Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Sveve over Budapest

Overnaturlege element flettar seg saman med flyktningkritikk – og ein heil del anna – i Jupiters måne.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Arjan kan flyge.

Arjan kan flyge.

Foto: Tour de Force

Arjan kan flyge.

Arjan kan flyge.

Foto: Tour de Force

1761
20171110
1761
20171110

Drama

Regi: Kornél Mundruczó

Jupiters måne

Zsombor Jéger, György Cserhalmi, Merab Ninidze

Det står ikkje på ambisjonsnivået i Jupiters måne, ei visuell bragd av ein film, som også tar opp i seg tema som religion, politikk og overjordiske fenomen. Scena der eit husvære blir vendt 360 grader rundt, medan hovudpersonen Arjan (Jéger) kontrollerer tyngdekrafta, er nok til å ta pusten frå deg. I løpet av filmen er det fleire slike ta-pusten-frå-deg-scener, der kameraarbeid og estetiske visjonar går opp i ei høgare eining – bokstaveleg tala. Arjan kan nemleg flyge. Dette overnaturlege aspektet flettar seg saman med ei sosialrealistisk skildring av livet som flyktning i Europa i dag.

Kort fortald graviterer historia rundt ein flyktning, Arjan, som blir skoten og tilsynelatande drepen av ein ungarsk politimann. Men Arjan døyr ikkje av skota; snarare stig han til vêrs. Ein himmelfallen lege, doktor Stern (Cserhalmi), ser sitt snitt til å kapitalisere på Arjan og ber han om å bli med på pasientvitjingar. Her fungerer Arjan som ein slags (døds)engel, ein som kan bestemme over liv og død.

Undervegs tar dessverre regissør Kornél Mundruczó ein del slappe regigrep, som går på kostnad av den gode historia. Heller enn å byggje opp under Arjans etter kvart sterke relasjon til legen, dreg han inn så mange element at heile forteljinga blir rotete. Terroråtaket på t-bana er eit sidespor, samtidig som Mundruczó openbert vil seie noko om den humanitære stoda i Europa. Jupiters måne vil store ting i både tematikk, tone og estetikk. Men eit vakkert svev krev også ei stødig landing.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er skribent
og student.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Kornél Mundruczó

Jupiters måne

Zsombor Jéger, György Cserhalmi, Merab Ninidze

Det står ikkje på ambisjonsnivået i Jupiters måne, ei visuell bragd av ein film, som også tar opp i seg tema som religion, politikk og overjordiske fenomen. Scena der eit husvære blir vendt 360 grader rundt, medan hovudpersonen Arjan (Jéger) kontrollerer tyngdekrafta, er nok til å ta pusten frå deg. I løpet av filmen er det fleire slike ta-pusten-frå-deg-scener, der kameraarbeid og estetiske visjonar går opp i ei høgare eining – bokstaveleg tala. Arjan kan nemleg flyge. Dette overnaturlege aspektet flettar seg saman med ei sosialrealistisk skildring av livet som flyktning i Europa i dag.

Kort fortald graviterer historia rundt ein flyktning, Arjan, som blir skoten og tilsynelatande drepen av ein ungarsk politimann. Men Arjan døyr ikkje av skota; snarare stig han til vêrs. Ein himmelfallen lege, doktor Stern (Cserhalmi), ser sitt snitt til å kapitalisere på Arjan og ber han om å bli med på pasientvitjingar. Her fungerer Arjan som ein slags (døds)engel, ein som kan bestemme over liv og død.

Undervegs tar dessverre regissør Kornél Mundruczó ein del slappe regigrep, som går på kostnad av den gode historia. Heller enn å byggje opp under Arjans etter kvart sterke relasjon til legen, dreg han inn så mange element at heile forteljinga blir rotete. Terroråtaket på t-bana er eit sidespor, samtidig som Mundruczó openbert vil seie noko om den humanitære stoda i Europa. Jupiters måne vil store ting i både tematikk, tone og estetikk. Men eit vakkert svev krev også ei stødig landing.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er skribent
og student.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis