Verken fugl eller fisk på menyen
Sammen alene slit med å balansera drama og melodrama.
Vener på hyttetur pratar ikkje nødvendigvis godt saman.
Bilete frå filmen
Drama
Regi: Janicke Askevold
Sammen alene
Med: Ida Nilsen, Aleksandra Ørbeck-Nilssen, Eirik Risholm Velle, Ivan Mathias Petersson
Kinofilm
To gamle vener (Nilsen og Ørbeck-Nilssen) møtest, saman med kjærastane (Velle og Petersson), for ei helg på hytta. Gamalt grums møter nytt grums.
Problema
Det er uendeleg sommarleg i Sammen alene – bølgene duvar, himmelen er blå og rosévinen flyt, i motsetning til samtalen. Dei fire kulturmenneska har underleg vanskeleg for å småprata. Det går frå null til hundre, temamessig, og tilbake til null igjen. Det må vera slitsamt å vera så lite gåverik i samtalekunsten og samtidig vera relativt vellukka skapande kunstnarar og forfattarar. Alt vert liggande på overflata, sjølv med dei tyngste temaa, som abort, sjølvmord og død. Det verkar som filmskaparane har hatt lyst å femna om kvart einaste tenkte scenario eit menneske kan gå gjennom, ved at hovudpersonane må ha gått gjennom desse sjølve. Det vert berre for mykje av det kjipe. Kanskje det er meininga at det skal vera kritikk av oss privilegerte, kvite nordmenn som studerer navlen vår som om det var reine hovudfagsprosjektet. Eller skal det vera eit forsøk på å forsvara den kvite middelklassen, at alle kan verta råka av eksistensielt vonde hendingar?
Intensjon eller ikkje, for meg hamnar Sammen alene innunder den ikkje heilt greie melodramakategorien.
Truverdet
At eg ikkje heilt trur på heilskapen, betyr ikkje at filmen er utan underhaldningsverdi – når dialogen er god, som han tidvis er, så skuldast det mykje at skodespelarane får utfalda seg utan å dvela for mykje. Kivinga og kammerpreiket kan nok vera gjenkjenneleg for dei fleste. Det mest truverdige, og kanskje mest nedstemmande, er kor mange elendige forhold som fortset og fortset, til trass for at det faktisk er så opplagt at dei er dårlege for kvarandre. Så nok ein gong blir eg noko forvirra: Er det meininga at eg skal sympatisera med at dei står saman, last og brast, når dei burde avlasta og bresta for lengst? Og mens me er inne på truverd: At opplyste menneske over 18 år har med seg kvitvinen Black Tower som husgåve, går eg berre ikkje med på.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Janicke Askevold
Sammen alene
Med: Ida Nilsen, Aleksandra Ørbeck-Nilssen, Eirik Risholm Velle, Ivan Mathias Petersson
Kinofilm
To gamle vener (Nilsen og Ørbeck-Nilssen) møtest, saman med kjærastane (Velle og Petersson), for ei helg på hytta. Gamalt grums møter nytt grums.
Problema
Det er uendeleg sommarleg i Sammen alene – bølgene duvar, himmelen er blå og rosévinen flyt, i motsetning til samtalen. Dei fire kulturmenneska har underleg vanskeleg for å småprata. Det går frå null til hundre, temamessig, og tilbake til null igjen. Det må vera slitsamt å vera så lite gåverik i samtalekunsten og samtidig vera relativt vellukka skapande kunstnarar og forfattarar. Alt vert liggande på overflata, sjølv med dei tyngste temaa, som abort, sjølvmord og død. Det verkar som filmskaparane har hatt lyst å femna om kvart einaste tenkte scenario eit menneske kan gå gjennom, ved at hovudpersonane må ha gått gjennom desse sjølve. Det vert berre for mykje av det kjipe. Kanskje det er meininga at det skal vera kritikk av oss privilegerte, kvite nordmenn som studerer navlen vår som om det var reine hovudfagsprosjektet. Eller skal det vera eit forsøk på å forsvara den kvite middelklassen, at alle kan verta råka av eksistensielt vonde hendingar?
Intensjon eller ikkje, for meg hamnar Sammen alene innunder den ikkje heilt greie melodramakategorien.
Truverdet
At eg ikkje heilt trur på heilskapen, betyr ikkje at filmen er utan underhaldningsverdi – når dialogen er god, som han tidvis er, så skuldast det mykje at skodespelarane får utfalda seg utan å dvela for mykje. Kivinga og kammerpreiket kan nok vera gjenkjenneleg for dei fleste. Det mest truverdige, og kanskje mest nedstemmande, er kor mange elendige forhold som fortset og fortset, til trass for at det faktisk er så opplagt at dei er dårlege for kvarandre. Så nok ein gong blir eg noko forvirra: Er det meininga at eg skal sympatisera med at dei står saman, last og brast, når dei burde avlasta og bresta for lengst? Og mens me er inne på truverd: At opplyste menneske over 18 år har med seg kvitvinen Black Tower som husgåve, går eg berre ikkje med på.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Å utvikle søvnframkallande tomatar ved hjelp av genmodifisering er kanskje ikkje å forbetre evolusjonen, skriv Siri Helle.
Foto: Frank May / NTB
Genteknologi til kva bruk?
Teknologi som endrar gen, er komen for å bli. Men treng vi han i matproduksjonen?
Betlehemsstjerna.
Foto via Wikimedia Commons
2024 eller 2031 etter Kristus?
Når blei Jesus fødd? Kva er utgangspunktet for tidsrekninga vår?
Teikning: May Linn Clement
«Jan Ansgar har levd lenge i trua på at han kan finne mandelen like godt som alle andre.»
Foto: Flamme Forlag
Eit dikt om honning
Honningen – flytande, glitrande, gul som sollyset – er både kvardagsleg og heilag.
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons