JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tyggegummiskrekk

Chiffon, glitter og ein haug med gjenferd som vil ha tilgjeving for syndene sine, skapar ein fengande film med tvilsam moral.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Foto: Parisa Taghizadeh / Focus Features

Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Foto: Parisa Taghizadeh / Focus Features

2432
20211105
2432
20211105

Skrekkdrama

Regi: Edgar Wright

Last Night in Soho

Med: Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith
Kinofilm

Då Eloise (McKenzie) kjem inn på London College of Fashion, startar to liv for henne: det som ung jente i storbyen og eit parallelliv lagt til London på sekstitalet og alter egoet hennar, Sandie (Taylor-Joy). Men i skuggane lurer dei daude og handlangarane deira.

Edgar Wrong

Last night in Soho er heldigvis ikkje ein musikal, men han oppfører seg litt som ein. Regissør Edgar Wright boltrar seg i glitter og paljettar med sekstitalets songarar som Cilla Black og Dusty Springfield. Ania Taylor-Joy tolkar sjølv Petula Clark-klassikaren «Downtown», medan den rosa chiffonkjolen svingar seg om knea hennar.

Me snakkar med andre ord om milevis frå dei tøysete, lurvete zombiefilmane Wright vart kjend for, med Shaun of the Dead (2004), Hot Fuzz (2007) og World´s End (2013). (Den elendige Baby Driver frå 2017 får han skriva av på tabbekvoten.)

Og medan hovudpersonane hans vanlegvis er drikkfeldige, umodne menn som heller heng på puben eller framfor dataspelet, har han i Last Night in Soho snudd det aldeles om, med yndige damer som drøymer om kjærleik og glamorøse karrierar. Det mest tvilsame: Zombiane her er sjølvpåførte.

Oppmedrivande

Tidleg ser me gjenferdet av mor til Eloise i spegelen, eit frampeik som eigentleg vert hengande uforløyst, etter mitt syn.

I ein skrekkfilm skal me ikkje tolka inn at det går på psykose heller enn å sjå daude folk, men eg klarar ikkje heilt rista ubehaget av meg, ettersom Eloise rører seg mellom røynd og parallellunivers utan at andre levande er innvigde.

Det rustikke loftsrommet med blenkande skiltbelysning inn vindauga skapar stemning, til liks med alle dei nostalgiske sveipa gjennom Londons pubstrødde gater.

Slik sett er Last Night in Soho eit drops for auga, men når underhaldninga inneheld så mange uforløyste, for ikkje å seia tvilsamme konklusjonar, er det med bismak eg oppsummerer ein film eg eigentleg hadde større forventningar til, kjenner eg.

Filmen klarar å riva meg med, men blandinga av overflatisk ungdomsfilm, psykosar og psykoar og hemnmotiv i metooland gjer at eg berre får fortsetja å håpa at Wright får det til neste gong.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skrekkdrama

Regi: Edgar Wright

Last Night in Soho

Med: Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith
Kinofilm

Då Eloise (McKenzie) kjem inn på London College of Fashion, startar to liv for henne: det som ung jente i storbyen og eit parallelliv lagt til London på sekstitalet og alter egoet hennar, Sandie (Taylor-Joy). Men i skuggane lurer dei daude og handlangarane deira.

Edgar Wrong

Last night in Soho er heldigvis ikkje ein musikal, men han oppfører seg litt som ein. Regissør Edgar Wright boltrar seg i glitter og paljettar med sekstitalets songarar som Cilla Black og Dusty Springfield. Ania Taylor-Joy tolkar sjølv Petula Clark-klassikaren «Downtown», medan den rosa chiffonkjolen svingar seg om knea hennar.

Me snakkar med andre ord om milevis frå dei tøysete, lurvete zombiefilmane Wright vart kjend for, med Shaun of the Dead (2004), Hot Fuzz (2007) og World´s End (2013). (Den elendige Baby Driver frå 2017 får han skriva av på tabbekvoten.)

Og medan hovudpersonane hans vanlegvis er drikkfeldige, umodne menn som heller heng på puben eller framfor dataspelet, har han i Last Night in Soho snudd det aldeles om, med yndige damer som drøymer om kjærleik og glamorøse karrierar. Det mest tvilsame: Zombiane her er sjølvpåførte.

Oppmedrivande

Tidleg ser me gjenferdet av mor til Eloise i spegelen, eit frampeik som eigentleg vert hengande uforløyst, etter mitt syn.

I ein skrekkfilm skal me ikkje tolka inn at det går på psykose heller enn å sjå daude folk, men eg klarar ikkje heilt rista ubehaget av meg, ettersom Eloise rører seg mellom røynd og parallellunivers utan at andre levande er innvigde.

Det rustikke loftsrommet med blenkande skiltbelysning inn vindauga skapar stemning, til liks med alle dei nostalgiske sveipa gjennom Londons pubstrødde gater.

Slik sett er Last Night in Soho eit drops for auga, men når underhaldninga inneheld så mange uforløyste, for ikkje å seia tvilsamme konklusjonar, er det med bismak eg oppsummerer ein film eg eigentleg hadde større forventningar til, kjenner eg.

Filmen klarar å riva meg med, men blandinga av overflatisk ungdomsfilm, psykosar og psykoar og hemnmotiv i metooland gjer at eg berre får fortsetja å håpa at Wright får det til neste gong.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis