JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tannlaus vampyr

Irma Vep la grunnlaget for substantivet vamp, men du skal leita lenge etter noko mindre vampete enn Alicia Vikander.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Alicia Vikander spelar hovudrolla som Irma Vep.

Alicia Vikander spelar hovudrolla som Irma Vep.

Foto: HBO Max

Alicia Vikander spelar hovudrolla som Irma Vep.

Alicia Vikander spelar hovudrolla som Irma Vep.

Foto: HBO Max

3086
20220610
3086
20220610

Drama

Regi: Olivier Assayas

Irma Vep

Med: Alicia Vikander, Vincent Macaigne, Lars Eidinger, Vincent Lacoste
Kinofilm

Spenn fast setebeltet og innstill deg på ein metaserie om ein metafilm om ein stumfilm frå 1916! Mira (Vikander) skal spela rolla som Irma Vep i ei nyinnspeling av filmserien Les Vampires, som det også vart laga ein ny versjon av i 1996 med same regissør, René Vidal (Macaigne). Ein haug med primadonnaer i staben og ein mildt sagt ustabil regissør skapar forviklingar så det held.

Det er uråd å snakka om Irma Vep utan å koma innom originalen med same tittel. Ikkje berre er handlinga, komplikasjonane og frustrasjonane dei same (kort sagt: livet i filmbransjen er langt frå glamorøst), men det blir vist til filmen både med klipp og med besøk av tittelrollefiguren frå 1996-versjonen, berre spela av Vivian Wu, ikkje Maggie Cheung.

Stormannsgalen

Snedig og forvirrande, det kan eg lova, og på same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen. Det mest påfallande er at om det verka smalt å laga ein film på halvannan time om Les Vampires i 1996, så er det lov å laga ein serie på åtte timar om nøyaktig det same i 2022.

Eg reknar med at René Vidal nok ein gong skal førestilla den verkelege regissøren Olivier Assayas, og då må eg rekna med ein heil del, gitt. Ikkje minst må eg gje han kudos for å ha mykje sjølvironi, for du skal leita lenge etter ein meir prototyp galen kunstnarkarakter enn denne.

Han gjer narr av dei seksuelle fantasiane til regissøren, men er ikkje Irma Vep Assayas’ kontinuerlege fantasi? Han blir stadig eldre, men hovuddamene hans held seg unge og vakre, og i motsetning til Irma Vep frå 1916 er dei syltynne og uttrykkslause.

Nisja

Om eg synest Maggie Cheung var sånn passeleg mystisk i 1996-versjonen, så slit eg skikkeleg med å skjøna meg på tolkinga til Alicia Vikander. Ho manglar totalt utstråling, og når ho halvslapt, med flimrande augelokk og knirkestemme bedyrar at ho er oppteken av sterke kvinneroller og kor fantastisk Musidora er i rolla som Irma Vep frå 1916, så trur eg ikkje på ho ein plass.

Det florerer med karakterar her, dei aller fleste usympatiske og sjarmlause, nokre aldeles ustyrtelege, slik som den tyske crackavhengige Gottfried, nydeleg spela av Lars Eidinger. Men den spontane, frie stilen frå Irma Vep-filmen manglar. Det får vera så snedig og ambisiøst det berre vil, men for å sitera ein av investorane i serien: Dette er ei nisjesatsing, ikkje meint for eit breitt publikum.

Eg har ei kjensle av, basert på dei fyrste fire episodane som er tilgjengelege for filmmeldarane, at eg ikkje er tilstrekkeleg nysgjerrig på om Irma Vep kjem i mål med kva det no er som er målet med dette. På andre sida: Sjå originalen frå 1996, det var eit gledeleg gjensyn!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Olivier Assayas

Irma Vep

Med: Alicia Vikander, Vincent Macaigne, Lars Eidinger, Vincent Lacoste
Kinofilm

Spenn fast setebeltet og innstill deg på ein metaserie om ein metafilm om ein stumfilm frå 1916! Mira (Vikander) skal spela rolla som Irma Vep i ei nyinnspeling av filmserien Les Vampires, som det også vart laga ein ny versjon av i 1996 med same regissør, René Vidal (Macaigne). Ein haug med primadonnaer i staben og ein mildt sagt ustabil regissør skapar forviklingar så det held.

Det er uråd å snakka om Irma Vep utan å koma innom originalen med same tittel. Ikkje berre er handlinga, komplikasjonane og frustrasjonane dei same (kort sagt: livet i filmbransjen er langt frå glamorøst), men det blir vist til filmen både med klipp og med besøk av tittelrollefiguren frå 1996-versjonen, berre spela av Vivian Wu, ikkje Maggie Cheung.

Stormannsgalen

Snedig og forvirrande, det kan eg lova, og på same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen. Det mest påfallande er at om det verka smalt å laga ein film på halvannan time om Les Vampires i 1996, så er det lov å laga ein serie på åtte timar om nøyaktig det same i 2022.

Eg reknar med at René Vidal nok ein gong skal førestilla den verkelege regissøren Olivier Assayas, og då må eg rekna med ein heil del, gitt. Ikkje minst må eg gje han kudos for å ha mykje sjølvironi, for du skal leita lenge etter ein meir prototyp galen kunstnarkarakter enn denne.

Han gjer narr av dei seksuelle fantasiane til regissøren, men er ikkje Irma Vep Assayas’ kontinuerlege fantasi? Han blir stadig eldre, men hovuddamene hans held seg unge og vakre, og i motsetning til Irma Vep frå 1916 er dei syltynne og uttrykkslause.

Nisja

Om eg synest Maggie Cheung var sånn passeleg mystisk i 1996-versjonen, så slit eg skikkeleg med å skjøna meg på tolkinga til Alicia Vikander. Ho manglar totalt utstråling, og når ho halvslapt, med flimrande augelokk og knirkestemme bedyrar at ho er oppteken av sterke kvinneroller og kor fantastisk Musidora er i rolla som Irma Vep frå 1916, så trur eg ikkje på ho ein plass.

Det florerer med karakterar her, dei aller fleste usympatiske og sjarmlause, nokre aldeles ustyrtelege, slik som den tyske crackavhengige Gottfried, nydeleg spela av Lars Eidinger. Men den spontane, frie stilen frå Irma Vep-filmen manglar. Det får vera så snedig og ambisiøst det berre vil, men for å sitera ein av investorane i serien: Dette er ei nisjesatsing, ikkje meint for eit breitt publikum.

Eg har ei kjensle av, basert på dei fyrste fire episodane som er tilgjengelege for filmmeldarane, at eg ikkje er tilstrekkeleg nysgjerrig på om Irma Vep kjem i mål med kva det no er som er målet med dette. På andre sida: Sjå originalen frå 1996, det var eit gledeleg gjensyn!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

På same måte som originalen er herleg nittitals, er nyinnspelinga særs tjuetjuetals i stilen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis