Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Thriller / Skrekkfilm
Regi: JT Mollner
Strange Darling
Med: Willa Fitzgerald, Kyle Gallner, Barbara Hershey, Ed Begley Jr.
Kinofilm
Strange Darling opnar med ei heseblesande jakt der The Lady (Fitzgerald) flyktar med blod i andletet frå ein kokainrusa The Demon (Gallner) i pickup med rutete flanellskjorte og pumpehagle. Sekvensen blir presentert som kapittel nummer tre av seks.
Kva som har leia opp til flukta, får vi vite seinare i kapittel éin og to. Vriar og vendingar kan overraske i denne bloddrypande heisaturen med ein seriemordar på tampen av karrieren.
Estetisk energi
Det første vi får vite, er at filmen er filma på god gamaldags 35 mm-film i breitt scopeformat. Strange Darling glir galant inn i rekkja av skrekkfilmar frå USA som tek nostalgiske visuelle val, slik eg nemnde i meldinga av Heretic sist veke. Jamvel bilane skodar tilbake, som den raude Ford Pintoen The Lady køyrer.
Raudfargen går igjen, som han ofte gjer i skumle, blodige filmar. Folk røyker flittig. Lyset glitrar både på eit dunkelt, glorete motell og då røykskyene til The Lady flimrar i låg sol mellom trea. Den kjende skodespelaren Giovanni Ribisi står for kamera for fyrste gong. Han lukkast. Filmen er ei nyting for augo på ein skiten, gamal måte.
Musikken er kul. Z Berg bidreg med roleg klimpring. Ho syng mellom anna ein kledeleg skjør versjon av «Love Hurts». Craig DeLeon leverer rå, urovekkjande instrumentale tema som ofte krasjar med dei nedpå låtane. Saman står dei to musikarane for ein viktig del av stemninga i filmen. Det blir spennande, ekkelt og intenst.
Klokkekluss
At vi blir kasta fram og tilbake i tid, skapar meir uro. Kronologien tuklar med forståinga vår. Både stemnemøtet som verkar innleie handlinga, og eit møte med to gamle hippiar (Hershley og Begley) er eigna til å forvirre. Det funkar fint.
Leiaren i produksjonsselskapet Miramax skal ha gjort alt han kunne for å hindre regissør JT Mollner i å bryte med ein lineær forteljemåte. Heldigvis vann Mollner krangelen.
Brotet i tidslina er avgjerande for at filmen skal få oss til å tenkje. Noko skurrar rett nok kanskje litt med tanke på kva det særs mannstunge filmproduksjonslaget har for bodskap. «Vald er ingen spøk», seier The Lady, men at dei skapar underhalding av vald, er det liten tvil om.
Filmskapar JT Mollner debuterte med ein uhyre blodig western i Outlaws and Angels i 2016 og held fram med fokus på brutal sjangerfilm. Han står dels i ein trashy, tilbakeskodande tradisjon som liknar den Quentin Tarantino er kjend for. Mollner vil neppe bli ståande som den store filmskaparen for ein generasjon, men teft for filmstil og -historie, det har han.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Thriller / Skrekkfilm
Regi: JT Mollner
Strange Darling
Med: Willa Fitzgerald, Kyle Gallner, Barbara Hershey, Ed Begley Jr.
Kinofilm
Strange Darling opnar med ei heseblesande jakt der The Lady (Fitzgerald) flyktar med blod i andletet frå ein kokainrusa The Demon (Gallner) i pickup med rutete flanellskjorte og pumpehagle. Sekvensen blir presentert som kapittel nummer tre av seks.
Kva som har leia opp til flukta, får vi vite seinare i kapittel éin og to. Vriar og vendingar kan overraske i denne bloddrypande heisaturen med ein seriemordar på tampen av karrieren.
Estetisk energi
Det første vi får vite, er at filmen er filma på god gamaldags 35 mm-film i breitt scopeformat. Strange Darling glir galant inn i rekkja av skrekkfilmar frå USA som tek nostalgiske visuelle val, slik eg nemnde i meldinga av Heretic sist veke. Jamvel bilane skodar tilbake, som den raude Ford Pintoen The Lady køyrer.
Raudfargen går igjen, som han ofte gjer i skumle, blodige filmar. Folk røyker flittig. Lyset glitrar både på eit dunkelt, glorete motell og då røykskyene til The Lady flimrar i låg sol mellom trea. Den kjende skodespelaren Giovanni Ribisi står for kamera for fyrste gong. Han lukkast. Filmen er ei nyting for augo på ein skiten, gamal måte.
Musikken er kul. Z Berg bidreg med roleg klimpring. Ho syng mellom anna ein kledeleg skjør versjon av «Love Hurts». Craig DeLeon leverer rå, urovekkjande instrumentale tema som ofte krasjar med dei nedpå låtane. Saman står dei to musikarane for ein viktig del av stemninga i filmen. Det blir spennande, ekkelt og intenst.
Klokkekluss
At vi blir kasta fram og tilbake i tid, skapar meir uro. Kronologien tuklar med forståinga vår. Både stemnemøtet som verkar innleie handlinga, og eit møte med to gamle hippiar (Hershley og Begley) er eigna til å forvirre. Det funkar fint.
Leiaren i produksjonsselskapet Miramax skal ha gjort alt han kunne for å hindre regissør JT Mollner i å bryte med ein lineær forteljemåte. Heldigvis vann Mollner krangelen.
Brotet i tidslina er avgjerande for at filmen skal få oss til å tenkje. Noko skurrar rett nok kanskje litt med tanke på kva det særs mannstunge filmproduksjonslaget har for bodskap. «Vald er ingen spøk», seier The Lady, men at dei skapar underhalding av vald, er det liten tvil om.
Filmskapar JT Mollner debuterte med ein uhyre blodig western i Outlaws and Angels i 2016 og held fram med fokus på brutal sjangerfilm. Han står dels i ein trashy, tilbakeskodande tradisjon som liknar den Quentin Tarantino er kjend for. Mollner vil neppe bli ståande som den store filmskaparen for ein generasjon, men teft for filmstil og -historie, det har han.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.