JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Fransk feilskjær for born

Folka bak briljante Ernest & Celestine fjasar med fjernsynsprosjekt på kino.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Soga om reven som mislukkast med å vere stor og stygg, ebbar ut i ei juleforteljing.

Soga om reven som mislukkast med å vere stor og stygg, ebbar ut i ei juleforteljing.

Soga om reven som mislukkast med å vere stor og stygg, ebbar ut i ei juleforteljing.

Soga om reven som mislukkast med å vere stor og stygg, ebbar ut i ei juleforteljing.

1865
20180803
1865
20180803

ANIMASJON/
BARNEFILM

Regi: Patrick Imbert og Benjamin Renner

Den store stygge reven

(Orig.tittel: Le grand méchant renard et autres contes...)
Med norske stemmer

Dyr frå ein fransk gard rotar rundt bak sceneteppet før framsyninga «Ein baby å levere» kjem i gang. Historia handlar om ein grei gris som med sine vettlause kameratar kaninen og anda skal få ein baby trygt fram til familien når storken skulkar. Ein halv time inn i filmen er det sceneskifte, og soga frå filmtittelen tek til: ei historie om ein rev som mislukkast med å vere stor og stygg. Så rundar dyra av med ei juleforteljing.

Slapp slapstick

Dei tre historiene er greie små fablar med noko på hjarta, og enkelte av figurane er fine, men dei lir av mas. Vi får ei lang rekkje slappe variantar av fysiske spelopparar som halvhjerta hintar til amerikanske klassikarar som Looney Tunes og julefilmar frå Disney. Teikningane vantar magien frå Oscar-nominerte Ernest & Celestine frå same gjeng. Enkle og gamalmodige strekar slår normalt an hjå meg, men finessen er ikkje den same her. Humoren er stort sett fjollete. No og då skjer det noko snedig, men det er unnataket snarare enn regelen.

Skjemta kjem tett. Kjeklinga er frenetisk. Replikkane er ofte repeterande. Dei norske stemmene er generiske og stundom irriterande. Altfor mange ledd kjennest kjapt leverte for den komplekse verda det er å lage teiknefilm. Dette prosjektet var først tenkt for fjernsyn, og truleg hadde det passa betre i eit format med valfri neste episode enn på kino. Kanskje forventa eg for mykje av desse representantane for stolt fransk animasjonstradisjon. Den store stygge reven skuffar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

ANIMASJON/
BARNEFILM

Regi: Patrick Imbert og Benjamin Renner

Den store stygge reven

(Orig.tittel: Le grand méchant renard et autres contes...)
Med norske stemmer

Dyr frå ein fransk gard rotar rundt bak sceneteppet før framsyninga «Ein baby å levere» kjem i gang. Historia handlar om ein grei gris som med sine vettlause kameratar kaninen og anda skal få ein baby trygt fram til familien når storken skulkar. Ein halv time inn i filmen er det sceneskifte, og soga frå filmtittelen tek til: ei historie om ein rev som mislukkast med å vere stor og stygg. Så rundar dyra av med ei juleforteljing.

Slapp slapstick

Dei tre historiene er greie små fablar med noko på hjarta, og enkelte av figurane er fine, men dei lir av mas. Vi får ei lang rekkje slappe variantar av fysiske spelopparar som halvhjerta hintar til amerikanske klassikarar som Looney Tunes og julefilmar frå Disney. Teikningane vantar magien frå Oscar-nominerte Ernest & Celestine frå same gjeng. Enkle og gamalmodige strekar slår normalt an hjå meg, men finessen er ikkje den same her. Humoren er stort sett fjollete. No og då skjer det noko snedig, men det er unnataket snarare enn regelen.

Skjemta kjem tett. Kjeklinga er frenetisk. Replikkane er ofte repeterande. Dei norske stemmene er generiske og stundom irriterande. Altfor mange ledd kjennest kjapt leverte for den komplekse verda det er å lage teiknefilm. Dette prosjektet var først tenkt for fjernsyn, og truleg hadde det passa betre i eit format med valfri neste episode enn på kino. Kanskje forventa eg for mykje av desse representantane for stolt fransk animasjonstradisjon. Den store stygge reven skuffar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis