Resirkulert boksekamp
Creed II held seg til sportsfilmformelen utan overraskingar eller nye bidrag.
Michael B. Jordan spelar boksaren Adonis Creed, som har den gamle boksestjerna Rocky Balboa (Sylvester Stallone) som trenar.
Barry Wetcher / Metro Goldwyn Mayer Pictures / Warner Bros. Pictures
Action / Drama
Regi: Steven Caple jr.
Creed II
Med: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson
Det er tre år sidan Rocky-serien vakna til liv att med Creed, om Apollo Creeds uekte son, Adonis (Jordan), og hans reise inn i bokseringen. Det var ein av dei beste filmane det året, ei hyllest til dei klassiske filmane – framfor alt Rocky I – samtidig som han staka ut eit nytt og interessant univers. Indie-regissør Ryan Coogler, i år aktuell med Marvel-filmen Black Panther, tok rase og klasse inn i sportsfilmformelen på framifrå vis. Han nytta sportsklisjeane som ein metafor for angst: ein ung mann på søking etter farsarven og familierøter han må gjere seg fortent til gjennom hardt arbeid.
Indre kamp
I starten har Adonis ein godt betalt kontorjobb i Los Angeles, men blir trekt mot bokseringen. Coogler nytta dette til å bryte ned motsetningar: Adonis er svart, men frå privilegerte kår. Han er kvitsnipparbeidar, men vil bli boksar – ein fattigmannsidrett. Han dreg til Philadelphia for å finne Rocky (Stallone), som til slutt går med på å trene nykomlingen. Som i den første Rocky-filmen handla Creed ikkje så mykje om å knuse ein vond rollefigur – tenk Ivan Drago og Sovjet i Rocky IV – som den indre kampen til Adonis: Han vil bli ein betre boksar for å finne seg sjølv.
Uklar kamp
Creed II slår ikkje like godt frå seg. Coogler er ute av regissørstolen, og inn kjem eit ukjent blad: Steven Caple jr. Han satsar på ein kumulativ effekt frå dei føregåande filmane. Personane er ikkje like heile og samansette som i Creed eller Rocky I. Passande nok er filmen då meir i slekt med Rocky IV, som tok filmserien til eit altfor karikert nivå. I Creed II blir nemleg Adonis utfordra av sonen til Ivan Drago, Viktor. Drago-klanen vil hemne tapet for 30 år (!) sidan. Rocky ber Adonis om å avvise utfordringa, ettersom Adonis alt er nyslått tungvektsmeister. Likevel takkar han ja til duellen.
Problemet med denne historia er at ho aldri kjennest gjennomarbeidd: Motivasjonen Adonis har for å gå i ringen mot Drago, er uklar. Creed II er langtekkeleg – over to timar – men ror seg i hamn mot slutten: Treningsmontasjane, meister–elev-tilhøvet, musikken – klimakset sit som eit knyttneveslag i mellomgolvet. Creed II er for sentimental og emosjonelt manipulerande til å nå høgdene til forgjengaren, men held serien levande.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Action / Drama
Regi: Steven Caple jr.
Creed II
Med: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson
Det er tre år sidan Rocky-serien vakna til liv att med Creed, om Apollo Creeds uekte son, Adonis (Jordan), og hans reise inn i bokseringen. Det var ein av dei beste filmane det året, ei hyllest til dei klassiske filmane – framfor alt Rocky I – samtidig som han staka ut eit nytt og interessant univers. Indie-regissør Ryan Coogler, i år aktuell med Marvel-filmen Black Panther, tok rase og klasse inn i sportsfilmformelen på framifrå vis. Han nytta sportsklisjeane som ein metafor for angst: ein ung mann på søking etter farsarven og familierøter han må gjere seg fortent til gjennom hardt arbeid.
Indre kamp
I starten har Adonis ein godt betalt kontorjobb i Los Angeles, men blir trekt mot bokseringen. Coogler nytta dette til å bryte ned motsetningar: Adonis er svart, men frå privilegerte kår. Han er kvitsnipparbeidar, men vil bli boksar – ein fattigmannsidrett. Han dreg til Philadelphia for å finne Rocky (Stallone), som til slutt går med på å trene nykomlingen. Som i den første Rocky-filmen handla Creed ikkje så mykje om å knuse ein vond rollefigur – tenk Ivan Drago og Sovjet i Rocky IV – som den indre kampen til Adonis: Han vil bli ein betre boksar for å finne seg sjølv.
Uklar kamp
Creed II slår ikkje like godt frå seg. Coogler er ute av regissørstolen, og inn kjem eit ukjent blad: Steven Caple jr. Han satsar på ein kumulativ effekt frå dei føregåande filmane. Personane er ikkje like heile og samansette som i Creed eller Rocky I. Passande nok er filmen då meir i slekt med Rocky IV, som tok filmserien til eit altfor karikert nivå. I Creed II blir nemleg Adonis utfordra av sonen til Ivan Drago, Viktor. Drago-klanen vil hemne tapet for 30 år (!) sidan. Rocky ber Adonis om å avvise utfordringa, ettersom Adonis alt er nyslått tungvektsmeister. Likevel takkar han ja til duellen.
Problemet med denne historia er at ho aldri kjennest gjennomarbeidd: Motivasjonen Adonis har for å gå i ringen mot Drago, er uklar. Creed II er langtekkeleg – over to timar – men ror seg i hamn mot slutten: Treningsmontasjane, meister–elev-tilhøvet, musikken – klimakset sit som eit knyttneveslag i mellomgolvet. Creed II er for sentimental og emosjonelt manipulerande til å nå høgdene til forgjengaren, men held serien levande.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Creed II slår ikkje like godt frå seg. Coogler er ute av regissørstolen, og inn kjem eit ukjent blad: Steven Caple jr.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.