JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Prikkedøden

Marerittet er elegant, men tek ikkje frå meg nattesøvnen, noko som kanskje ikkje er ein positiv ting.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mona (Eili Harboe) og Robby (Herman Tømmeraas) har kjøpt sin første bustad saman. Rett etter at dei flyttar inn, får Mona intense draumar.

Mona (Eili Harboe) og Robby (Herman Tømmeraas) har kjøpt sin første bustad saman. Rett etter at dei flyttar inn, får Mona intense draumar.

Foto: Nordisk Film Production

Mona (Eili Harboe) og Robby (Herman Tømmeraas) har kjøpt sin første bustad saman. Rett etter at dei flyttar inn, får Mona intense draumar.

Mona (Eili Harboe) og Robby (Herman Tømmeraas) har kjøpt sin første bustad saman. Rett etter at dei flyttar inn, får Mona intense draumar.

Foto: Nordisk Film Production

2238
20230217
2238
20230217

Skrekkfilm

Regi: Kjersti Helen Rasmussen

Marerittet

Med: Eili Harboe, Herman Tømmeraas, Dennis Storhøi, Preben Hodneland

Då det unge paret Mona (Harboe) og Robby (Tømmeraas) flyttar inn i eit dødsbu, går det fort frå nyforelska idyll til søvnlaust skrekkscenario. Kva kan Mona gjera for å sleppa unna mareritta sine? Og kva er det eigentleg med den konstant grinande babyen i naboleilegheita?

Kva er kva

Ein av dei sjangrane eg synest er mest ambisiøse, er skrekkfilm. Ein har på ein måte berre éi oppgåve, men nettopp den er utruleg vanskeleg: å skremma livsskiten ut av publikum. Dette overordna målet har også ein tendens til å vaska ut alt anna av essensielle kvalitetar, som dialog og handling, og ofte kan ein klaska på med overnaturlege element, fordi ingenting er meir skremmande enn det me ikkje forstår, kan henda med unntak av psyken vår.

Så når denne får seg ein trykk som følgje av søvnmangel, så er det i grunnen lagt til rette for ein haug med element som kan få ein til å sjå spøkelse på høglys dag. Litt som Mona i Marerittet. Kva er draum? Kva er røynd? Kva er det spinngalne, mystiske paret på andre sida av trappeoppgangen for noko?

Prikkingar

Regissør og manusforfattar Kjersti Helen Rasmussen har verkeleg alle ingrediensane på plass. Eili Harboe i hovudrolla er også eit skikkeleg trekkplaster. Det same kan ikkje seiast om rollene til Tømmeraas og Storhøi. Desse to karakterane får eg aldri tak på, dei forblir påklistra og utan djupne, og dermed verkar dei langt mindre skumle enn meininga kanskje var.

Det er ikkje heilt lett å seia om det går på sjølve skodespelet, eller om manus har skulda, men eg lèt meg ikkje riva med. Eg blir ikkje skremd nok, sjølv om eg til tider får genuint isande prikkingar i huda. Musikken til Martin Smoge bidreg utvilsamt effektivt til å framkalla desse kjenslene, saman med ekte spenningsoppbygging, elegant filming og elegant klipp.

Oppsummert må eg seia det er ein vellaga film, og langt frå søvndyssande, men noko ekte mareritt vil eg ikkje kalla Marerittet.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, program­skapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skrekkfilm

Regi: Kjersti Helen Rasmussen

Marerittet

Med: Eili Harboe, Herman Tømmeraas, Dennis Storhøi, Preben Hodneland

Då det unge paret Mona (Harboe) og Robby (Tømmeraas) flyttar inn i eit dødsbu, går det fort frå nyforelska idyll til søvnlaust skrekkscenario. Kva kan Mona gjera for å sleppa unna mareritta sine? Og kva er det eigentleg med den konstant grinande babyen i naboleilegheita?

Kva er kva

Ein av dei sjangrane eg synest er mest ambisiøse, er skrekkfilm. Ein har på ein måte berre éi oppgåve, men nettopp den er utruleg vanskeleg: å skremma livsskiten ut av publikum. Dette overordna målet har også ein tendens til å vaska ut alt anna av essensielle kvalitetar, som dialog og handling, og ofte kan ein klaska på med overnaturlege element, fordi ingenting er meir skremmande enn det me ikkje forstår, kan henda med unntak av psyken vår.

Så når denne får seg ein trykk som følgje av søvnmangel, så er det i grunnen lagt til rette for ein haug med element som kan få ein til å sjå spøkelse på høglys dag. Litt som Mona i Marerittet. Kva er draum? Kva er røynd? Kva er det spinngalne, mystiske paret på andre sida av trappeoppgangen for noko?

Prikkingar

Regissør og manusforfattar Kjersti Helen Rasmussen har verkeleg alle ingrediensane på plass. Eili Harboe i hovudrolla er også eit skikkeleg trekkplaster. Det same kan ikkje seiast om rollene til Tømmeraas og Storhøi. Desse to karakterane får eg aldri tak på, dei forblir påklistra og utan djupne, og dermed verkar dei langt mindre skumle enn meininga kanskje var.

Det er ikkje heilt lett å seia om det går på sjølve skodespelet, eller om manus har skulda, men eg lèt meg ikkje riva med. Eg blir ikkje skremd nok, sjølv om eg til tider får genuint isande prikkingar i huda. Musikken til Martin Smoge bidreg utvilsamt effektivt til å framkalla desse kjenslene, saman med ekte spenningsoppbygging, elegant filming og elegant klipp.

Oppsummert må eg seia det er ein vellaga film, og langt frå søvndyssande, men noko ekte mareritt vil eg ikkje kalla Marerittet.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, program­skapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis