Merkevara
Koseserien om David Beckham er heltedyrking utan kritisk blikk.
Victoria og David Beckham stiller opp for regissør Fisher Stevens.
Foto: Netflix
Dokumentarserie
Regi: Fisher Stevens
Beckham
Med: David Beckham, Victoria Beckham, Fisher Stevens
Serie på Netflix
Livet og karrieren til den dyktige fotballspelaren David Beckham er skildra i detalj i dokumentarserien av Succession-skodespelar Fisher Stevens. Den stjernestreifa regissøren intervjuar Beckham, kona Victoria og andre folk, blanda med rikt arkivmateriale.
Kosen
Dei gamle klippa underheld. Draktene, frisyrane og fotballkampane frå nittitalet er artige. Intervjuobjekta frå notida er ei rå rekke av figurar som Alex Ferguson, Luis Figo, Roy Keane, den gode gamle Ronaldo, Neville-brørne og Roberto Carlos.
Best er Diego Simeone og Fabio Capello. Men Beckham er ofte ein tannlaus og glatt «heime hos»-reportasje, eller kosefjernsyn på nivå med Erna Solberg i «Debatten» på NRK.
Kapitalen
Kjendisen Beckham endra korleis fotballspelarar såg ut og utvida rommet for manndom. Vegen frå ein blodig Terry Butcher til Beckham i sarong er lang. Delen om hetsen etter at han blei utvist i VM, er god og syner eit sjukt England. Men kor er spørsmåla om overforbruket Beckham fremjar? Han blir hylla for overflod. Ingen spør om støtta til rike diktatur. Ikkje éin kritisk tanke blir ytra. Regissøren frå USA freistar eggja fram sterke kjensler med overdriven musikkbruk og klipping som får alle augneblinkar på bana til å handle om dramatiske vendingar for Beckham.
Nesten fem timar over fire episodar er for mykje. Kraftpakken Diego Maradona av Asif Kapadia på litt over to timar viser at ein kan skildre eit liv med fotball på meir fengande vis. Maradona likte ikkje filmen. Han har nemleg brodd. Det finst ikkje her.
For familien Beckham er serien meir merkevarebygging. Victoria Beckham samanfattar serien umedvite fint når ho fortel om at media flaug etter familien i helikopter: «Verkeleg? Er det så interessant?» Svaret er sjølvsagt «nei». Det same gjeld for serien.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dokumentarserie
Regi: Fisher Stevens
Beckham
Med: David Beckham, Victoria Beckham, Fisher Stevens
Serie på Netflix
Livet og karrieren til den dyktige fotballspelaren David Beckham er skildra i detalj i dokumentarserien av Succession-skodespelar Fisher Stevens. Den stjernestreifa regissøren intervjuar Beckham, kona Victoria og andre folk, blanda med rikt arkivmateriale.
Kosen
Dei gamle klippa underheld. Draktene, frisyrane og fotballkampane frå nittitalet er artige. Intervjuobjekta frå notida er ei rå rekke av figurar som Alex Ferguson, Luis Figo, Roy Keane, den gode gamle Ronaldo, Neville-brørne og Roberto Carlos.
Best er Diego Simeone og Fabio Capello. Men Beckham er ofte ein tannlaus og glatt «heime hos»-reportasje, eller kosefjernsyn på nivå med Erna Solberg i «Debatten» på NRK.
Kapitalen
Kjendisen Beckham endra korleis fotballspelarar såg ut og utvida rommet for manndom. Vegen frå ein blodig Terry Butcher til Beckham i sarong er lang. Delen om hetsen etter at han blei utvist i VM, er god og syner eit sjukt England. Men kor er spørsmåla om overforbruket Beckham fremjar? Han blir hylla for overflod. Ingen spør om støtta til rike diktatur. Ikkje éin kritisk tanke blir ytra. Regissøren frå USA freistar eggja fram sterke kjensler med overdriven musikkbruk og klipping som får alle augneblinkar på bana til å handle om dramatiske vendingar for Beckham.
Nesten fem timar over fire episodar er for mykje. Kraftpakken Diego Maradona av Asif Kapadia på litt over to timar viser at ein kan skildre eit liv med fotball på meir fengande vis. Maradona likte ikkje filmen. Han har nemleg brodd. Det finst ikkje her.
For familien Beckham er serien meir merkevarebygging. Victoria Beckham samanfattar serien umedvite fint når ho fortel om at media flaug etter familien i helikopter: «Verkeleg? Er det så interessant?» Svaret er sjølvsagt «nei». Det same gjeld for serien.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?