Vakker, vellaga og rørande
Filmmelding: All of Us Strangers
Adam (Andrew Scott) og Henry (Paul Mescal) i forteljinga om kjærleik, traume og aksept, skriven og regissert av Andrew Haigh.
Foto: Parisa Taghizadeh / Searchlight Pictures
Magisk romantikk
Andrew Haigh flettar fantasi inn i ei vakker og sår kjærleikshistorie.
Drama
Regi: Andrew Haigh
All of Us Strangers
Med: Andrew Scott, Paul
Mescal, Claire Foy
Kinofilm
Blokka forfattaren Adam (Scott) bur i, er nesten tom. London verkar mest som ein dyster draum. Adam skriv bok der foreldra er sentrale. Han slit. Ein kveld kjem naboen Harry (Mescal) på døra. Han er full, fin og hyggjeleg. Det kan bli byrjinga på eit vakkert naboskap. Flørtinga er tydeleg.
Meir Mescal
Den britiske regissøren Andrew Haigh har veksla vellukka mellom fjernsynsseriar som den søte Looking (2014) og filmar som det strålande dramaet 45 år (2015), med Charlotte Rampling i ei av sine beste roller. Haigh kan få det beste ut av skodespelarar.
I All of Us Strangers er både Andrew Scott i hovudrolla og Paul Mescal som nyfiken nabo og ny type nydelege. Båe har ein mild framtoning med såre trekk under smila. Samtalane flyt sakte og ekte. Mescal følgjer opp den nydelege, Oscar-nominerte rolla i Aftersun (2022) med liknande lun melankoli. Han ser vi gjerne meir av. Dynamikken med Scott er flott.
Det magiske elementet i filmen ligg i ein uvanleg premiss som fungerer overraskande bra. Sjølv om det kan verke som ei stor spenningsspolering, avslører alle handlingsreferat og traileren at Adam vitjar foreldra. Han er i førtiåra, men dei døydde då han var tolv år. Denne vrien tek ein fort for god fisk.
Mimremagi
Til liks med meir tradisjonelle fantasyfilmar gjev det fantastiske grobotn for å grunde på mange ting. Korleis ville foreldra sett på sonen no? Er han vellukka? Kva har endra seg i samfunnet når det gjeld synet på homofili? Kva skulle ein helst gjort om att, annleis? Det blir fleire turar til rekkjehuset. Leiken med minne er til hjelp for han og publikum. Filmen tener på trikset intellektuelt og ikkje minst emosjonelt.
Trass i fine, varme figurar vaker mørket biletleg og bokstaveleg. Neonljos fyller dunkle rom. «Always on My Mind» i versjonen til Pet Shop Boys dundrar fengjande og sørgmodig. Andrew Haig er ein trygg forteljar og får som før fram sterke kjensler i meg. All of Us Strangers er vakker, vellaga og rørande.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Magisk romantikk
Andrew Haigh flettar fantasi inn i ei vakker og sår kjærleikshistorie.
Drama
Regi: Andrew Haigh
All of Us Strangers
Med: Andrew Scott, Paul
Mescal, Claire Foy
Kinofilm
Blokka forfattaren Adam (Scott) bur i, er nesten tom. London verkar mest som ein dyster draum. Adam skriv bok der foreldra er sentrale. Han slit. Ein kveld kjem naboen Harry (Mescal) på døra. Han er full, fin og hyggjeleg. Det kan bli byrjinga på eit vakkert naboskap. Flørtinga er tydeleg.
Meir Mescal
Den britiske regissøren Andrew Haigh har veksla vellukka mellom fjernsynsseriar som den søte Looking (2014) og filmar som det strålande dramaet 45 år (2015), med Charlotte Rampling i ei av sine beste roller. Haigh kan få det beste ut av skodespelarar.
I All of Us Strangers er både Andrew Scott i hovudrolla og Paul Mescal som nyfiken nabo og ny type nydelege. Båe har ein mild framtoning med såre trekk under smila. Samtalane flyt sakte og ekte. Mescal følgjer opp den nydelege, Oscar-nominerte rolla i Aftersun (2022) med liknande lun melankoli. Han ser vi gjerne meir av. Dynamikken med Scott er flott.
Det magiske elementet i filmen ligg i ein uvanleg premiss som fungerer overraskande bra. Sjølv om det kan verke som ei stor spenningsspolering, avslører alle handlingsreferat og traileren at Adam vitjar foreldra. Han er i førtiåra, men dei døydde då han var tolv år. Denne vrien tek ein fort for god fisk.
Mimremagi
Til liks med meir tradisjonelle fantasyfilmar gjev det fantastiske grobotn for å grunde på mange ting. Korleis ville foreldra sett på sonen no? Er han vellukka? Kva har endra seg i samfunnet når det gjeld synet på homofili? Kva skulle ein helst gjort om att, annleis? Det blir fleire turar til rekkjehuset. Leiken med minne er til hjelp for han og publikum. Filmen tener på trikset intellektuelt og ikkje minst emosjonelt.
Trass i fine, varme figurar vaker mørket biletleg og bokstaveleg. Neonljos fyller dunkle rom. «Always on My Mind» i versjonen til Pet Shop Boys dundrar fengjande og sørgmodig. Andrew Haig er ein trygg forteljar og får som før fram sterke kjensler i meg. All of Us Strangers er vakker, vellaga og rørande.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?