Mellom tragedie og komedie i Midtvesten
Årets store Golden Globe-vinnar innfrir ikkje heilt forventningane.
Mildred (Frances McDormand) som har mist eit barn, tek eit oppgjer med lensmannen (Sam Rockwell).
Foto: Merrick Morton / Twentieth Century Fox
Krimkomedie
Regi: Martin McDonagh
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Med: Frances McDormand, Sam Rockwell, Woody Harrelson
Tyngd av sorg og sinne etter det uoppklarte drapet på dottera bestemmer Mildred (McDormand) seg for å ta saka i eigne hender. Ho leiger tre reklameplakatar på ein forlaten landeveg og formulerer eit retorisk spark mot politisjefen Willoughby (Harrelson), som ho meiner ikkje har gjort nok for å finne drapsmannen. Det er starten på ein ufin kamp mellom Mildred, Willoughby og den lause kanonen i filmen, polititenestemannen Dixon (Rockwell).
Den irske dramatikaren Martin McDonagh er glad i å blande røff humor og brutal vald med medmenneskeleg varme – og gjer det også her. Det er med andre ord velkjent terreng for Frances McDormand, over 20 år etter Fargo, ein film som betre enn nokon para bestialske drap og naiv landsbymentalitet. Til liks med den iskalde tundraen i Minnesota er ikkje Ebbing i Missouri akkurat verdsnavlen. Rasisme, fattigdom og dumskap går att.
McDonagh set opp eit godt byggverk der forteljinga har ein interessant årsak og verknad-logikk. Ei handling får følgjer, som igjen fører til nye handlingar. Det er særleg denne tå-til-tå-kampen mellom Willoughby og Dixon på den eine sida og Mildred på den andre som driv handlinga framover. Three Billboards er på det svakaste når det heile skal avrundast. For kva betyr eigentleg det vi har sett? Fint lite, dessverre, bortsett frå nokre vittige replikkar, ein liten tanke om at (meir) vald kanskje ikkje er løysinga, og ja da: godt skodespel. Men anna hadde eg ikkje venta av eminente folk som Rockwell og McDormand.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Krimkomedie
Regi: Martin McDonagh
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Med: Frances McDormand, Sam Rockwell, Woody Harrelson
Tyngd av sorg og sinne etter det uoppklarte drapet på dottera bestemmer Mildred (McDormand) seg for å ta saka i eigne hender. Ho leiger tre reklameplakatar på ein forlaten landeveg og formulerer eit retorisk spark mot politisjefen Willoughby (Harrelson), som ho meiner ikkje har gjort nok for å finne drapsmannen. Det er starten på ein ufin kamp mellom Mildred, Willoughby og den lause kanonen i filmen, polititenestemannen Dixon (Rockwell).
Den irske dramatikaren Martin McDonagh er glad i å blande røff humor og brutal vald med medmenneskeleg varme – og gjer det også her. Det er med andre ord velkjent terreng for Frances McDormand, over 20 år etter Fargo, ein film som betre enn nokon para bestialske drap og naiv landsbymentalitet. Til liks med den iskalde tundraen i Minnesota er ikkje Ebbing i Missouri akkurat verdsnavlen. Rasisme, fattigdom og dumskap går att.
McDonagh set opp eit godt byggverk der forteljinga har ein interessant årsak og verknad-logikk. Ei handling får følgjer, som igjen fører til nye handlingar. Det er særleg denne tå-til-tå-kampen mellom Willoughby og Dixon på den eine sida og Mildred på den andre som driv handlinga framover. Three Billboards er på det svakaste når det heile skal avrundast. For kva betyr eigentleg det vi har sett? Fint lite, dessverre, bortsett frå nokre vittige replikkar, ein liten tanke om at (meir) vald kanskje ikkje er løysinga, og ja da: godt skodespel. Men anna hadde eg ikkje venta av eminente folk som Rockwell og McDormand.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.