Uhyggelege gufs frå fortida
Hjemsøkt er eit psykologisk førjulsmareritt bada i norsk vinterlandskap.
Synnøve Macody Lund og Ebba Steenstrup Såheim i skrekkfilmen der Carl Christian Raabe debuterer som regissør.
Foto: Another World Entertainment Norway AS
Skrekk
Regi: Carl Chr. Raabe
Hjemsøkt
Med: Synnøve Macody Lund, Ebba Steenstrup Såheim, Ken Vedsegaard
Når faren døyr, må Cathrine (Macody Lund) dra tilbake til barndomsheimen for å ordne opp i dødsbuet. Misforholdet mellom den pertentlege leilegheita på Frogner til den forfalne herregarden på landet, speglar også Cathrines psyke. I møte med fortida må nemleg den inneslutta og kalde Cathrine ta innover seg eit barndomstraume ho heile livet har skove framfor seg.
Hjemsøkt er ein psykologisk skrekkfilm bada i norsk vinterlandskap. Manuset er skrive av Maja Lunde (Bienes historie), medan regissøren, Carl Christian Raabe, lagar sin første spelefilm. Begge landar godt. Stemninga er uhyggeleg heile vegen gjennom. Dører går opp, skuggar passerer hurtig og ekle skrik set seg i ryggmergen.
Synnøve Macody Lund er god i si første hovudrolle. Ho evnar å få fram nyansane mellom skrekk og psykologi. Å grave i fortida er skummelt, kanskje det skumlaste vi gjer. Like fullt er det nødvendig for at Cathrine til slutt skal bli eit meir heilt – og vel – varmt menneske.
Men kva med dei andre personane rundt? Dei får liten boltreplass til å vise fram kjenslelivet sitt i forhold til Cathrine. Ta kjærasten, som elskar henne, utan at eg heilt forstår kvifor. Tidleg i filmen finn vi til dømes ut at Cathrine planlegg å ta ein abort, bak ryggen hans. Relasjonane til Cathrine er sånn sett meir gåtefulle enn forteljinga, som likevel er såpass smart og godt fortalt at eg ikkje går ned i ein kjellar med det første.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student
og skribent.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Skrekk
Regi: Carl Chr. Raabe
Hjemsøkt
Med: Synnøve Macody Lund, Ebba Steenstrup Såheim, Ken Vedsegaard
Når faren døyr, må Cathrine (Macody Lund) dra tilbake til barndomsheimen for å ordne opp i dødsbuet. Misforholdet mellom den pertentlege leilegheita på Frogner til den forfalne herregarden på landet, speglar også Cathrines psyke. I møte med fortida må nemleg den inneslutta og kalde Cathrine ta innover seg eit barndomstraume ho heile livet har skove framfor seg.
Hjemsøkt er ein psykologisk skrekkfilm bada i norsk vinterlandskap. Manuset er skrive av Maja Lunde (Bienes historie), medan regissøren, Carl Christian Raabe, lagar sin første spelefilm. Begge landar godt. Stemninga er uhyggeleg heile vegen gjennom. Dører går opp, skuggar passerer hurtig og ekle skrik set seg i ryggmergen.
Synnøve Macody Lund er god i si første hovudrolle. Ho evnar å få fram nyansane mellom skrekk og psykologi. Å grave i fortida er skummelt, kanskje det skumlaste vi gjer. Like fullt er det nødvendig for at Cathrine til slutt skal bli eit meir heilt – og vel – varmt menneske.
Men kva med dei andre personane rundt? Dei får liten boltreplass til å vise fram kjenslelivet sitt i forhold til Cathrine. Ta kjærasten, som elskar henne, utan at eg heilt forstår kvifor. Tidleg i filmen finn vi til dømes ut at Cathrine planlegg å ta ein abort, bak ryggen hans. Relasjonane til Cathrine er sånn sett meir gåtefulle enn forteljinga, som likevel er såpass smart og godt fortalt at eg ikkje går ned i ein kjellar med det første.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student
og skribent.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.