Søt psyke
Stjerna Golshifteh Farahani skin i tunisisk komedie med kvalitet og klisjear.
KOMEDIE
Regi: Manele Labidi
Arab Blues
(Un divan à Tunis)
Med: Golshifteh Farahani,
Majd Mastoura, Alsha Ben Miled
Kinofilm med premiere 17. juli
Psykologen Selma (Farahani) flyttar frå Frankrike til heimbyen Tunis. Der vil ho leve av yrket sitt, sjølv om onkelen seier dei har Gud for å skikke psyken, og frisøren seier at arabarane snakkar nok under saksa. Det blir fort kø hjå Selma. På divanen bortom portrettet av Freud legg folk fram problema sine, men den prektige politimannen Naim (Mastoura) skapar trøbbel når Selma ikkje har papira i orden.
Florlett Freud
Det er sjølve landet som får psykoanalyse i debuten til den tunisisk-franske regissøren Manele Labidi. Med lett tone tar filmen turen innom tunge tema. Her finn ein sosial kontroll, korrupsjon, salafisme, kjønnsroller og seigt byråkrati. Krøllar er for hushjelper og studium i Canada er klasse. Eit hovudtema er tilhøvet mellom Tunisia og kolonimakta Frankrike. Fordommar finst på fleire kantar. Ein må setje pris på ein komedie med skjellsord som «di postkoloniale blære».
Sjølv om ein ikkje slepp unna klisjear, maktar filmen å nyansere. Ein del av figurane er tullete overdrivne, slik det gjerne er i komediar med kommersiell appell. Selma og Naim er heldigvis spelt med sparsam mimikk. Majd Mastoura viser breidde etter den treffande tafatte hovudrolla i Min arabiske vår. Her er han ein heilstøypt kjekkas. Iranske Golshifteh Farahani er stabilt suveren. Stjernefaktoren hennar smittar figuren med avslappa magnetisme. Selma står for det intellektuelt franske i tradisjonstru Tunisia.
Kos i fokus
Ein sliten Peugeot, gamle bilete av Ben Ali og mykje harissa er lokale knaggar. Varme fargar fløymer. Koloristen har knalla til for sommar ved Middelhavet. Ein finn islett av søt musikk, men sosiale spørsmål får meir merksemd enn kjærleik. Lett kjekling styrer stemninga. Sjarm overdøyver trauste sjangertrekk i ein kjekk, konvensjonell komedie. Ein kan trygt gå for dobbel nordafrikansk dose på kino om dagen med knyttneven Papicha og koselege Arab Blues.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
KOMEDIE
Regi: Manele Labidi
Arab Blues
(Un divan à Tunis)
Med: Golshifteh Farahani,
Majd Mastoura, Alsha Ben Miled
Kinofilm med premiere 17. juli
Psykologen Selma (Farahani) flyttar frå Frankrike til heimbyen Tunis. Der vil ho leve av yrket sitt, sjølv om onkelen seier dei har Gud for å skikke psyken, og frisøren seier at arabarane snakkar nok under saksa. Det blir fort kø hjå Selma. På divanen bortom portrettet av Freud legg folk fram problema sine, men den prektige politimannen Naim (Mastoura) skapar trøbbel når Selma ikkje har papira i orden.
Florlett Freud
Det er sjølve landet som får psykoanalyse i debuten til den tunisisk-franske regissøren Manele Labidi. Med lett tone tar filmen turen innom tunge tema. Her finn ein sosial kontroll, korrupsjon, salafisme, kjønnsroller og seigt byråkrati. Krøllar er for hushjelper og studium i Canada er klasse. Eit hovudtema er tilhøvet mellom Tunisia og kolonimakta Frankrike. Fordommar finst på fleire kantar. Ein må setje pris på ein komedie med skjellsord som «di postkoloniale blære».
Sjølv om ein ikkje slepp unna klisjear, maktar filmen å nyansere. Ein del av figurane er tullete overdrivne, slik det gjerne er i komediar med kommersiell appell. Selma og Naim er heldigvis spelt med sparsam mimikk. Majd Mastoura viser breidde etter den treffande tafatte hovudrolla i Min arabiske vår. Her er han ein heilstøypt kjekkas. Iranske Golshifteh Farahani er stabilt suveren. Stjernefaktoren hennar smittar figuren med avslappa magnetisme. Selma står for det intellektuelt franske i tradisjonstru Tunisia.
Kos i fokus
Ein sliten Peugeot, gamle bilete av Ben Ali og mykje harissa er lokale knaggar. Varme fargar fløymer. Koloristen har knalla til for sommar ved Middelhavet. Ein finn islett av søt musikk, men sosiale spørsmål får meir merksemd enn kjærleik. Lett kjekling styrer stemninga. Sjarm overdøyver trauste sjangertrekk i ein kjekk, konvensjonell komedie. Ein kan trygt gå for dobbel nordafrikansk dose på kino om dagen med knyttneven Papicha og koselege Arab Blues.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.