JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Stakkars menn, stakkars oss

Ein film kan vera god utan å verka banebrytande og original.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Johannes Joner spelar manusforfattaren Petter (i midten) som skal lage storfilm om Fridtjof Nansen, men som blir kvotert ut og slit med mindreverdskomplek. Her skålar han med Ylva Gallo (t.v.), Per Gørvell, Gisken Armand og Liv Bernhoft Osa i andre roller.

Johannes Joner spelar manusforfattaren Petter (i midten) som skal lage storfilm om Fridtjof Nansen, men som blir kvotert ut og slit med mindreverdskomplek. Her skålar han med Ylva Gallo (t.v.), Per Gørvell, Gisken Armand og Liv Bernhoft Osa i andre roller.

Foto: Alternativt produksjon

Johannes Joner spelar manusforfattaren Petter (i midten) som skal lage storfilm om Fridtjof Nansen, men som blir kvotert ut og slit med mindreverdskomplek. Her skålar han med Ylva Gallo (t.v.), Per Gørvell, Gisken Armand og Liv Bernhoft Osa i andre roller.

Johannes Joner spelar manusforfattaren Petter (i midten) som skal lage storfilm om Fridtjof Nansen, men som blir kvotert ut og slit med mindreverdskomplek. Her skålar han med Ylva Gallo (t.v.), Per Gørvell, Gisken Armand og Liv Bernhoft Osa i andre roller.

Foto: Alternativt produksjon

3074
20210604
3074
20210604

Drama

Regi: Guro Bruusgaard

Han

Med: Johannes Joner, Emil Johnsen, Frank Werner Laug, Laila Goody
Kinofilm

Ein nesten gamal, ein relativt ung og ein komande mann slit med mannsrolla. Regissør Petter (Joner) fekk avslag på eit filmprosjekt, arbeidsledige Emil (Johnsen) kjenner seg misforstått og sett ned på av alt og alle, og Harald (Laug) finn seg ikkje til rette verken på barneskulen eller heime.

Mannifest

Motgang skapar ikkje gode menneske, og minst av alt gode menn, trur eg me seier moralen her er.

Allereie frå starten uttrykker den godt vaksne Petter at han støttar kvinner bak kameraet, som den moderne kulturmannen han er, og dermed skjønar me at viss det er éin ting han ikkje er, er det moderne.

Då han mistar pengestøtta til prosjektet sitt om Fridtjof Nansen, kan henda fordi ei dame fekk støtte og ikkje han, er passet hans utvitydig påskrive, og den nagande kjensla melder seg: No må eg sitta i nitti minuttar og sjå sinte menn som er bitre på kvinner.

Sjølv om det viser seg å stemma, er det interessant å følgja dei tre frustrerte karane. Kanskje uunngåeleg er det yngstemann eg får mest vondt av. Og her er ikkje regissør og manusforfattar Guro Bruusgaard nådig, verken mot kvinner eller menn. Klisjeen om at unge gutar treng eit mannleg førebilete, er klistra på som om det var KrF som hadde tinga reklameplass. Heldigvis får ikkje den usympatiske, overbeskyttande åleinemora (særs godt spelt av Laila Goody) udelt skulda for å ha potensielt skapt ein pøbel og det som verre er. Fedrar som skal starta kull nummer to med yngre damer, bør også sjå seg i spegelen eit par gongar ekstra.

Eg skulle ønskt meg noko meir nyansert enn dette, sjølv om karakteristikkane har rot i røynda.

Tematisk verkar Han både dagsaktuell og samtidig noko datert. Ikkje at det ikkje framleis er viktige saker, men dørene er temmeleg opne, så relevansen verkar berre halvvegs. Det betyr ikkje at filmen er dårleg, for det er han ikkje.

Modig

Tvert imot, det er nokre skodespelarprestasjonar og dialogar som får meg til å jubla, til å få tiltru til at det går an å laga overtydande drama på norsk (sjølv om ei av dei som verkeleg skin, er svenske Ylva Gallon, som spelar kona til Petter).

Det er eit par brestar i forløpet som gjer at eg av og til stussar, men eg legg godviljen til og tenkjer at alt i alt er det ikkje ofte eg gler meg over ein film som både er ubehageleg samfunnskritisk og har ei handling som gjer at eg lurar på kva som skal skje til slutt.

Eg vil også seia det er ein modig film, sidan det vanskeleg skal gjerast å ikkje tenka at vesle Harald kunne førestilla ein viss norsk terrorist og såleis rører ved skrekken vår: at det sit fleire sinte, unge gutar som skal bli sinte, unge menn. At dei til slutt blir sinte, gamle menn er kanskje ikkje like skummelt, berre utruleg nedslåande.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Guro Bruusgaard

Han

Med: Johannes Joner, Emil Johnsen, Frank Werner Laug, Laila Goody
Kinofilm

Ein nesten gamal, ein relativt ung og ein komande mann slit med mannsrolla. Regissør Petter (Joner) fekk avslag på eit filmprosjekt, arbeidsledige Emil (Johnsen) kjenner seg misforstått og sett ned på av alt og alle, og Harald (Laug) finn seg ikkje til rette verken på barneskulen eller heime.

Mannifest

Motgang skapar ikkje gode menneske, og minst av alt gode menn, trur eg me seier moralen her er.

Allereie frå starten uttrykker den godt vaksne Petter at han støttar kvinner bak kameraet, som den moderne kulturmannen han er, og dermed skjønar me at viss det er éin ting han ikkje er, er det moderne.

Då han mistar pengestøtta til prosjektet sitt om Fridtjof Nansen, kan henda fordi ei dame fekk støtte og ikkje han, er passet hans utvitydig påskrive, og den nagande kjensla melder seg: No må eg sitta i nitti minuttar og sjå sinte menn som er bitre på kvinner.

Sjølv om det viser seg å stemma, er det interessant å følgja dei tre frustrerte karane. Kanskje uunngåeleg er det yngstemann eg får mest vondt av. Og her er ikkje regissør og manusforfattar Guro Bruusgaard nådig, verken mot kvinner eller menn. Klisjeen om at unge gutar treng eit mannleg førebilete, er klistra på som om det var KrF som hadde tinga reklameplass. Heldigvis får ikkje den usympatiske, overbeskyttande åleinemora (særs godt spelt av Laila Goody) udelt skulda for å ha potensielt skapt ein pøbel og det som verre er. Fedrar som skal starta kull nummer to med yngre damer, bør også sjå seg i spegelen eit par gongar ekstra.

Eg skulle ønskt meg noko meir nyansert enn dette, sjølv om karakteristikkane har rot i røynda.

Tematisk verkar Han både dagsaktuell og samtidig noko datert. Ikkje at det ikkje framleis er viktige saker, men dørene er temmeleg opne, så relevansen verkar berre halvvegs. Det betyr ikkje at filmen er dårleg, for det er han ikkje.

Modig

Tvert imot, det er nokre skodespelarprestasjonar og dialogar som får meg til å jubla, til å få tiltru til at det går an å laga overtydande drama på norsk (sjølv om ei av dei som verkeleg skin, er svenske Ylva Gallon, som spelar kona til Petter).

Det er eit par brestar i forløpet som gjer at eg av og til stussar, men eg legg godviljen til og tenkjer at alt i alt er det ikkje ofte eg gler meg over ein film som både er ubehageleg samfunnskritisk og har ei handling som gjer at eg lurar på kva som skal skje til slutt.

Eg vil også seia det er ein modig film, sidan det vanskeleg skal gjerast å ikkje tenka at vesle Harald kunne førestilla ein viss norsk terrorist og såleis rører ved skrekken vår: at det sit fleire sinte, unge gutar som skal bli sinte, unge menn. At dei til slutt blir sinte, gamle menn er kanskje ikkje like skummelt, berre utruleg nedslåande.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Her er ikkje regissør og manusforfattar Guro Bruusgaard nådig, verken mot kvinner eller menn.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis