Tannlaus vampyr
Irma Vep la grunnlaget for substantivet vamp, men du skal leita lenge etter noko mindre vampete enn Alicia Vikander.
Alicia Vikander spelar hovudrolla som Irma Vep.
Foto: HBO Max
Drama
Regi: Olivier Assayas
Irma Vep
Med: Alicia Vikander, Vincent Macaigne, Lars Eidinger, Vincent Lacoste
Kinofilm
Spenn fast setebeltet og innstill deg på ein metaserie om ein metafilm om ein stumfilm frå 1916! Mira (Vikander) skal spela rolla som Irma Vep i ei nyinnspeling av filmserien Les Vampires, som det også vart laga ein ny versjon av i 1996 med same regissør, René Vidal (Macaigne). Ein haug med primadonnaer i staben og ein mildt sagt ustabil regissør skapar forviklingar så det held.
Det er uråd å snakka om Irma Vep utan å koma innom originalen med same tittel. Ikkje berre er handlinga, komplikasjonane og frustrasjonane dei same (kort sagt: livet i filmbransjen er langt frå glamorøst), men det blir vist til filmen både med klipp og med besøk av tittelrollefiguren frå 1996-versjonen, berre spela av Vivian Wu, ikkje Maggie Cheung.
Stormannsgalen
Snedig og forvirrande, det kan eg lova, og på same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen. Det mest påfallande er at om det verka smalt å laga ein film på halvannan time om Les Vampires i 1996, så er det lov å laga ein serie på åtte timar om nøyaktig det same i 2022.
Eg reknar med at René Vidal nok ein gong skal førestilla den verkelege regissøren Olivier Assayas, og då må eg rekna med ein heil del, gitt. Ikkje minst må eg gje han kudos for å ha mykje sjølvironi, for du skal leita lenge etter ein meir prototyp galen kunstnarkarakter enn denne.
Han gjer narr av dei seksuelle fantasiane til regissøren, men er ikkje Irma Vep Assayas’ kontinuerlege fantasi? Han blir stadig eldre, men hovuddamene hans held seg unge og vakre, og i motsetning til Irma Vep frå 1916 er dei syltynne og uttrykkslause.
Nisja
Om eg synest Maggie Cheung var sånn passeleg mystisk i 1996-versjonen, så slit eg skikkeleg med å skjøna meg på tolkinga til Alicia Vikander. Ho manglar totalt utstråling, og når ho halvslapt, med flimrande augelokk og knirkestemme bedyrar at ho er oppteken av sterke kvinneroller og kor fantastisk Musidora er i rolla som Irma Vep frå 1916, så trur eg ikkje på ho ein plass.
Det florerer med karakterar her, dei aller fleste usympatiske og sjarmlause, nokre aldeles ustyrtelege, slik som den tyske crackavhengige Gottfried, nydeleg spela av Lars Eidinger. Men den spontane, frie stilen frå Irma Vep-filmen manglar. Det får vera så snedig og ambisiøst det berre vil, men for å sitera ein av investorane i serien: Dette er ei nisjesatsing, ikkje meint for eit breitt publikum.
Eg har ei kjensle av, basert på dei fyrste fire episodane som er tilgjengelege for filmmeldarane, at eg ikkje er tilstrekkeleg nysgjerrig på om Irma Vep kjem i mål med kva det no er som er målet med dette. På andre sida: Sjå originalen frå 1996, det var eit gledeleg gjensyn!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Olivier Assayas
Irma Vep
Med: Alicia Vikander, Vincent Macaigne, Lars Eidinger, Vincent Lacoste
Kinofilm
Spenn fast setebeltet og innstill deg på ein metaserie om ein metafilm om ein stumfilm frå 1916! Mira (Vikander) skal spela rolla som Irma Vep i ei nyinnspeling av filmserien Les Vampires, som det også vart laga ein ny versjon av i 1996 med same regissør, René Vidal (Macaigne). Ein haug med primadonnaer i staben og ein mildt sagt ustabil regissør skapar forviklingar så det held.
Det er uråd å snakka om Irma Vep utan å koma innom originalen med same tittel. Ikkje berre er handlinga, komplikasjonane og frustrasjonane dei same (kort sagt: livet i filmbransjen er langt frå glamorøst), men det blir vist til filmen både med klipp og med besøk av tittelrollefiguren frå 1996-versjonen, berre spela av Vivian Wu, ikkje Maggie Cheung.
Stormannsgalen
Snedig og forvirrande, det kan eg lova, og på same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen. Det mest påfallande er at om det verka smalt å laga ein film på halvannan time om Les Vampires i 1996, så er det lov å laga ein serie på åtte timar om nøyaktig det same i 2022.
Eg reknar med at René Vidal nok ein gong skal førestilla den verkelege regissøren Olivier Assayas, og då må eg rekna med ein heil del, gitt. Ikkje minst må eg gje han kudos for å ha mykje sjølvironi, for du skal leita lenge etter ein meir prototyp galen kunstnarkarakter enn denne.
Han gjer narr av dei seksuelle fantasiane til regissøren, men er ikkje Irma Vep Assayas’ kontinuerlege fantasi? Han blir stadig eldre, men hovuddamene hans held seg unge og vakre, og i motsetning til Irma Vep frå 1916 er dei syltynne og uttrykkslause.
Nisja
Om eg synest Maggie Cheung var sånn passeleg mystisk i 1996-versjonen, så slit eg skikkeleg med å skjøna meg på tolkinga til Alicia Vikander. Ho manglar totalt utstråling, og når ho halvslapt, med flimrande augelokk og knirkestemme bedyrar at ho er oppteken av sterke kvinneroller og kor fantastisk Musidora er i rolla som Irma Vep frå 1916, så trur eg ikkje på ho ein plass.
Det florerer med karakterar her, dei aller fleste usympatiske og sjarmlause, nokre aldeles ustyrtelege, slik som den tyske crackavhengige Gottfried, nydeleg spela av Lars Eidinger. Men den spontane, frie stilen frå Irma Vep-filmen manglar. Det får vera så snedig og ambisiøst det berre vil, men for å sitera ein av investorane i serien: Dette er ei nisjesatsing, ikkje meint for eit breitt publikum.
Eg har ei kjensle av, basert på dei fyrste fire episodane som er tilgjengelege for filmmeldarane, at eg ikkje er tilstrekkeleg nysgjerrig på om Irma Vep kjem i mål med kva det no er som er målet med dette. På andre sida: Sjå originalen frå 1996, det var eit gledeleg gjensyn!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
På same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?