Retningslaus baby
Det skal ikkje vera lett å vera ung og bortskjemd no til dags.
Shiva Baby er ein god, gamaldags farse med ein halvgod, moderne vri.
Foto: Filmweb
Komedie
Regi: Emma Seligman
Shiva Baby
Med: Rachel Sennott, Danny Deferrari, Polly Draper
Kinofilm
Unge Danielle (Sennott) får pengar for sex frå mykje eldre, men flotte Max (Deferrari), og om det ikkje var for gravferda som den geskjeftige mor hennar, Debbie (Draper), tvingar ho til å gå i, ville det kanskje fortsett sånn.
Akk oy vey
For at sjåaren kjapt skal få med seg kva type person Danielle er, kjem ho sjølvsagt for seint til gravferda, men dukkar opp til shiva, det som i jødedommen innleiar sørgjeperioden etter at nokon døyr, eit slags gravøl. Det er mykje oy vey, som dei seier på jiddisk – alle er oppgitte over denne heller udugelege dottera til dei elles respekterte foreldra. Kva driv ho eigentleg med? Ho dreg i gang historia om eit oppdikta hovudfag om kjønnsøkonomi og at ho tener pengar (som ho ikkje treng) på å vera barnevakt. Også til stades på shivaen er Maya, den gamle veninna/elskarinna hennar, noko mor veit godt om og prøver å glatta over som best ho kan, då alle kjenner alle her. Det passar seg sjølvsagt ikkje med lesbiske forhold. Og så dukkar jammen sjølvaste Max opp! Og det viser seg at yndlingssexkunden hennar både er gift og har ungar, så her er det duka for mange forviklingar. For mange etter min smak.
Ka farsen
Eg vil seia at Shiva Baby er ein god, gamaldags farse med ein halvgod, moderne vri. At Danielle prostituerer seg, er nærast bagatellisert, noko som er klassisk for sjangeren. Samtidig verkar det som eit poeng at det er dei velståande foreldra som syr puter under armane på dottera, og at det likevel ikkje hjelper – ho er eit forderva, umoralsk menneske, men er ho eigentleg god på botnen? Eg finn rollefiguren Danielle enormt enerverande, kanskje forsterka av den insisterande, klezmer-inspirerte filmmusikken som ligg under store delar av dialogen. Den sjølvironiske humoren i jødiske miljø kjenner me spesielt godt via Woody Allen, og kanskje har eg sett ein film for mykje der dei same uttrykka og vitsane går att. Det tek luven av humoren for min del, då dette bakteppet verkar oppbrukt. Det er forresten langt fleire likskapstrekk med serien Transparent (2014–2019) enn med Allen, for dei som treng samanlikning. Lettbeint er kanskje eit dekkande adjektiv for denne ganske så overflatiske komedien som kan henda har noko på hjarta. Kva det skulle vera, er eg ikkje sikker på.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie
Regi: Emma Seligman
Shiva Baby
Med: Rachel Sennott, Danny Deferrari, Polly Draper
Kinofilm
Unge Danielle (Sennott) får pengar for sex frå mykje eldre, men flotte Max (Deferrari), og om det ikkje var for gravferda som den geskjeftige mor hennar, Debbie (Draper), tvingar ho til å gå i, ville det kanskje fortsett sånn.
Akk oy vey
For at sjåaren kjapt skal få med seg kva type person Danielle er, kjem ho sjølvsagt for seint til gravferda, men dukkar opp til shiva, det som i jødedommen innleiar sørgjeperioden etter at nokon døyr, eit slags gravøl. Det er mykje oy vey, som dei seier på jiddisk – alle er oppgitte over denne heller udugelege dottera til dei elles respekterte foreldra. Kva driv ho eigentleg med? Ho dreg i gang historia om eit oppdikta hovudfag om kjønnsøkonomi og at ho tener pengar (som ho ikkje treng) på å vera barnevakt. Også til stades på shivaen er Maya, den gamle veninna/elskarinna hennar, noko mor veit godt om og prøver å glatta over som best ho kan, då alle kjenner alle her. Det passar seg sjølvsagt ikkje med lesbiske forhold. Og så dukkar jammen sjølvaste Max opp! Og det viser seg at yndlingssexkunden hennar både er gift og har ungar, så her er det duka for mange forviklingar. For mange etter min smak.
Ka farsen
Eg vil seia at Shiva Baby er ein god, gamaldags farse med ein halvgod, moderne vri. At Danielle prostituerer seg, er nærast bagatellisert, noko som er klassisk for sjangeren. Samtidig verkar det som eit poeng at det er dei velståande foreldra som syr puter under armane på dottera, og at det likevel ikkje hjelper – ho er eit forderva, umoralsk menneske, men er ho eigentleg god på botnen? Eg finn rollefiguren Danielle enormt enerverande, kanskje forsterka av den insisterande, klezmer-inspirerte filmmusikken som ligg under store delar av dialogen. Den sjølvironiske humoren i jødiske miljø kjenner me spesielt godt via Woody Allen, og kanskje har eg sett ein film for mykje der dei same uttrykka og vitsane går att. Det tek luven av humoren for min del, då dette bakteppet verkar oppbrukt. Det er forresten langt fleire likskapstrekk med serien Transparent (2014–2019) enn med Allen, for dei som treng samanlikning. Lettbeint er kanskje eit dekkande adjektiv for denne ganske så overflatiske komedien som kan henda har noko på hjarta. Kva det skulle vera, er eg ikkje sikker på.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.