Mannen i mørkret
Darkest Hour er eit tidstypisk og medrivande, men for enkelt krigsdrama om Winston Churchill.
Winston Churchill (Gary Oldman) sit i forhandlingar med den franske statsministeren.
Foto: Jack English / UIP
DRAMA
Regi: Joe Wright
Darkest Hour
Med: Gary Oldman, Kristin Scott Thomas, Ronald Pickup
Eit kamera sveipar over det britiske underhuset før det krasjlandar i møte med realitetane: Året er 1940 og Det tredje riket har resten av Europa i kne. Den britiske statsministeren Neville Chamberlain (Pickup) er handlingslamma og snakkar om «fredsforhandlingar».
Nytt klipp: Flesket freser i panna, og glaset med brennevin blir fylt opp. Det er morgon hos parlamentspolitikaren Winston Churchill (Oldman), som snart er ny statsminister for ein brei koalisjon. Darkest Hour handlar om nokre intense dagar i mai 1940 då Europa stod på vippepunktet: Skulle ein berre føye seg for Hitler?
Det er dette spørsmålet Darkest Hour vier tida til. I kraft av å fokusere på eit relativt lite element i det store biletet er Darkest Hour sånn sett ein tidsriktig andre verdskrigfilm. Men først og fremst er dette ein historietime forkledd som melodrama. Gary Oldman er ein velfortent Oscar-favoritt for tolkinga av Churchill. Ikkje berre i lynnet og korleis han ter seg som den særeigne statsleiaren; framfor alt framviser Oldman den sarte og usikre sida hans, best vist i nære samtalar med kona (Scott Thomas).
Ei scene mot slutten gjer likevel at den gode historietimen – og det sterke portrettet – tippar over i det emosjonelt platte og i tillegg usanne: Scena der Churchill går til folket for råd, er så lada med patos at det går over i det latterlege. Kan hende funkar denne scena som «Oscar-agn» for Oldman, men som eit portrett av Churchill er det for enkelt og patriotisk.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMA
Regi: Joe Wright
Darkest Hour
Med: Gary Oldman, Kristin Scott Thomas, Ronald Pickup
Eit kamera sveipar over det britiske underhuset før det krasjlandar i møte med realitetane: Året er 1940 og Det tredje riket har resten av Europa i kne. Den britiske statsministeren Neville Chamberlain (Pickup) er handlingslamma og snakkar om «fredsforhandlingar».
Nytt klipp: Flesket freser i panna, og glaset med brennevin blir fylt opp. Det er morgon hos parlamentspolitikaren Winston Churchill (Oldman), som snart er ny statsminister for ein brei koalisjon. Darkest Hour handlar om nokre intense dagar i mai 1940 då Europa stod på vippepunktet: Skulle ein berre føye seg for Hitler?
Det er dette spørsmålet Darkest Hour vier tida til. I kraft av å fokusere på eit relativt lite element i det store biletet er Darkest Hour sånn sett ein tidsriktig andre verdskrigfilm. Men først og fremst er dette ein historietime forkledd som melodrama. Gary Oldman er ein velfortent Oscar-favoritt for tolkinga av Churchill. Ikkje berre i lynnet og korleis han ter seg som den særeigne statsleiaren; framfor alt framviser Oldman den sarte og usikre sida hans, best vist i nære samtalar med kona (Scott Thomas).
Ei scene mot slutten gjer likevel at den gode historietimen – og det sterke portrettet – tippar over i det emosjonelt platte og i tillegg usanne: Scena der Churchill går til folket for råd, er så lada med patos at det går over i det latterlege. Kan hende funkar denne scena som «Oscar-agn» for Oldman, men som eit portrett av Churchill er det for enkelt og patriotisk.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.