JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Franske forteljingar

Laurent Cantet skildrar samtida med smarte samtalar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sju franske ungdommar prøver å skrive ein kriminalroman saman i den nyaste filmen til Laurent Cantet.

Sju franske ungdommar prøver å skrive ein kriminalroman saman i den nyaste filmen til Laurent Cantet.

Foto: Jerome Prebois / Storytelling Media

Sju franske ungdommar prøver å skrive ein kriminalroman saman i den nyaste filmen til Laurent Cantet.

Sju franske ungdommar prøver å skrive ein kriminalroman saman i den nyaste filmen til Laurent Cantet.

Foto: Jerome Prebois / Storytelling Media

2579
20180309
2579
20180309

DRAMA

Regi: Laurent Cantet

The Workshop (Orig.tittel: L’atelier)

Med: Marina Foís, Matthieu Lucci

Den kjende forfattaren Olivia (Foís) leier ein sommarskule der unge utan arbeid skal skrive ein krimroman saman. Gjengen på sju er variert. Skriveverkstaden er basert på samtalar som stundom sklir ut i kranglar med distansert aggressive Antoine (Lucci) i sentrum. Eit spel med dragnad og frykt utviklar seg mellom han og rettleiaren.

Frankrike i dag

Debatten om kva historie dei vil fortelje, speglar kampen om kva stemmer som dominerer i Frankrikes forteljingar i dag. At filmen sirklar rundt slike samtalar, gjev eit metaaspekt fransk film har sterke tradisjonar for. Plassen fiksjonen har i røynda og røynda i fiksjonen, er sentrale tema. Diskusjonen om motiv for mord i ein roman handlar òg om kven som kan ty til vald når vona svinn.

Den gamle verftsbyen La Ciotat aust for Marseille gjev postindustrielle rammer. Klipp frå betre tider står i kontrast til konfliktar og uvisse i våre dagar. Arbeidsløyse, rasisme, terror, franske identitetar og høgrepopulisme siv snart til overflata. Gruppa er sett saman for å få fram ulike synspunkt i dagens Frankrike. Typane er kjende, men heldigvis unngår realisten Laurent Cantet kleine karikaturar. At Antoine leflar med rasisme, spelar valdelege dataspel, er kroppsfiksert og har høgreorienterte vener, kan høyrast ut som ein sjablong, men figuren er ikkje dum, og dynamikken mellom han og Olivia er intens. Marina Foís og Matthieu Lucci spelar godt.

Cantet kan

Cantet skildra avindustrialiseringa av Frankrike og fragmenteringa av fellesskap med bravur i Menneskelige ressurser. Gruppedynamikken og skildringa av fransk ungdom her slektar på gullpalmevinnaren Klassen. Diskusjonane om historiene vi fortel oss sjølve, kan minne om metoden i franskmannens vellukka kubanske prosjekt, Himmelen over Havanna. The Workshop har likevel heller individfokus, med Antoine i hovudrolla. Vi kjem på innsida av livet til nokon vi ikkje veit om vi kan sympatisere med, men som vi vil forstå, litt som i ypparlege Mot sør, om sexturisme i Haiti. The Workshop er ikkje det mest originale han har laga, men Cantet står for kvalitet. Filmen er tidsriktig, spennande og balansert. Han spør mellom anna kva forteljingar Frankrike treng. Det er eit godt spørsmål.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Laurent Cantet

The Workshop (Orig.tittel: L’atelier)

Med: Marina Foís, Matthieu Lucci

Den kjende forfattaren Olivia (Foís) leier ein sommarskule der unge utan arbeid skal skrive ein krimroman saman. Gjengen på sju er variert. Skriveverkstaden er basert på samtalar som stundom sklir ut i kranglar med distansert aggressive Antoine (Lucci) i sentrum. Eit spel med dragnad og frykt utviklar seg mellom han og rettleiaren.

Frankrike i dag

Debatten om kva historie dei vil fortelje, speglar kampen om kva stemmer som dominerer i Frankrikes forteljingar i dag. At filmen sirklar rundt slike samtalar, gjev eit metaaspekt fransk film har sterke tradisjonar for. Plassen fiksjonen har i røynda og røynda i fiksjonen, er sentrale tema. Diskusjonen om motiv for mord i ein roman handlar òg om kven som kan ty til vald når vona svinn.

Den gamle verftsbyen La Ciotat aust for Marseille gjev postindustrielle rammer. Klipp frå betre tider står i kontrast til konfliktar og uvisse i våre dagar. Arbeidsløyse, rasisme, terror, franske identitetar og høgrepopulisme siv snart til overflata. Gruppa er sett saman for å få fram ulike synspunkt i dagens Frankrike. Typane er kjende, men heldigvis unngår realisten Laurent Cantet kleine karikaturar. At Antoine leflar med rasisme, spelar valdelege dataspel, er kroppsfiksert og har høgreorienterte vener, kan høyrast ut som ein sjablong, men figuren er ikkje dum, og dynamikken mellom han og Olivia er intens. Marina Foís og Matthieu Lucci spelar godt.

Cantet kan

Cantet skildra avindustrialiseringa av Frankrike og fragmenteringa av fellesskap med bravur i Menneskelige ressurser. Gruppedynamikken og skildringa av fransk ungdom her slektar på gullpalmevinnaren Klassen. Diskusjonane om historiene vi fortel oss sjølve, kan minne om metoden i franskmannens vellukka kubanske prosjekt, Himmelen over Havanna. The Workshop har likevel heller individfokus, med Antoine i hovudrolla. Vi kjem på innsida av livet til nokon vi ikkje veit om vi kan sympatisere med, men som vi vil forstå, litt som i ypparlege Mot sør, om sexturisme i Haiti. The Workshop er ikkje det mest originale han har laga, men Cantet står for kvalitet. Filmen er tidsriktig, spennande og balansert. Han spør mellom anna kva forteljingar Frankrike treng. Det er eit godt spørsmål.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

The Workshop er ikkje det mest originale han har laga, men Cantet står for kvalitet.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis