Tom, teknologisk tale
Searching bruker mobiltelefonar og dataskjermar til å fortelje ei klassisk historie.
John Cho spelar enkemannen som leiter etter den sakna dottera si både i sosiale medium og ute.
Foto: Sebastian Baron
Thriller
Regi: Aneesh Chagant
Searching
Med: John Cho, Michelle La,
Debra Messing
Heile Searching er fortald gjennom data- og telefonskjermar. Rollefigurane filmar seg sjølve med mobilkameraet eller kommuniserer via sosiale medium. Det første bilete i filmen er av ein Windows-skjerm og fortel ei familiehistorie på få minutt. Vi følgjer enkemannen David (Cho) og tenåringsdottera Margot (La), som ein kveld ikkje kjem heim frå ei kollokviegruppe. David kontaktar politiet og får med seg etterforskaren Vick (Messing).
David begynner å leite etter dottera gjennom å snoke på datamaskina hennar. Facebook, Gmail, Youtube og Tumblr fungerer som digitale spor i jakta på Margot. Regidebutant Aneesh Chagant har fått mykje, men ikkje nødvendigvis velfortent, skryt for den kreative bruken av teknologi i filmspråket.
Searching startar originalt, men blir etter kvart ein føreseieleg thriller om ein sakna person. Den visuelle forteljinga har lite å seie om teknologiske paradoks, korleis teknologien både frigjer og framandgjer oss. Livet til Margot er i like stor grad levd ut via sosiale medium som i den verkelege verda.
Slike spørsmål dveler derimot filmen aldri ved. Han hastar vidare med plottvistar som gjer det heile til ein klassisk sjangerleik, med klassiske sjangerfeller. Mysteriet skal løysast med bruk av velkjende verkemiddel. Det går ut over den emosjonelle kjernen i filmen: far-dotter-tilhøvet, som aldri får den tyngda det kunne hatt i forteljinga.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Thriller
Regi: Aneesh Chagant
Searching
Med: John Cho, Michelle La,
Debra Messing
Heile Searching er fortald gjennom data- og telefonskjermar. Rollefigurane filmar seg sjølve med mobilkameraet eller kommuniserer via sosiale medium. Det første bilete i filmen er av ein Windows-skjerm og fortel ei familiehistorie på få minutt. Vi følgjer enkemannen David (Cho) og tenåringsdottera Margot (La), som ein kveld ikkje kjem heim frå ei kollokviegruppe. David kontaktar politiet og får med seg etterforskaren Vick (Messing).
David begynner å leite etter dottera gjennom å snoke på datamaskina hennar. Facebook, Gmail, Youtube og Tumblr fungerer som digitale spor i jakta på Margot. Regidebutant Aneesh Chagant har fått mykje, men ikkje nødvendigvis velfortent, skryt for den kreative bruken av teknologi i filmspråket.
Searching startar originalt, men blir etter kvart ein føreseieleg thriller om ein sakna person. Den visuelle forteljinga har lite å seie om teknologiske paradoks, korleis teknologien både frigjer og framandgjer oss. Livet til Margot er i like stor grad levd ut via sosiale medium som i den verkelege verda.
Slike spørsmål dveler derimot filmen aldri ved. Han hastar vidare med plottvistar som gjer det heile til ein klassisk sjangerleik, med klassiske sjangerfeller. Mysteriet skal løysast med bruk av velkjende verkemiddel. Det går ut over den emosjonelle kjernen i filmen: far-dotter-tilhøvet, som aldri får den tyngda det kunne hatt i forteljinga.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.