JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tilbake til Tromsø

TROMSØ: Etter spenning om reglar fekk Tromsø internasjonale filmfestival vise flotte filmar til folk fysisk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Renato Borrayo Serrano har laga dokumentarfilmen om livet til nomaden Ivanna i Sibir.

Renato Borrayo Serrano har laga dokumentarfilmen om livet til nomaden Ivanna i Sibir.

Renato Borrayo Serrano har laga dokumentarfilmen om livet til nomaden Ivanna i Sibir.

Renato Borrayo Serrano har laga dokumentarfilmen om livet til nomaden Ivanna i Sibir.

4060
20220121
4060
20220121

Tromsø internasjonale film-
festival

Tromsø 17.–23. januar 2022

Den digitale verda er ei fattig trøyst for oss som elskar kino. Etter sofafestivalen i fjor opna tradisjonsrike TIFF dørene igjen i år. Det var mykje kjekt å sjå.

Konkurranseprogrammet har filmar festivalen vil løfte fram. Det sentrale programmet er estetisk, tematisk og geografisk breitt. Det gler meg. Fransk-belgiske Zero Fucks Given av Julie Lecoustre og Emmanuel Marre er frisk og flott. Adèle Exarchopoulos gjer ei strålande rolle som apatisk flyvert i eit lågprisselskap. Stjerna frå Blå er den varmeste fargen ser ut til å bry seg akkurat så mykje som tittelen ber bod om. Arbeidsforholda er elendige og reglane idiotiske, men fagrørsle er eit framandord for antihelten Cassandra. Fokus er på fyll, sex og neste lønnsslipp. Denne stilsikre og aktuelle filmen aukar ikkje suget etter å fly på ferie.

Den tyske dokumentarfilmen Mr. Bachmann and His Class av Maria Speth er for dei som vil gå i djupna. I tre timar og trettisju minutt blir vi kjende med ein ungdomsskulelærar som veit at tanken er fri. Møta med elevane har mange rørande augneblinkar og spennande utvikling. Stilen slektar på TIFF-favoritten Frederick Wiseman, men med meir prat.

Anita Rocha da Silveira frå Brasil har laga den dystopiske sciencefictionfilmen Medusa. President Bolsonaro har inspirert til ein drøss med dystopiar frå Brasil. Medusa er stilig og poengtert, sjølv om han ikkje er like snedig som Guddommelig kjærlighet eller rebelsk som Bacurau i same sjanger.

Nordaust

Ein annan brasilianar har reist til Russland. Renato Borrayo Serrano står bak dokumentarfilmen Life of Ivanna. Ivanna er nenetsar og nomade. Ho lever eit hardt liv i Sibir med ungane sine. Tallause krabatar spring rundt med kniv og passar på kvarandre med tvilsame HMS-val i den mobile heimen. Gazprom tek over, og nomadisk urfolksliv svinn hen. Filmen blandar sterke kjensler og humor.

I programmet «Film fra Nord» finn vi òg ein viktig finsk dokumentar. Eatnameamet – Our Silent Struggle av Suvi West er eit aktverdig angrep på nordisk kolonialisme i samiske område. Den norske relevansen er tydeleg.

I «East Side Stories»-seksjonen får vi eit fint knippe filmar frå Russland og Ukraina. Ukrainske Stop Zemlia av Kateryna Gornostai er eit vakkert, kult og universelt portrett av vanleg ungdom. Forelsking, forviklingar og lefling med seksualitet er skildra utan klisjear. Debutanten har tatt solide kreative grep, og ungdommane spelar godt.

Gornostai vann ein pris på Berlinalen, mens russiske Kira Kovalenko vann ein gjæv pris i Cannes med spennande og intense Unclenching the Fists frå kaukasiske Nord-Ossetia 15 år etter Beslan. Tema er trauma, men tittelen ber på von. Figurane er samansette, og Kovalenko får fram motstridande familieforhold med framifrå narrative grep.

Mot sør

Sør for Kaukasus finn vi det evige kvalitetsfilmlandet Iran. The Wasteland av Ahmad Bahrami er ei gripande skildring i svartkvitt av livet på ein gamaldags mursteinfabrikk i goldt landskap. Fotografen leikar flott med skuggar og ljos i eit drama av klassisk iransk merke. Tyrkiske Commitment Hasan av Semih Kaplanoglu har òg trekk av iransk filmtradisjon, med nyansert og varsamt bygd drama om moralske dilemma. Forteljinga om familie, arv og jordbruk står ikkje stort tilbake for den tyrkiske nestoren Nuri Bilge Ceylan.

Tromsøværingane har òg henta film heilt sør i Argentina. Camila Comes Out Tonight av Inés María Barrionuevo er eit oppvekstdrama med nydelege nyansar. Utan teite, trauste trekk fortel filmen om ei frilynt, feministisk jente på konservativ skule. Sentrale sosiale og politiske konfliktar er smart handterte. Slik materie er TIFF rik på. Det var godt å få vitje kinosalane i nord igjen i år.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Tromsø internasjonale film-
festival

Tromsø 17.–23. januar 2022

Den digitale verda er ei fattig trøyst for oss som elskar kino. Etter sofafestivalen i fjor opna tradisjonsrike TIFF dørene igjen i år. Det var mykje kjekt å sjå.

Konkurranseprogrammet har filmar festivalen vil løfte fram. Det sentrale programmet er estetisk, tematisk og geografisk breitt. Det gler meg. Fransk-belgiske Zero Fucks Given av Julie Lecoustre og Emmanuel Marre er frisk og flott. Adèle Exarchopoulos gjer ei strålande rolle som apatisk flyvert i eit lågprisselskap. Stjerna frå Blå er den varmeste fargen ser ut til å bry seg akkurat så mykje som tittelen ber bod om. Arbeidsforholda er elendige og reglane idiotiske, men fagrørsle er eit framandord for antihelten Cassandra. Fokus er på fyll, sex og neste lønnsslipp. Denne stilsikre og aktuelle filmen aukar ikkje suget etter å fly på ferie.

Den tyske dokumentarfilmen Mr. Bachmann and His Class av Maria Speth er for dei som vil gå i djupna. I tre timar og trettisju minutt blir vi kjende med ein ungdomsskulelærar som veit at tanken er fri. Møta med elevane har mange rørande augneblinkar og spennande utvikling. Stilen slektar på TIFF-favoritten Frederick Wiseman, men med meir prat.

Anita Rocha da Silveira frå Brasil har laga den dystopiske sciencefictionfilmen Medusa. President Bolsonaro har inspirert til ein drøss med dystopiar frå Brasil. Medusa er stilig og poengtert, sjølv om han ikkje er like snedig som Guddommelig kjærlighet eller rebelsk som Bacurau i same sjanger.

Nordaust

Ein annan brasilianar har reist til Russland. Renato Borrayo Serrano står bak dokumentarfilmen Life of Ivanna. Ivanna er nenetsar og nomade. Ho lever eit hardt liv i Sibir med ungane sine. Tallause krabatar spring rundt med kniv og passar på kvarandre med tvilsame HMS-val i den mobile heimen. Gazprom tek over, og nomadisk urfolksliv svinn hen. Filmen blandar sterke kjensler og humor.

I programmet «Film fra Nord» finn vi òg ein viktig finsk dokumentar. Eatnameamet – Our Silent Struggle av Suvi West er eit aktverdig angrep på nordisk kolonialisme i samiske område. Den norske relevansen er tydeleg.

I «East Side Stories»-seksjonen får vi eit fint knippe filmar frå Russland og Ukraina. Ukrainske Stop Zemlia av Kateryna Gornostai er eit vakkert, kult og universelt portrett av vanleg ungdom. Forelsking, forviklingar og lefling med seksualitet er skildra utan klisjear. Debutanten har tatt solide kreative grep, og ungdommane spelar godt.

Gornostai vann ein pris på Berlinalen, mens russiske Kira Kovalenko vann ein gjæv pris i Cannes med spennande og intense Unclenching the Fists frå kaukasiske Nord-Ossetia 15 år etter Beslan. Tema er trauma, men tittelen ber på von. Figurane er samansette, og Kovalenko får fram motstridande familieforhold med framifrå narrative grep.

Mot sør

Sør for Kaukasus finn vi det evige kvalitetsfilmlandet Iran. The Wasteland av Ahmad Bahrami er ei gripande skildring i svartkvitt av livet på ein gamaldags mursteinfabrikk i goldt landskap. Fotografen leikar flott med skuggar og ljos i eit drama av klassisk iransk merke. Tyrkiske Commitment Hasan av Semih Kaplanoglu har òg trekk av iransk filmtradisjon, med nyansert og varsamt bygd drama om moralske dilemma. Forteljinga om familie, arv og jordbruk står ikkje stort tilbake for den tyrkiske nestoren Nuri Bilge Ceylan.

Tromsøværingane har òg henta film heilt sør i Argentina. Camila Comes Out Tonight av Inés María Barrionuevo er eit oppvekstdrama med nydelege nyansar. Utan teite, trauste trekk fortel filmen om ei frilynt, feministisk jente på konservativ skule. Sentrale sosiale og politiske konfliktar er smart handterte. Slik materie er TIFF rik på. Det var godt å få vitje kinosalane i nord igjen i år.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Det sentrale programmet er estetisk, tematisk og geografisk breitt. Det gler meg.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis