Tregtekkeleg
History of Love er ein vakker film med lite innhald.
Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).
Foto: Monoo / Nefertiti Film / Incitus
Drama
Regi: Sonja Prosenc
History of Love
Med: Doroteja Nadrah, Kristoffer Joner, Matej Zemljic
Unge Iva (Nadrah) slit med spørsmåla som svirrar etter at mora har omkomme i ei bilulukke der ho sjølv sat i bilen. Mora var konsertpianist, og eit av spørsmåla er kva forhold ho og dirigenten (Joner) eigentleg hadde.
Tynnpining
Det er vakkert. Fotosekvensar og lyddesign med kroppar som treffer vatnet og bobler som stig. Alt er klokkeklart, saktefilm. Som ein reklame for det siste innan kamerateknikk eller lydsystem til heimekinoen. Det mest påtakelege er at dette er hovudinntrykket heilt frå starten og gjev seg ikkje utover i History of Love – vakkert, glatt, innhaldslaust.
Filmen er forsøkt fylt med kjensleladde nærbilete der alle frå Iva til faren til broren til dirigenten til mora får lov å dvela framfor kameraet med blanke ansiktsuttrykk – fyll inn det som passar. Og det som passar, er for det meste at sorga over å ha mista mora, kona og elskaren er tung. Når ein skal smørja det nokså lite komplekse dilemmaet ut over 105 minutt, seier det seg sjølv at det blir tynt.
Dissymfoni
Viss ein film skal innehalde så mykje usagt, bør det vesle dei seier, vera verdt å høyra på. Og om dei har symbolske draumar, bør det gå an å leggja noko i dei.
Eg slit med å høyra og sjå anna enn det eg høyrer og ser. Heldigvis høyrer eg flott musikk, og eg likar å sjå Kristoffer Joner dirigera. Under øvingane saman med Stavanger symfoniorkester skal husorganisten i konserthuset ha uttalt at han framleis har til gode å sjå ein skodespelar dirigera truverdig på film. Det kan eg ikkje uttala meg om, men det funkar for meg. Det gjer i grunnen alle skodespelarane, sjølv om eg synest det blir lite spenst når eit såpass stort register er lagt for dagen.
Forgløymmegei
Eg vil gjerne sjå meir frå regissør Sonja Prosenc, som alt har vunne prisar og åtgaum for History of Love. Eg har ikkje stor kjennskap til slovensk film eller kultur og samfunn, og dei store spørsmåla er sjølvsagt universelle, men det skader ikkje at ramma er ei eg ikkje har sett tusen gongar før. Då skulle eg gjerne sett at sjølve biletet også var meir originalt, fargerikt og med fleire lag.
Det er noko forgløymeleg over heile filmen, eit mangel på engasjement og bodskap – ikkje dårleg, berre forgløymeleg.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Sonja Prosenc
History of Love
Med: Doroteja Nadrah, Kristoffer Joner, Matej Zemljic
Unge Iva (Nadrah) slit med spørsmåla som svirrar etter at mora har omkomme i ei bilulukke der ho sjølv sat i bilen. Mora var konsertpianist, og eit av spørsmåla er kva forhold ho og dirigenten (Joner) eigentleg hadde.
Tynnpining
Det er vakkert. Fotosekvensar og lyddesign med kroppar som treffer vatnet og bobler som stig. Alt er klokkeklart, saktefilm. Som ein reklame for det siste innan kamerateknikk eller lydsystem til heimekinoen. Det mest påtakelege er at dette er hovudinntrykket heilt frå starten og gjev seg ikkje utover i History of Love – vakkert, glatt, innhaldslaust.
Filmen er forsøkt fylt med kjensleladde nærbilete der alle frå Iva til faren til broren til dirigenten til mora får lov å dvela framfor kameraet med blanke ansiktsuttrykk – fyll inn det som passar. Og det som passar, er for det meste at sorga over å ha mista mora, kona og elskaren er tung. Når ein skal smørja det nokså lite komplekse dilemmaet ut over 105 minutt, seier det seg sjølv at det blir tynt.
Dissymfoni
Viss ein film skal innehalde så mykje usagt, bør det vesle dei seier, vera verdt å høyra på. Og om dei har symbolske draumar, bør det gå an å leggja noko i dei.
Eg slit med å høyra og sjå anna enn det eg høyrer og ser. Heldigvis høyrer eg flott musikk, og eg likar å sjå Kristoffer Joner dirigera. Under øvingane saman med Stavanger symfoniorkester skal husorganisten i konserthuset ha uttalt at han framleis har til gode å sjå ein skodespelar dirigera truverdig på film. Det kan eg ikkje uttala meg om, men det funkar for meg. Det gjer i grunnen alle skodespelarane, sjølv om eg synest det blir lite spenst når eit såpass stort register er lagt for dagen.
Forgløymmegei
Eg vil gjerne sjå meir frå regissør Sonja Prosenc, som alt har vunne prisar og åtgaum for History of Love. Eg har ikkje stor kjennskap til slovensk film eller kultur og samfunn, og dei store spørsmåla er sjølvsagt universelle, men det skader ikkje at ramma er ei eg ikkje har sett tusen gongar før. Då skulle eg gjerne sett at sjølve biletet også var meir originalt, fargerikt og med fleire lag.
Det er noko forgløymeleg over heile filmen, eit mangel på engasjement og bodskap – ikkje dårleg, berre forgløymeleg.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.