Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tregtekkeleg

History of Love er ein vakker film med lite innhald.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Foto: Monoo / Nefertiti Film / Incitus

Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Foto: Monoo / Nefertiti Film / Incitus

2429
20190201
2429
20190201

Drama

Regi: Sonja Prosenc

History of Love

Med: Doroteja Nadrah, Kristoffer Joner, Matej Zemljic

Unge Iva (Nadrah) slit med spørsmåla som svirrar etter at mora har omkomme i ei bilulukke der ho sjølv sat i bilen. Mora var konsertpianist, og eit av spørsmåla er kva forhold ho og dirigenten (Joner) eigentleg hadde.

Tynnpining

Det er vakkert. Fotosekvensar og lyddesign med kroppar som treffer vatnet og bobler som stig. Alt er klokkeklart, saktefilm. Som ein reklame for det siste innan kamerateknikk eller lydsystem til heimekinoen. Det mest påtakelege er at dette er hovudinntrykket heilt frå starten og gjev seg ikkje utover i History of Love – vakkert, glatt, innhaldslaust.

Filmen er forsøkt fylt med kjensleladde nærbilete der alle frå Iva til faren til broren til dirigenten til mora får lov å dvela framfor kameraet med blanke ansiktsuttrykk – fyll inn det som passar. Og det som passar, er for det meste at sorga over å ha mista mora, kona og elskaren er tung. Når ein skal smørja det nokså lite komplekse dilemmaet ut over 105 minutt, seier det seg sjølv at det blir tynt.

Dissymfoni

Viss ein film skal innehalde så mykje usagt, bør det vesle dei seier, vera verdt å høyra på. Og om dei har symbolske draumar, bør det gå an å leggja noko i dei.

Eg slit med å høyra og sjå anna enn det eg høyrer og ser. Heldigvis høyrer eg flott musikk, og eg likar å sjå Kristoffer Joner dirigera. Under øvingane saman med Stavanger symfoniorkester skal husorganisten i konserthuset ha uttalt at han framleis har til gode å sjå ein skodespelar dirigera truverdig på film. Det kan eg ikkje uttala meg om, men det funkar for meg. Det gjer i grunnen alle skodespelarane, sjølv om eg synest det blir lite spenst når eit såpass stort register er lagt for dagen.

Forgløymmegei

Eg vil gjerne sjå meir frå regissør Sonja Prosenc, som alt har vunne prisar og åtgaum for History of Love. Eg har ikkje stor kjennskap til slovensk film eller kultur og samfunn, og dei store spørsmåla er sjølvsagt universelle, men det skader ikkje at ramma er ei eg ikkje har sett tusen gongar før. Då skulle eg gjerne sett at sjølve biletet også var meir originalt, fargerikt og med fleire lag.

Det er noko forgløymeleg over heile filmen, eit mangel på engasjement og bodskap – ikkje dårleg, berre forgløymeleg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Sonja Prosenc

History of Love

Med: Doroteja Nadrah, Kristoffer Joner, Matej Zemljic

Unge Iva (Nadrah) slit med spørsmåla som svirrar etter at mora har omkomme i ei bilulukke der ho sjølv sat i bilen. Mora var konsertpianist, og eit av spørsmåla er kva forhold ho og dirigenten (Joner) eigentleg hadde.

Tynnpining

Det er vakkert. Fotosekvensar og lyddesign med kroppar som treffer vatnet og bobler som stig. Alt er klokkeklart, saktefilm. Som ein reklame for det siste innan kamerateknikk eller lydsystem til heimekinoen. Det mest påtakelege er at dette er hovudinntrykket heilt frå starten og gjev seg ikkje utover i History of Love – vakkert, glatt, innhaldslaust.

Filmen er forsøkt fylt med kjensleladde nærbilete der alle frå Iva til faren til broren til dirigenten til mora får lov å dvela framfor kameraet med blanke ansiktsuttrykk – fyll inn det som passar. Og det som passar, er for det meste at sorga over å ha mista mora, kona og elskaren er tung. Når ein skal smørja det nokså lite komplekse dilemmaet ut over 105 minutt, seier det seg sjølv at det blir tynt.

Dissymfoni

Viss ein film skal innehalde så mykje usagt, bør det vesle dei seier, vera verdt å høyra på. Og om dei har symbolske draumar, bør det gå an å leggja noko i dei.

Eg slit med å høyra og sjå anna enn det eg høyrer og ser. Heldigvis høyrer eg flott musikk, og eg likar å sjå Kristoffer Joner dirigera. Under øvingane saman med Stavanger symfoniorkester skal husorganisten i konserthuset ha uttalt at han framleis har til gode å sjå ein skodespelar dirigera truverdig på film. Det kan eg ikkje uttala meg om, men det funkar for meg. Det gjer i grunnen alle skodespelarane, sjølv om eg synest det blir lite spenst når eit såpass stort register er lagt for dagen.

Forgløymmegei

Eg vil gjerne sjå meir frå regissør Sonja Prosenc, som alt har vunne prisar og åtgaum for History of Love. Eg har ikkje stor kjennskap til slovensk film eller kultur og samfunn, og dei store spørsmåla er sjølvsagt universelle, men det skader ikkje at ramma er ei eg ikkje har sett tusen gongar før. Då skulle eg gjerne sett at sjølve biletet også var meir originalt, fargerikt og med fleire lag.

Det er noko forgløymeleg over heile filmen, eit mangel på engasjement og bodskap – ikkje dårleg, berre forgløymeleg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis