Polariseringsferd
Oslo–København er ikkje så verst sjåverdig trass alt.
Linn (Rudy Claes) og Ingar (Hallvard Holmen) som driv eit inkassobyrå i Oslo, inviterer rekneskapsførar Ingeborg (Thorborg Johansen) og mannen Tom (Lars Berge) på heisatur med danskebåten.
Foto: Norsk Filmdistribusjon
Lytt til artikkelen:
Drama
Regi: Jan Vardøen
Oslo–København
Med: Rudy Claes, Kathrine Thorborg Johansen, Hallvard Holmen, Lars Berge
Kinofilm
Næringslivsparet Linn (Claes) og Ingar (Holmen) spanderer danmarkstur på den tiltrudde tilsette Ingeborg (Johansen) og mannen hennar Tom (Berge). Det er sånn passe hyggeleg, men det viser seg at både Linn og Ingeborg har ein baktanke med turen.
PK?
Som med alle filmar, men spesielt i kammerdrama, kviler heilskapen i filmen tungt på manus og skodespelarar. Her er fire personar som skal dra det heile i land ved hjelp av ord og fakter. Det lukkast dei til dels med i Oslo–København.
Sidan skodespelarane er krediterte som medmanusforfattarar, kan det tyda på at mykje er improvisert. Det vert ein del overdriven eh-ing og stotring, noko som verkar meir påfallande enn som naturleg snakkeflyt. Det er også påfallande at Tom, som skal vera gjennomsyra politisk korrekt og fullstendig på nett med alle dagens problemstillingar, masar i veg om barn til Ingar, utan å vita at dei har slite med å få eigne ungar. Og her er kjernen i filmen: Kor langt er ei kvinne villig til å gå for å få sitt eige, biologiske barn?
Hakket opp
Ved å ta for seg surrogati har regissør Jan Vardøen valt eit tema for denne filmen som vil vera interessant for mange. Dei som er imot surrogati, får i alle fall skikkeleg støtte for at det berre er kapitalismens klør som rår her, altruisme kan utnyttast, så ikkje la deg lura. Det andre er at om kvinner får for mykje råderett over eigen kropp, så er menn berre reduserte til ein evolusjonær leivning.
Eigentleg tenkjer eg at det ikkje ligg nokon klar agenda bakom, det er berre lettvint å spinna rundt temaet, lett å laga spetakkel og lett å velja side. Det hadde kledd rollefigurane å vera hakket meir nyanserte. Særleg Ingar vert så einsidig lite likandes og blærete at det vert vanskeleg å ta han alvorleg, utan at eg ler av han heller.
Av Vardøens sprikande produksjonar dei siste åra synest eg likevel Oslo–København er meir velluka enn til dømes Det norske hus (2017) og debutfilmen Lyset i Lofoten (2014). Eit uventa, nytt irritasjonsmoment er usedvanleg sjuskete teksting. Kanskje Vardøen brukte opp heile budsjettet på John Christian Rosenlund på filmfoto, som er nydeleg og lyfter filmen mange hakk.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Lytt til artikkelen:
Drama
Regi: Jan Vardøen
Oslo–København
Med: Rudy Claes, Kathrine Thorborg Johansen, Hallvard Holmen, Lars Berge
Kinofilm
Næringslivsparet Linn (Claes) og Ingar (Holmen) spanderer danmarkstur på den tiltrudde tilsette Ingeborg (Johansen) og mannen hennar Tom (Berge). Det er sånn passe hyggeleg, men det viser seg at både Linn og Ingeborg har ein baktanke med turen.
PK?
Som med alle filmar, men spesielt i kammerdrama, kviler heilskapen i filmen tungt på manus og skodespelarar. Her er fire personar som skal dra det heile i land ved hjelp av ord og fakter. Det lukkast dei til dels med i Oslo–København.
Sidan skodespelarane er krediterte som medmanusforfattarar, kan det tyda på at mykje er improvisert. Det vert ein del overdriven eh-ing og stotring, noko som verkar meir påfallande enn som naturleg snakkeflyt. Det er også påfallande at Tom, som skal vera gjennomsyra politisk korrekt og fullstendig på nett med alle dagens problemstillingar, masar i veg om barn til Ingar, utan å vita at dei har slite med å få eigne ungar. Og her er kjernen i filmen: Kor langt er ei kvinne villig til å gå for å få sitt eige, biologiske barn?
Hakket opp
Ved å ta for seg surrogati har regissør Jan Vardøen valt eit tema for denne filmen som vil vera interessant for mange. Dei som er imot surrogati, får i alle fall skikkeleg støtte for at det berre er kapitalismens klør som rår her, altruisme kan utnyttast, så ikkje la deg lura. Det andre er at om kvinner får for mykje råderett over eigen kropp, så er menn berre reduserte til ein evolusjonær leivning.
Eigentleg tenkjer eg at det ikkje ligg nokon klar agenda bakom, det er berre lettvint å spinna rundt temaet, lett å laga spetakkel og lett å velja side. Det hadde kledd rollefigurane å vera hakket meir nyanserte. Særleg Ingar vert så einsidig lite likandes og blærete at det vert vanskeleg å ta han alvorleg, utan at eg ler av han heller.
Av Vardøens sprikande produksjonar dei siste åra synest eg likevel Oslo–København er meir velluka enn til dømes Det norske hus (2017) og debutfilmen Lyset i Lofoten (2014). Eit uventa, nytt irritasjonsmoment er usedvanleg sjuskete teksting. Kanskje Vardøen brukte opp heile budsjettet på John Christian Rosenlund på filmfoto, som er nydeleg og lyfter filmen mange hakk.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Det hadde kledd rollefigurane å vera hakket meir nyanserte.
Fleire artiklar
Å utvikle søvnframkallande tomatar ved hjelp av genmodifisering er kanskje ikkje å forbetre evolusjonen, skriv Siri Helle.
Foto: Frank May / NTB
Genteknologi til kva bruk?
Teknologi som endrar gen, er komen for å bli. Men treng vi han i matproduksjonen?
Betlehemsstjerna.
Foto via Wikimedia Commons
2024 eller 2031 etter Kristus?
Når blei Jesus fødd? Kva er utgangspunktet for tidsrekninga vår?
Teikning: May Linn Clement
«Jan Ansgar har levd lenge i trua på at han kan finne mandelen like godt som alle andre.»
Foto: Flamme Forlag
Eit dikt om honning
Honningen – flytande, glitrande, gul som sollyset – er både kvardagsleg og heilag.
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons