Tannlaus vampyr
Irma Vep la grunnlaget for substantivet vamp, men du skal leita lenge etter noko mindre vampete enn Alicia Vikander.
Alicia Vikander spelar hovudrolla som Irma Vep.
Foto: HBO Max
Drama
Regi: Olivier Assayas
Irma Vep
Med: Alicia Vikander, Vincent Macaigne, Lars Eidinger, Vincent Lacoste
Kinofilm
Spenn fast setebeltet og innstill deg på ein metaserie om ein metafilm om ein stumfilm frå 1916! Mira (Vikander) skal spela rolla som Irma Vep i ei nyinnspeling av filmserien Les Vampires, som det også vart laga ein ny versjon av i 1996 med same regissør, René Vidal (Macaigne). Ein haug med primadonnaer i staben og ein mildt sagt ustabil regissør skapar forviklingar så det held.
Det er uråd å snakka om Irma Vep utan å koma innom originalen med same tittel. Ikkje berre er handlinga, komplikasjonane og frustrasjonane dei same (kort sagt: livet i filmbransjen er langt frå glamorøst), men det blir vist til filmen både med klipp og med besøk av tittelrollefiguren frå 1996-versjonen, berre spela av Vivian Wu, ikkje Maggie Cheung.
Stormannsgalen
Snedig og forvirrande, det kan eg lova, og på same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen. Det mest påfallande er at om det verka smalt å laga ein film på halvannan time om Les Vampires i 1996, så er det lov å laga ein serie på åtte timar om nøyaktig det same i 2022.
Eg reknar med at René Vidal nok ein gong skal førestilla den verkelege regissøren Olivier Assayas, og då må eg rekna med ein heil del, gitt. Ikkje minst må eg gje han kudos for å ha mykje sjølvironi, for du skal leita lenge etter ein meir prototyp galen kunstnarkarakter enn denne.
Han gjer narr av dei seksuelle fantasiane til regissøren, men er ikkje Irma Vep Assayas’ kontinuerlege fantasi? Han blir stadig eldre, men hovuddamene hans held seg unge og vakre, og i motsetning til Irma Vep frå 1916 er dei syltynne og uttrykkslause.
Nisja
Om eg synest Maggie Cheung var sånn passeleg mystisk i 1996-versjonen, så slit eg skikkeleg med å skjøna meg på tolkinga til Alicia Vikander. Ho manglar totalt utstråling, og når ho halvslapt, med flimrande augelokk og knirkestemme bedyrar at ho er oppteken av sterke kvinneroller og kor fantastisk Musidora er i rolla som Irma Vep frå 1916, så trur eg ikkje på ho ein plass.
Det florerer med karakterar her, dei aller fleste usympatiske og sjarmlause, nokre aldeles ustyrtelege, slik som den tyske crackavhengige Gottfried, nydeleg spela av Lars Eidinger. Men den spontane, frie stilen frå Irma Vep-filmen manglar. Det får vera så snedig og ambisiøst det berre vil, men for å sitera ein av investorane i serien: Dette er ei nisjesatsing, ikkje meint for eit breitt publikum.
Eg har ei kjensle av, basert på dei fyrste fire episodane som er tilgjengelege for filmmeldarane, at eg ikkje er tilstrekkeleg nysgjerrig på om Irma Vep kjem i mål med kva det no er som er målet med dette. På andre sida: Sjå originalen frå 1996, det var eit gledeleg gjensyn!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Olivier Assayas
Irma Vep
Med: Alicia Vikander, Vincent Macaigne, Lars Eidinger, Vincent Lacoste
Kinofilm
Spenn fast setebeltet og innstill deg på ein metaserie om ein metafilm om ein stumfilm frå 1916! Mira (Vikander) skal spela rolla som Irma Vep i ei nyinnspeling av filmserien Les Vampires, som det også vart laga ein ny versjon av i 1996 med same regissør, René Vidal (Macaigne). Ein haug med primadonnaer i staben og ein mildt sagt ustabil regissør skapar forviklingar så det held.
Det er uråd å snakka om Irma Vep utan å koma innom originalen med same tittel. Ikkje berre er handlinga, komplikasjonane og frustrasjonane dei same (kort sagt: livet i filmbransjen er langt frå glamorøst), men det blir vist til filmen både med klipp og med besøk av tittelrollefiguren frå 1996-versjonen, berre spela av Vivian Wu, ikkje Maggie Cheung.
Stormannsgalen
Snedig og forvirrande, det kan eg lova, og på same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen. Det mest påfallande er at om det verka smalt å laga ein film på halvannan time om Les Vampires i 1996, så er det lov å laga ein serie på åtte timar om nøyaktig det same i 2022.
Eg reknar med at René Vidal nok ein gong skal førestilla den verkelege regissøren Olivier Assayas, og då må eg rekna med ein heil del, gitt. Ikkje minst må eg gje han kudos for å ha mykje sjølvironi, for du skal leita lenge etter ein meir prototyp galen kunstnarkarakter enn denne.
Han gjer narr av dei seksuelle fantasiane til regissøren, men er ikkje Irma Vep Assayas’ kontinuerlege fantasi? Han blir stadig eldre, men hovuddamene hans held seg unge og vakre, og i motsetning til Irma Vep frå 1916 er dei syltynne og uttrykkslause.
Nisja
Om eg synest Maggie Cheung var sånn passeleg mystisk i 1996-versjonen, så slit eg skikkeleg med å skjøna meg på tolkinga til Alicia Vikander. Ho manglar totalt utstråling, og når ho halvslapt, med flimrande augelokk og knirkestemme bedyrar at ho er oppteken av sterke kvinneroller og kor fantastisk Musidora er i rolla som Irma Vep frå 1916, så trur eg ikkje på ho ein plass.
Det florerer med karakterar her, dei aller fleste usympatiske og sjarmlause, nokre aldeles ustyrtelege, slik som den tyske crackavhengige Gottfried, nydeleg spela av Lars Eidinger. Men den spontane, frie stilen frå Irma Vep-filmen manglar. Det får vera så snedig og ambisiøst det berre vil, men for å sitera ein av investorane i serien: Dette er ei nisjesatsing, ikkje meint for eit breitt publikum.
Eg har ei kjensle av, basert på dei fyrste fire episodane som er tilgjengelege for filmmeldarane, at eg ikkje er tilstrekkeleg nysgjerrig på om Irma Vep kjem i mål med kva det no er som er målet med dette. På andre sida: Sjå originalen frå 1996, det var eit gledeleg gjensyn!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
På same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.