JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Talentfabrikken

Den formeltru historietimen om det vidgjetne Warner Bros. er imponerande og interessant.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dei fire Warner-brørne etablerte filmselskap for 100 år sidan.

Dei fire Warner-brørne etablerte filmselskap for 100 år sidan.

Foto: Warner Bros.

Dei fire Warner-brørne etablerte filmselskap for 100 år sidan.

Dei fire Warner-brørne etablerte filmselskap for 100 år sidan.

Foto: Warner Bros.

3111
20230602
3111
20230602

Dokumentarserie

Regi: Leslie Iwerks

100 Years of Warner Bros.

Med: Morgan Freeman, Martin Scorsese, Oprah Winfrey
Serie på HBO MAX, 4 episodar (basert på dei to fyrste)

Dei fire Warner-brørne Harry, Albert, Sam, and Jack kom til USA på tampen av 1800-talet. Med nye, engelske namn kasta dei unge polsk-jødiske mennene seg inn i den blodferske filmbransjen. Frå 1903 viste dei film. Etter kvart etablerte dei eit filmstudio som blei eit av dei største i verda.

Det er det framleis. No om dagen opererer etterkomarane med 1923 som år null. Dei feirar difor sine første hundre år med å hylla seg sjølve.

Rebellreklame

Dokumentarserien om Hollywood-studioet Warner Bros. er ei erkeamerikansk historie frå fattigdom til stjernestatus og pengeflaum. Forteljarstemma til Morgan Freeman og ei utruleg gullrekke av snakkande hovud legg fram sine tankar om rolla studioet har hatt. Dei kjem til orde ein etter ein: Clint Eastwood, Keanu Reeves, Patty Jenkins, Baz Luhrmann, Oprah Winfrey, Martin Scorsese, George Clooney, Christopher Nolan og ei mengd andre filmfolk og leiarar.

Mange poengterer at Warner Bros. har tradisjon for å høyre på kreative talent og ikkje berre prioritere det som verka økonomisk ved siste korsveg. I den evige kampen mellom kreativitet og kapital har Warner Bros. historisk sett vore ein utfordrar. 100 Years of Warner Bros. er i hovudsak reklame for studioet, sjølv om dramaturgien inneheld harde tider og kontroversar der leiarar har teke tvilsame val.

Skrytelista

Filmarven deira er rå. Serien bognar over av klipp. Eg listar opp ein brøkdel: Den populære stumfilmhunden Rin Tin Tin, den første skikkelege lydfilmen The Jazz Singer, dei grandiose musikalane til Busby Berkeley, gangsterfilmar med Edward G. Robinson, augo til Betty Davies, Casablanca og Malteserfalken høyrer alle til storleikstida i Hollywood.

«The stuff dreams are made of», som Humphrey Bogart seier. For ikkje å nemne Looney Tunes! Då studiosystemet skalv, gav Warner fridom til auteurs som Martin Scorsese og Stanley Kubrick. Dei lét William Friedkin provosere verda med Eksorsisten. Med Dirty Harry-filmane fann dei meir eller mindre opp filmfranchisane som no rir verda som ei mare.

I seinare tid har dei stått for Matrix- og Harry Potter-filmane. Dei var òg meir opne for mangfald enn mange andre. Både Bruce Lee og miniserien Røtter er eksempel på at dei lukkast med det. Det er dessutan særs interessant å høyre om korleis rolla deira under den andre verdskrigen var meir prinsippfast enn under kommunistjakta etter krigen.

Alle filminteresserte vil setje pris på denne serien, som gjev innsikt i næringa i tillegg til filmhistoria for selskapet som gjekk inn i både musikk og dataspel. Ein får ei mengd tips om filmar ein kan sjå opp att med nye auge, og filmar ein vil oppdage for fyrste gong. At talentfulle rebellar er traust skildra, får så vere. Kunnskapslysta trumfar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dokumentarserie

Regi: Leslie Iwerks

100 Years of Warner Bros.

Med: Morgan Freeman, Martin Scorsese, Oprah Winfrey
Serie på HBO MAX, 4 episodar (basert på dei to fyrste)

Dei fire Warner-brørne Harry, Albert, Sam, and Jack kom til USA på tampen av 1800-talet. Med nye, engelske namn kasta dei unge polsk-jødiske mennene seg inn i den blodferske filmbransjen. Frå 1903 viste dei film. Etter kvart etablerte dei eit filmstudio som blei eit av dei største i verda.

Det er det framleis. No om dagen opererer etterkomarane med 1923 som år null. Dei feirar difor sine første hundre år med å hylla seg sjølve.

Rebellreklame

Dokumentarserien om Hollywood-studioet Warner Bros. er ei erkeamerikansk historie frå fattigdom til stjernestatus og pengeflaum. Forteljarstemma til Morgan Freeman og ei utruleg gullrekke av snakkande hovud legg fram sine tankar om rolla studioet har hatt. Dei kjem til orde ein etter ein: Clint Eastwood, Keanu Reeves, Patty Jenkins, Baz Luhrmann, Oprah Winfrey, Martin Scorsese, George Clooney, Christopher Nolan og ei mengd andre filmfolk og leiarar.

Mange poengterer at Warner Bros. har tradisjon for å høyre på kreative talent og ikkje berre prioritere det som verka økonomisk ved siste korsveg. I den evige kampen mellom kreativitet og kapital har Warner Bros. historisk sett vore ein utfordrar. 100 Years of Warner Bros. er i hovudsak reklame for studioet, sjølv om dramaturgien inneheld harde tider og kontroversar der leiarar har teke tvilsame val.

Skrytelista

Filmarven deira er rå. Serien bognar over av klipp. Eg listar opp ein brøkdel: Den populære stumfilmhunden Rin Tin Tin, den første skikkelege lydfilmen The Jazz Singer, dei grandiose musikalane til Busby Berkeley, gangsterfilmar med Edward G. Robinson, augo til Betty Davies, Casablanca og Malteserfalken høyrer alle til storleikstida i Hollywood.

«The stuff dreams are made of», som Humphrey Bogart seier. For ikkje å nemne Looney Tunes! Då studiosystemet skalv, gav Warner fridom til auteurs som Martin Scorsese og Stanley Kubrick. Dei lét William Friedkin provosere verda med Eksorsisten. Med Dirty Harry-filmane fann dei meir eller mindre opp filmfranchisane som no rir verda som ei mare.

I seinare tid har dei stått for Matrix- og Harry Potter-filmane. Dei var òg meir opne for mangfald enn mange andre. Både Bruce Lee og miniserien Røtter er eksempel på at dei lukkast med det. Det er dessutan særs interessant å høyre om korleis rolla deira under den andre verdskrigen var meir prinsippfast enn under kommunistjakta etter krigen.

Alle filminteresserte vil setje pris på denne serien, som gjev innsikt i næringa i tillegg til filmhistoria for selskapet som gjekk inn i både musikk og dataspel. Ein får ei mengd tips om filmar ein kan sjå opp att med nye auge, og filmar ein vil oppdage for fyrste gong. At talentfulle rebellar er traust skildra, får så vere. Kunnskapslysta trumfar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis