne filmrolla, ei rolle han knapt spela i, så mykje som var til stades i. Han har ingen replikkar, han er rett og slett eit pent fjes som vert forguda av menn verda rundt.
Det ligg stadige insinuasjonar om halvlurvete motivasjonar frå homofile Visconti si side her, og miljøet den unge svenske guten brått vart introdusert for.
Men kva førte eigentleg til at verdas vakraste gut vart redusert til ein trygda, forknytt gamal mann?
Knapp
Det vert introdusert nye rollefigurar – ei bestemor som tok styringa etter at mora forsvann, ein kjærast som hjelper han med å unngå å verta kasta ut av heimen sin, og ei dotter som han har hatt sporadisk kontakt med. Men ingen av dei får særleg mykje plass ut frå kor essensielle dei er, og kor mykje informasjon dei kan sitja på.
Bjørn sjølv er knapp med kva han deler, og det er hans rett, men då burde filmskaparane vurdert forteljarstemme eller eit anna verkemiddel, for her kjennest det i stor grad som spekuleringar og halvkvedne forsøk på å psykologisera. Å trekke inn ein psykolog ville vore interessant. I staden vert det ein slags mimretur der den som skal mimra, ikkje hadde så lyst likevel.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.