Velspelt drama om kunstnarklisjear og far/son-problematikk.
Kunstnaren Simon (Søren Malling) med kona (Ane Dahl Torp) som tek til å stilla spørsmål.
Foto: Julie Vrabelová / Tour de Force
Drama
Regi: Charlotte Sieling
Rivalene (orig. tit.: Mesteren)
Med: Søren Malling, Jakob Oftebro, Ane Dahl Torp
Simon (Malling) har nådd middagshøgda som mann og skyhøgt som kunstnar. Når sonen (Oftebro) han aldri har møtt før, dukkar opp for å bu hos han og driva med sin eigen kunst der, møter han seg sjølv i fleire dører, og likar ikkje alltid den han møter på. Den tidlegare så oppofrande kona (Dahl Torp) tek også til å stilla spørsmål, både ved seg sjølv og forholdet deira.
Smal moral
I mikrouniverset hovudpersonane svingar seg i, verkar alt til å dreia seg om kvinner, vin og kunst, men ikkje nødvendigvis i denne rekkjefølgja. Det er eit univers på sida av samfunnet, og det seier såleis fint lite om verda. Slik oppfattar me alle oss sjølve frå tid til anna. «Eg er så sjølvoppteken, tenk så fantastisk at eg får lov til det», seier den oppblåste, småforfylla Simon i ein augeblink av sjølvinnsikt. Dette summerer på mange måtar Rivalene fint opp, for inn i framtida ein stad er det godt mogleg sonen kjem til å måtta seia det same. Så Rivalene ein film til skrekk og åtvaring om du er i ferd med å ha usannsynleg suksess som kunstnar? Eg trur nok moralen kan overførast til mange miljø, men til ein viss grad kjennest filmen noko innsnevra, utan at det eigentleg gjer så mykje. Så spørst det om dei som faktisk høyrer til miljøet, vil lika alle kunstnarmytane som blir forsterka til det komiske her.
Godespelarar
Som tittelen tilseier, er det duka for rivalisering mellom far og son. Den ekstra spenninga som Darling, rollefiguren til Ane Dahl Torp, tilføyer, gjer at handlinga vert driven fram på dynamisk vis og tek nokre uventa vendingar. Og skodespelarane er den verkelege styrken i filmen. Søren Malling (kjend frå ørten danske krimseriar) klarar å gje den utolelege kunstnartosken Simon nok kompleksitet til at han kan takast på alvor. Også Jakob Oftebro spelar rolla som den litt stillferdige, fandenivaldske sonen med overtyding. Mot slutten mistar filmen litt grepet, særleg i ein ganske så usannsynlege grande finale. Det er ikkje skjemmande nok til at eg ikkje likte summen, og Rivalene går i pluss for min del.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Charlotte Sieling
Rivalene (orig. tit.: Mesteren)
Med: Søren Malling, Jakob Oftebro, Ane Dahl Torp
Simon (Malling) har nådd middagshøgda som mann og skyhøgt som kunstnar. Når sonen (Oftebro) han aldri har møtt før, dukkar opp for å bu hos han og driva med sin eigen kunst der, møter han seg sjølv i fleire dører, og likar ikkje alltid den han møter på. Den tidlegare så oppofrande kona (Dahl Torp) tek også til å stilla spørsmål, både ved seg sjølv og forholdet deira.
Smal moral
I mikrouniverset hovudpersonane svingar seg i, verkar alt til å dreia seg om kvinner, vin og kunst, men ikkje nødvendigvis i denne rekkjefølgja. Det er eit univers på sida av samfunnet, og det seier såleis fint lite om verda. Slik oppfattar me alle oss sjølve frå tid til anna. «Eg er så sjølvoppteken, tenk så fantastisk at eg får lov til det», seier den oppblåste, småforfylla Simon i ein augeblink av sjølvinnsikt. Dette summerer på mange måtar Rivalene fint opp, for inn i framtida ein stad er det godt mogleg sonen kjem til å måtta seia det same. Så Rivalene ein film til skrekk og åtvaring om du er i ferd med å ha usannsynleg suksess som kunstnar? Eg trur nok moralen kan overførast til mange miljø, men til ein viss grad kjennest filmen noko innsnevra, utan at det eigentleg gjer så mykje. Så spørst det om dei som faktisk høyrer til miljøet, vil lika alle kunstnarmytane som blir forsterka til det komiske her.
Godespelarar
Som tittelen tilseier, er det duka for rivalisering mellom far og son. Den ekstra spenninga som Darling, rollefiguren til Ane Dahl Torp, tilføyer, gjer at handlinga vert driven fram på dynamisk vis og tek nokre uventa vendingar. Og skodespelarane er den verkelege styrken i filmen. Søren Malling (kjend frå ørten danske krimseriar) klarar å gje den utolelege kunstnartosken Simon nok kompleksitet til at han kan takast på alvor. Også Jakob Oftebro spelar rolla som den litt stillferdige, fandenivaldske sonen med overtyding. Mot slutten mistar filmen litt grepet, særleg i ein ganske så usannsynlege grande finale. Det er ikkje skjemmande nok til at eg ikkje likte summen, og Rivalene går i pluss for min del.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Skodespelarane er den verkelege styrken i filmen.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.