Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Livet i navlen

Filmskapar Ole Giæver held fram med å laga film om yndlingstemaet: seg sjølv.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ein familiemiddag heime hos filmskapar Ole Giæver.

Ein familiemiddag heime hos filmskapar Ole Giæver.

Foto frå filmen

Ein familiemiddag heime hos filmskapar Ole Giæver.

Ein familiemiddag heime hos filmskapar Ole Giæver.

Foto frå filmen

2989
20170630
2989
20170630

Hybrid (drama/dokumentar)

Regi: Ole Giæver

Fra balkongen

Med: Ole Giæver, familien hans, Trine Wiggen

Fra balkongen kan absolutt kallast ein oppfølgjar til Mot naturen (2014), sjølv om Giæver, då lett forkledd, for ikkje å seia lett påkledd, kalla seg Martin i staden for Ole. Der han sist sprang rundt i skog og fjell og fortalde om mange tankar, har han no forflytta seg til balkongen på Bjølsen i Oslo, der han opptrer under eige namn. Kva er meininga med livet? undrar han seg, medan han drikk te og tenkjer tilbake på oppveksten i Tromsø og alt han har gjort mellom sin eigen fødsel og fødslane til ungane.

Ring, ring

Kvar minste krik og krok av navlen er interessant for Ole Giæver. Han køyrer på med utlevering av eigne banale tankar på eit beundringsverdig skamlaust vis. Han insisterer på kor lite glad han er i å prata, samstundes som han kontinuerleg masar inn i kamera. For det meste fungerer det bra – tankane hans kan nok svært mange kjenna seg att i. Han føler på tidsklemma, at ungane gjer livet både trivielt og meiningsfylt samstundes, og at ein skulle gjort meir for å gjera verda til ein betre stad. Han går på ein underhaldande måte i ring, for så å enda opp der han starta: Ingenting kjem til å endra seg, livet held fram heilt til det sluttar.

Livskrisemannen

Mykje av problemstillingane til Giæver går på kor fastsett han er i konvensjonelle mønster. Likevel går det ikkje lang tid før han nærast hyllar denne normaliteten, medvite eller ikkje. Og oppi all denne funderinga klarar han å legga inn ei merkeleg skildring av stakkarslege einslege som berre treng at nokon held rundt dei. Kvifor han følte for denne smått fornærmande, stereotype innskytinga, stussar eg på. Han er langt betre på å skildra eigen situasjon og sitt eige sjeleliv, både når det gjeld form og med tanke på kva han har belegg for å definera. Han har tydeleg gått gjennom diverse livskrisar, så den noko blodfattige takketalen han deklamerer til kona og familien, kjennest som ein slags lukkeleg resignasjon, og bryt med tvilen han verkar å ha som utgangspunkt for heile filmen.

Eigentid

Filmskaparen freistar å avdekka det universelle gjennom høgst subjektive observasjonar. Med små innslag av animasjon, koreograferte scenar og morosame arkivklypp frå barndommen skapar Giæver mest av alt eit bilete av seg sjølv. Nostalgien han kjenner på, at han vil verta elska bort frå den bristande barndomen, vert forsterka gjennom å sjå barna veksa til og bli eigne sjølvstendige vesen, slik han og broren voks frå foreldra. Eg likar stilen hans, eg likar at han torer blottlegga seg, han dreg det berre ikkje langt nok. Han går mot kanten, kikar ned, ser at det er høgt, men idet han skal til å hoppa, ropar kona og ungane at det er middag.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Hybrid (drama/dokumentar)

Regi: Ole Giæver

Fra balkongen

Med: Ole Giæver, familien hans, Trine Wiggen

Fra balkongen kan absolutt kallast ein oppfølgjar til Mot naturen (2014), sjølv om Giæver, då lett forkledd, for ikkje å seia lett påkledd, kalla seg Martin i staden for Ole. Der han sist sprang rundt i skog og fjell og fortalde om mange tankar, har han no forflytta seg til balkongen på Bjølsen i Oslo, der han opptrer under eige namn. Kva er meininga med livet? undrar han seg, medan han drikk te og tenkjer tilbake på oppveksten i Tromsø og alt han har gjort mellom sin eigen fødsel og fødslane til ungane.

Ring, ring

Kvar minste krik og krok av navlen er interessant for Ole Giæver. Han køyrer på med utlevering av eigne banale tankar på eit beundringsverdig skamlaust vis. Han insisterer på kor lite glad han er i å prata, samstundes som han kontinuerleg masar inn i kamera. For det meste fungerer det bra – tankane hans kan nok svært mange kjenna seg att i. Han føler på tidsklemma, at ungane gjer livet både trivielt og meiningsfylt samstundes, og at ein skulle gjort meir for å gjera verda til ein betre stad. Han går på ein underhaldande måte i ring, for så å enda opp der han starta: Ingenting kjem til å endra seg, livet held fram heilt til det sluttar.

Livskrisemannen

Mykje av problemstillingane til Giæver går på kor fastsett han er i konvensjonelle mønster. Likevel går det ikkje lang tid før han nærast hyllar denne normaliteten, medvite eller ikkje. Og oppi all denne funderinga klarar han å legga inn ei merkeleg skildring av stakkarslege einslege som berre treng at nokon held rundt dei. Kvifor han følte for denne smått fornærmande, stereotype innskytinga, stussar eg på. Han er langt betre på å skildra eigen situasjon og sitt eige sjeleliv, både når det gjeld form og med tanke på kva han har belegg for å definera. Han har tydeleg gått gjennom diverse livskrisar, så den noko blodfattige takketalen han deklamerer til kona og familien, kjennest som ein slags lukkeleg resignasjon, og bryt med tvilen han verkar å ha som utgangspunkt for heile filmen.

Eigentid

Filmskaparen freistar å avdekka det universelle gjennom høgst subjektive observasjonar. Med små innslag av animasjon, koreograferte scenar og morosame arkivklypp frå barndommen skapar Giæver mest av alt eit bilete av seg sjølv. Nostalgien han kjenner på, at han vil verta elska bort frå den bristande barndomen, vert forsterka gjennom å sjå barna veksa til og bli eigne sjølvstendige vesen, slik han og broren voks frå foreldra. Eg likar stilen hans, eg likar at han torer blottlegga seg, han dreg det berre ikkje langt nok. Han går mot kanten, kikar ned, ser at det er høgt, men idet han skal til å hoppa, ropar kona og ungane at det er middag.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Eg likar stilen hans, at han blottlegg seg, han dreg det berre ikkje langt nok.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis