Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Sebastián, go yem

Ulydighet er ein kjedeleg skivebom frå ein regissør som kan betre enn dette.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Foto: Selmer Media

Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Foto: Selmer Media

2549
20180629
2549
20180629

Drama

Regi: Sebastián Lelio

Ulydighet

Med: Rachel Weisz, Rachel McAdams, Alessandro Nivola

New York-baserte hipsterfotograf Ronnie – eller Ronit – (Weisz) vender tilbake til London då far hennar, ein høgt respektert rabbi, døyr. Dette betyr gjensyn med barndomsvenene Dovid (Nivola) og Esti (McAdams), som har gifta seg, til Ronits overrasking. I tillegg til mykje uglesjåing frå det ortodokse, jødiske samfunnet for å ha kutta kontakten er det heilt andre former for ulydnad som gjer livet vanskeleg for det gamle trekløveret.

Grautete

I startscena messar rabbien om korleis Gud skapte mann og kvinne for at dei skulle leva saman under fri vilje, før han kollapsar på golvet. Så der har me grunnproblemstillinga: Er menneske frie sjølv innanfor strengt kontrollerte, religiøse rammer? Og er det kanskje ikkje berre mann og kvinne som kan finna kroppsleg glede saman? Eg dristar meg til denne spoileren, då det blir sagt såpass overtydeleg tidleg i filmen. Og det går liksom ikkje veldig fram etter det heller. Premissen er lagd, kor lenge går det før det skal bli teke opp? Svaret er lenge. Dei skal gå rundt grauten som svoltne barn, og når dei endeleg forsyner seg, er det som dei aldri har ete graut i sitt liv.

Oy vey

Om ein har akkurat over gjennomsnittet innsikt i jødedommen, skjønar ein at handlinga er lagt til eit ortodokst – men ikkje ultraortodokst – miljø der ein held seg til gjevne reglar. Då blir det ekstra kjedeleg å måtta få dette inn med teskei. Den chilenske regissøren Lelio har tydelegvis følt det nødvendig å opplysa sitt publikum. Han er god på sterke kvinneportrett etter suksessar som Gloria (2013) og En fantastisk kvinne (2017).

Dette tungfordøyelege melodramaet skil seg ut på mange måtar, og noko har kanskje med at han no har gått over i eit miljø han umogleg kan ha nær kjennskap til, verken geografisk eller kulturelt. Så kan ein seia at det handlar om sosial kontroll, og det er sjølvsagt viktig, men Ulydighet er i så måte uendeleg uoriginal. Og ved å slenga inn litt eksplisitt lesbesex blir det ikkje meir originalt, ikkje i 2018. Lelio klarar i augeblikk å få fram viktige nyansar som gjer at det ikkje blir aldeles Yentl (tullete Streisand-musikal anno 1983), men elles er filmen like fengande som eit lesarinnlegg i ei litt dristig skuleavis. Men for all del, kven er eg til å dømma, eg er jo berre ei skarve meshuggeneh shiksa.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Sebastián Lelio

Ulydighet

Med: Rachel Weisz, Rachel McAdams, Alessandro Nivola

New York-baserte hipsterfotograf Ronnie – eller Ronit – (Weisz) vender tilbake til London då far hennar, ein høgt respektert rabbi, døyr. Dette betyr gjensyn med barndomsvenene Dovid (Nivola) og Esti (McAdams), som har gifta seg, til Ronits overrasking. I tillegg til mykje uglesjåing frå det ortodokse, jødiske samfunnet for å ha kutta kontakten er det heilt andre former for ulydnad som gjer livet vanskeleg for det gamle trekløveret.

Grautete

I startscena messar rabbien om korleis Gud skapte mann og kvinne for at dei skulle leva saman under fri vilje, før han kollapsar på golvet. Så der har me grunnproblemstillinga: Er menneske frie sjølv innanfor strengt kontrollerte, religiøse rammer? Og er det kanskje ikkje berre mann og kvinne som kan finna kroppsleg glede saman? Eg dristar meg til denne spoileren, då det blir sagt såpass overtydeleg tidleg i filmen. Og det går liksom ikkje veldig fram etter det heller. Premissen er lagd, kor lenge går det før det skal bli teke opp? Svaret er lenge. Dei skal gå rundt grauten som svoltne barn, og når dei endeleg forsyner seg, er det som dei aldri har ete graut i sitt liv.

Oy vey

Om ein har akkurat over gjennomsnittet innsikt i jødedommen, skjønar ein at handlinga er lagt til eit ortodokst – men ikkje ultraortodokst – miljø der ein held seg til gjevne reglar. Då blir det ekstra kjedeleg å måtta få dette inn med teskei. Den chilenske regissøren Lelio har tydelegvis følt det nødvendig å opplysa sitt publikum. Han er god på sterke kvinneportrett etter suksessar som Gloria (2013) og En fantastisk kvinne (2017).

Dette tungfordøyelege melodramaet skil seg ut på mange måtar, og noko har kanskje med at han no har gått over i eit miljø han umogleg kan ha nær kjennskap til, verken geografisk eller kulturelt. Så kan ein seia at det handlar om sosial kontroll, og det er sjølvsagt viktig, men Ulydighet er i så måte uendeleg uoriginal. Og ved å slenga inn litt eksplisitt lesbesex blir det ikkje meir originalt, ikkje i 2018. Lelio klarar i augeblikk å få fram viktige nyansar som gjer at det ikkje blir aldeles Yentl (tullete Streisand-musikal anno 1983), men elles er filmen like fengande som eit lesarinnlegg i ei litt dristig skuleavis. Men for all del, kven er eg til å dømma, eg er jo berre ei skarve meshuggeneh shiksa.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis