Livet i navlen
Filmskapar Ole Giæver held fram med å laga film om yndlingstemaet: seg sjølv.
Ein familiemiddag heime hos filmskapar Ole Giæver.
Foto frå filmen
Hybrid (drama/dokumentar)
Regi: Ole Giæver
Fra balkongen
Med: Ole Giæver, familien hans, Trine Wiggen
Fra balkongen kan absolutt kallast ein oppfølgjar til Mot naturen (2014), sjølv om Giæver, då lett forkledd, for ikkje å seia lett påkledd, kalla seg Martin i staden for Ole. Der han sist sprang rundt i skog og fjell og fortalde om mange tankar, har han no forflytta seg til balkongen på Bjølsen i Oslo, der han opptrer under eige namn. Kva er meininga med livet? undrar han seg, medan han drikk te og tenkjer tilbake på oppveksten i Tromsø og alt han har gjort mellom sin eigen fødsel og fødslane til ungane.
Ring, ring
Kvar minste krik og krok av navlen er interessant for Ole Giæver. Han køyrer på med utlevering av eigne banale tankar på eit beundringsverdig skamlaust vis. Han insisterer på kor lite glad han er i å prata, samstundes som han kontinuerleg masar inn i kamera. For det meste fungerer det bra – tankane hans kan nok svært mange kjenna seg att i. Han føler på tidsklemma, at ungane gjer livet både trivielt og meiningsfylt samstundes, og at ein skulle gjort meir for å gjera verda til ein betre stad. Han går på ein underhaldande måte i ring, for så å enda opp der han starta: Ingenting kjem til å endra seg, livet held fram heilt til det sluttar.
Livskrisemannen
Mykje av problemstillingane til Giæver går på kor fastsett han er i konvensjonelle mønster. Likevel går det ikkje lang tid før han nærast hyllar denne normaliteten, medvite eller ikkje. Og oppi all denne funderinga klarar han å legga inn ei merkeleg skildring av stakkarslege einslege som berre treng at nokon held rundt dei. Kvifor han følte for denne smått fornærmande, stereotype innskytinga, stussar eg på. Han er langt betre på å skildra eigen situasjon og sitt eige sjeleliv, både når det gjeld form og med tanke på kva han har belegg for å definera. Han har tydeleg gått gjennom diverse livskrisar, så den noko blodfattige takketalen han deklamerer til kona og familien, kjennest som ein slags lukkeleg resignasjon, og bryt med tvilen han verkar å ha som utgangspunkt for heile filmen.
Eigentid
Filmskaparen freistar å avdekka det universelle gjennom høgst subjektive observasjonar. Med små innslag av animasjon, koreograferte scenar og morosame arkivklypp frå barndommen skapar Giæver mest av alt eit bilete av seg sjølv. Nostalgien han kjenner på, at han vil verta elska bort frå den bristande barndomen, vert forsterka gjennom å sjå barna veksa til og bli eigne sjølvstendige vesen, slik han og broren voks frå foreldra. Eg likar stilen hans, eg likar at han torer blottlegga seg, han dreg det berre ikkje langt nok. Han går mot kanten, kikar ned, ser at det er høgt, men idet han skal til å hoppa, ropar kona og ungane at det er middag.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Hybrid (drama/dokumentar)
Regi: Ole Giæver
Fra balkongen
Med: Ole Giæver, familien hans, Trine Wiggen
Fra balkongen kan absolutt kallast ein oppfølgjar til Mot naturen (2014), sjølv om Giæver, då lett forkledd, for ikkje å seia lett påkledd, kalla seg Martin i staden for Ole. Der han sist sprang rundt i skog og fjell og fortalde om mange tankar, har han no forflytta seg til balkongen på Bjølsen i Oslo, der han opptrer under eige namn. Kva er meininga med livet? undrar han seg, medan han drikk te og tenkjer tilbake på oppveksten i Tromsø og alt han har gjort mellom sin eigen fødsel og fødslane til ungane.
Ring, ring
Kvar minste krik og krok av navlen er interessant for Ole Giæver. Han køyrer på med utlevering av eigne banale tankar på eit beundringsverdig skamlaust vis. Han insisterer på kor lite glad han er i å prata, samstundes som han kontinuerleg masar inn i kamera. For det meste fungerer det bra – tankane hans kan nok svært mange kjenna seg att i. Han føler på tidsklemma, at ungane gjer livet både trivielt og meiningsfylt samstundes, og at ein skulle gjort meir for å gjera verda til ein betre stad. Han går på ein underhaldande måte i ring, for så å enda opp der han starta: Ingenting kjem til å endra seg, livet held fram heilt til det sluttar.
Livskrisemannen
Mykje av problemstillingane til Giæver går på kor fastsett han er i konvensjonelle mønster. Likevel går det ikkje lang tid før han nærast hyllar denne normaliteten, medvite eller ikkje. Og oppi all denne funderinga klarar han å legga inn ei merkeleg skildring av stakkarslege einslege som berre treng at nokon held rundt dei. Kvifor han følte for denne smått fornærmande, stereotype innskytinga, stussar eg på. Han er langt betre på å skildra eigen situasjon og sitt eige sjeleliv, både når det gjeld form og med tanke på kva han har belegg for å definera. Han har tydeleg gått gjennom diverse livskrisar, så den noko blodfattige takketalen han deklamerer til kona og familien, kjennest som ein slags lukkeleg resignasjon, og bryt med tvilen han verkar å ha som utgangspunkt for heile filmen.
Eigentid
Filmskaparen freistar å avdekka det universelle gjennom høgst subjektive observasjonar. Med små innslag av animasjon, koreograferte scenar og morosame arkivklypp frå barndommen skapar Giæver mest av alt eit bilete av seg sjølv. Nostalgien han kjenner på, at han vil verta elska bort frå den bristande barndomen, vert forsterka gjennom å sjå barna veksa til og bli eigne sjølvstendige vesen, slik han og broren voks frå foreldra. Eg likar stilen hans, eg likar at han torer blottlegga seg, han dreg det berre ikkje langt nok. Han går mot kanten, kikar ned, ser at det er høgt, men idet han skal til å hoppa, ropar kona og ungane at det er middag.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Eg likar stilen hans, at han blottlegg seg, han dreg det berre ikkje langt nok.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.