Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Oslolivets dans

Battle kunne teke tematikken han teiknar opp, meir på alvor.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Lisa Teige spelar dansaren som skifter miljø og dansestil.

Lisa Teige spelar dansaren som skifter miljø og dansestil.

Foto: Christine Stonegger

Lisa Teige spelar dansaren som skifter miljø og dansestil.

Lisa Teige spelar dansaren som skifter miljø og dansestil.

Foto: Christine Stonegger

2472
20180928
2472
20180928

Drama

Regi: Katarina Launing

Battle

Med: Lisa Teige, Fabian Svegaard Tapia, Stig Amdam

16 år gamle Amalie (Teige) har eit velståande liv på Oslos beste vestkant. Lidenskapen er moderne dans. Det materielle livet med vener og kjærast er friksjonsfritt. Heilt til faren ein dag går konkurs og dei to må flytte til Ellingsrudåsen på Oslos austkant.

Ny uttrykksform

«Du uttrykkjer ingenting. Du er heilt tom», seier den strenge danselæraren til Amalie tidleg i filmen. I aust møter Amalie ein hiphopdansar, Mikael (Tapia), som tar henne med på ein lokal «battle», ei tevling der dansarane har ei heilt anna uttrykksform enn Amalie er van med. Det vekkjer noko i henne, parallelt med at ho fell for Mikael. Takka vere han dansar ho betre enn nokon gong, motivert av ein komande audition til ein prestisjetung danseskule i Nederland. Læraren er imponert, veninnene misunnelege og kjærasten forsømd. Men dobbeltlivet blir vanskeleg å balansere i lengda.

Første dansefilm

Filmen Battle er basert på ein ungdomsroman av Maja Lunde, og han har blitt promotert som «Skandinavias første dansefilm». Filmen har minst eitt nikk til dansefilmklassikaren Dirty Dancing, både i dansescenene og i kjærleikshistoria mellom Amalie og Mikael. Vestkantforankringa, musikkbruken og den digitale kommunikasjonen gjer også at Battle føyer seg inn i eit estetisk post-Skam-univers, NRK-serien der hovudrolleinnehavaren Lisa Teige jo hadde ei sentral rolle.

Til forskjell frå Skam, som fekk kritikk for å vere for vestkantvridd, viser Battle Oslo frå to sider – eller to byar. Aust–vest-skiljet fungerer som ein metafor for Lisas personlege utforsking og oppdaging av kven ho vil vere. Samtidig blir dette skiljet noko karikert og kunstig. Det er aldri ein kommentar til dei sosiale problema i aust; vi ser berre eit estetisert, kult aust med multikulturelle dansarar som ser langt friare ut enn motpartane i vest. Det kan i og for seg stemme, men eg saknar meir nyanse og brodd rundt denne tematikken, som også ber på eit paradoks: Amalies vitalisering skjer gjennom å ta klasseheisen nedover. Endeleg har ho noko å uttrykkje.

Battle endar som ein litt klisjélada sjangerfilm. Då skulle eg til gjengjeld sett endå meir trøkk i dansescenene, à la dei klassiske Hollywood-dansefilmane. Den store gåsehudaugneblinken kjem aldri.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Katarina Launing

Battle

Med: Lisa Teige, Fabian Svegaard Tapia, Stig Amdam

16 år gamle Amalie (Teige) har eit velståande liv på Oslos beste vestkant. Lidenskapen er moderne dans. Det materielle livet med vener og kjærast er friksjonsfritt. Heilt til faren ein dag går konkurs og dei to må flytte til Ellingsrudåsen på Oslos austkant.

Ny uttrykksform

«Du uttrykkjer ingenting. Du er heilt tom», seier den strenge danselæraren til Amalie tidleg i filmen. I aust møter Amalie ein hiphopdansar, Mikael (Tapia), som tar henne med på ein lokal «battle», ei tevling der dansarane har ei heilt anna uttrykksform enn Amalie er van med. Det vekkjer noko i henne, parallelt med at ho fell for Mikael. Takka vere han dansar ho betre enn nokon gong, motivert av ein komande audition til ein prestisjetung danseskule i Nederland. Læraren er imponert, veninnene misunnelege og kjærasten forsømd. Men dobbeltlivet blir vanskeleg å balansere i lengda.

Første dansefilm

Filmen Battle er basert på ein ungdomsroman av Maja Lunde, og han har blitt promotert som «Skandinavias første dansefilm». Filmen har minst eitt nikk til dansefilmklassikaren Dirty Dancing, både i dansescenene og i kjærleikshistoria mellom Amalie og Mikael. Vestkantforankringa, musikkbruken og den digitale kommunikasjonen gjer også at Battle føyer seg inn i eit estetisk post-Skam-univers, NRK-serien der hovudrolleinnehavaren Lisa Teige jo hadde ei sentral rolle.

Til forskjell frå Skam, som fekk kritikk for å vere for vestkantvridd, viser Battle Oslo frå to sider – eller to byar. Aust–vest-skiljet fungerer som ein metafor for Lisas personlege utforsking og oppdaging av kven ho vil vere. Samtidig blir dette skiljet noko karikert og kunstig. Det er aldri ein kommentar til dei sosiale problema i aust; vi ser berre eit estetisert, kult aust med multikulturelle dansarar som ser langt friare ut enn motpartane i vest. Det kan i og for seg stemme, men eg saknar meir nyanse og brodd rundt denne tematikken, som også ber på eit paradoks: Amalies vitalisering skjer gjennom å ta klasseheisen nedover. Endeleg har ho noko å uttrykkje.

Battle endar som ein litt klisjélada sjangerfilm. Då skulle eg til gjengjeld sett endå meir trøkk i dansescenene, à la dei klassiske Hollywood-dansefilmane. Den store gåsehudaugneblinken kjem aldri.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis