JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).

To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).

Foto: Ymer Media

To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).

To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).

Foto: Ymer Media

2522
20241129
2522
20241129

Thriller/skrekkfilm

Regi: Scott Beck og Bryan Woods

Heretic

Med: Hugh Grant, Chloe East, Sophie Thatcher
Kinofilm

Mormonarane syster Paxton (East) og syster Barnes (Thatcher) misjonerer. Neste på lista er herr Reed (Grant). Han tek imot dei med smil og kvikk replikk i det eit uvêr av bibelske dimensjonar tek til.

Etter kvart som den teologiske praten går, kjenner dei unge damene at noko skurrar. Kanskje dei bør stikke av.

Kjettersk grøss

Når dei to går opp mot eit isolert hus omgjeve av tett skog i ein skrekkfilm, veit du at det blir trøbbel. Hugh Grant er erkehøfleg og hyggjeleg som herr Reed. Medan syster Paxton verkar naiv og nervøs er syster Barnes sjølvsikker, men ho har erfaren frykt i augo. Spesielt Sophie Thatcher som Barnes viser register med eit fjes i forsvarsposisjon. Kameraet kryp tettare på fjesa.

Mormonarar er vane med fordomar, men får bryne seg på argumenta til den kunnskapsrike verten. Er han ein aggressiv ateist? Skjuler verre løyndomar seg i skuggane? Kvinnene krev å møte kona til heretikaren for kjenne seg trygge. Trusselen ein mann utgjer mot kvinner, sitrar under det gradvis meir intense ordskiftet. Uroa stikk djupt.

Nifst og nytt

Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet enn på dei glatte, ironiske seriegrøssarane à la Skrik og Fryktens sommer som dominerte rundt tusenårsskiftet. Longlegs av Osgood Perkins frå i år har estetikk som skodar tilbake, til liks med Heretic. At tematikken er tung og inderleg, skil seg frå metadistansen frå nittitalet.

Ein fersk film der truslar mot kvinner står i sentrum, er Woman of the Hour, debuten til Anna Kendrick. Religion er ein dramatisk berebjelke i Heretic, og ein såg religiøse referansar i Hereditary av Ari Aster, ein av dei store skrekkfilmane dei siste åra. Sistnemnde stod såleis i klar arv etter klassikarane Rosemary’s Baby av William Friedkin frå 1968 og Eksorsisten av Roman Polanski frå 1973. Som andre sjangerfilmskaparar lagar Scott Beck og Bryan Woods ei ny, stemningsfull forteljing, sjølv om kanskje ikkje alt heng heilt saman mot slutten.

Eg plar sutre over manglande kreativitet i den dominerande filmbransjen i USA, men det kjem originale filmar rett som det er frå det tradisjonsrike filmlandet. Eg skvett nesten over kor mange av desse som er skrekkfilmar. Heretic er ein slik.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Thriller/skrekkfilm

Regi: Scott Beck og Bryan Woods

Heretic

Med: Hugh Grant, Chloe East, Sophie Thatcher
Kinofilm

Mormonarane syster Paxton (East) og syster Barnes (Thatcher) misjonerer. Neste på lista er herr Reed (Grant). Han tek imot dei med smil og kvikk replikk i det eit uvêr av bibelske dimensjonar tek til.

Etter kvart som den teologiske praten går, kjenner dei unge damene at noko skurrar. Kanskje dei bør stikke av.

Kjettersk grøss

Når dei to går opp mot eit isolert hus omgjeve av tett skog i ein skrekkfilm, veit du at det blir trøbbel. Hugh Grant er erkehøfleg og hyggjeleg som herr Reed. Medan syster Paxton verkar naiv og nervøs er syster Barnes sjølvsikker, men ho har erfaren frykt i augo. Spesielt Sophie Thatcher som Barnes viser register med eit fjes i forsvarsposisjon. Kameraet kryp tettare på fjesa.

Mormonarar er vane med fordomar, men får bryne seg på argumenta til den kunnskapsrike verten. Er han ein aggressiv ateist? Skjuler verre løyndomar seg i skuggane? Kvinnene krev å møte kona til heretikaren for kjenne seg trygge. Trusselen ein mann utgjer mot kvinner, sitrar under det gradvis meir intense ordskiftet. Uroa stikk djupt.

Nifst og nytt

Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet enn på dei glatte, ironiske seriegrøssarane à la Skrik og Fryktens sommer som dominerte rundt tusenårsskiftet. Longlegs av Osgood Perkins frå i år har estetikk som skodar tilbake, til liks med Heretic. At tematikken er tung og inderleg, skil seg frå metadistansen frå nittitalet.

Ein fersk film der truslar mot kvinner står i sentrum, er Woman of the Hour, debuten til Anna Kendrick. Religion er ein dramatisk berebjelke i Heretic, og ein såg religiøse referansar i Hereditary av Ari Aster, ein av dei store skrekkfilmane dei siste åra. Sistnemnde stod såleis i klar arv etter klassikarane Rosemary’s Baby av William Friedkin frå 1968 og Eksorsisten av Roman Polanski frå 1973. Som andre sjangerfilmskaparar lagar Scott Beck og Bryan Woods ei ny, stemningsfull forteljing, sjølv om kanskje ikkje alt heng heilt saman mot slutten.

Eg plar sutre over manglande kreativitet i den dominerande filmbransjen i USA, men det kjem originale filmar rett som det er frå det tradisjonsrike filmlandet. Eg skvett nesten over kor mange av desse som er skrekkfilmar. Heretic er ein slik.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn

Cuba framfor kollaps?

Den cubanske nasjonen lir no av den kanskje største systemkrisa sidan kolonitida.

VegardBye

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn

Cuba framfor kollaps?

Den cubanske nasjonen lir no av den kanskje største systemkrisa sidan kolonitida.

VegardBye

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis