Slekta er verst
Velkommen til Paris er ein midt på treet fransk komedie om klasseforskjellar og språk.
Designaren Valentin D (Boon) har gjort ei klassereise og møtt Constance (Arné), som òg er kreativ partnar.
Foto: AS Fidalgo
Komedie
Regi: Dany Boon
Velkommen til Paris (orig.tittel: La Ch’tite Famille)
Med: Dany Boon, Laurence Arné
Valentin D (Boon) har gjort den store klassereisa. Han har flykta frå det lågkulturelle Nord-Frankrike til Paris. Her har han gjort suksess som prisvinnande designar, han har møtt ei vakker kvinne, Constance (Arné), som òg er den kreative partnaren hans. Livet smiler, og designduoen skal ta imot heider og ære på ei utstilling.
Men noko ulmar. Valentin hevdar han er foreldrelaus. Vel, tar du livsløgna frå eit menneske, tar du også lukka frå det, for snart troppar ein heil landleg familie opp på utstillinga. Valentin må atter møte fortida.
Velkommen til Paris er ein slags oppfølgar til den franske komedien Velkommen til Shti’ene (2009). Det dei to filmane har sams, er ei humoristisk vinkling på språkforskjellane mellom franskmenn i nord og dei meir «kulturelle, forfina» i sør. Sh’ti er namnet som vert nytta om dialekten til dei som bur i den nordlege regionen, som andre franskmenn flirer godt av.
Det språklege utgjer mesteparten av humoren her, forutan litt slapstick frå ein klossete gammal mann – far til Valentin. Det er ein film først og fremst franskmenn vil le av. Men tematikken er interessant: ein mann som bryt med klassebakgrunnen sin, før han blir innhenta av fortida og må forsone seg med henne. Sjølv om dette er ein komedie, tar regissør Boon i overkant lett på «forsoningsbiten», og han vel heile vegen konvensjonelle løysingar framfor å overraske. Velkommen til Paris er vittig i augeblikk, men går fort i gløymeboka.
Sondre Åkervik
Sondre Åkerviker student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie
Regi: Dany Boon
Velkommen til Paris (orig.tittel: La Ch’tite Famille)
Med: Dany Boon, Laurence Arné
Valentin D (Boon) har gjort den store klassereisa. Han har flykta frå det lågkulturelle Nord-Frankrike til Paris. Her har han gjort suksess som prisvinnande designar, han har møtt ei vakker kvinne, Constance (Arné), som òg er den kreative partnaren hans. Livet smiler, og designduoen skal ta imot heider og ære på ei utstilling.
Men noko ulmar. Valentin hevdar han er foreldrelaus. Vel, tar du livsløgna frå eit menneske, tar du også lukka frå det, for snart troppar ein heil landleg familie opp på utstillinga. Valentin må atter møte fortida.
Velkommen til Paris er ein slags oppfølgar til den franske komedien Velkommen til Shti’ene (2009). Det dei to filmane har sams, er ei humoristisk vinkling på språkforskjellane mellom franskmenn i nord og dei meir «kulturelle, forfina» i sør. Sh’ti er namnet som vert nytta om dialekten til dei som bur i den nordlege regionen, som andre franskmenn flirer godt av.
Det språklege utgjer mesteparten av humoren her, forutan litt slapstick frå ein klossete gammal mann – far til Valentin. Det er ein film først og fremst franskmenn vil le av. Men tematikken er interessant: ein mann som bryt med klassebakgrunnen sin, før han blir innhenta av fortida og må forsone seg med henne. Sjølv om dette er ein komedie, tar regissør Boon i overkant lett på «forsoningsbiten», og han vel heile vegen konvensjonelle løysingar framfor å overraske. Velkommen til Paris er vittig i augeblikk, men går fort i gløymeboka.
Sondre Åkervik
Sondre Åkerviker student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.