JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Frida med hj arta i handa

Katalansk kvalitet er ein knallgod grunn til å oppleve sommar på kino.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Laia Artigas (t.v.) er strålande i rolla som Frida, som må flytte til onkelen då mora døyr.

Laia Artigas (t.v.) er strålande i rolla som Frida, som må flytte til onkelen då mora døyr.

Foto: Santiago Racaj / Arthaus

Laia Artigas (t.v.) er strålande i rolla som Frida, som må flytte til onkelen då mora døyr.

Laia Artigas (t.v.) er strålande i rolla som Frida, som må flytte til onkelen då mora døyr.

Foto: Santiago Racaj / Arthaus

2670
20180629
2670
20180629

Drama

Regi: Carla Simón

Sommer 1993 (Orig. tittel: Estiu 1993)

Med: Laia Artigas, Paula Robles, Bruna Cusí

Seks år gamle Frida (Artigas) flyttar frå Barcelona til onkelen på bygda då mora døyr. Der ventar eit annleis liv med familien til onkelen. Kona Margarita (Cusí) tek kjærleg ansvar, og den vesle kusina Ana (Robles) blir leikekameraten. Omveltinga er stor. Frida lèt seg ikkje tilpassa lett. Figuren er basert på historia til regissøren Carla Simón, som har vunne ei rekkje fortente prisar for den første spelefilmen sin.

Briljante barn

Ein har vel knapt sett barn spele betre i spansk film sidan Ana Torrent briljerte i Bikubenes ånd av Víctor Erice og Ravnene av Carlos Saura midt på syttitalet. Laia Artigas er aldeles strålande i hovudrolla. Augo til Frida er fulle av nyfikne og undertrykte kjensler. Dynamikken med Paula Robles imponerer. Dei to små set dei vaksne i skuggen, sjølv om alle spelar godt.

Carla Simón tek barn på alvor. Lyddesign er kløktig kombinert med val av kameravinklar for å fremje barneperspektivet. Vi høyrer dei vaksne snakke på avstand om frustrasjonane sine og om Frida. Leik står likevel sentralt, og ei rekkje scener er skikkeleg kjekke. Hageslange i sommarsol er ein klassikar. Dei skumle sidene ved leik i skogen er òg sterke.

Fri natur

Lett ustødig kamera fangar både livleg leik og indre uro. Den taktile tilnærminga til natur, murar og menneske minner om Alice Rohrwacher og skildringane hennar av italiensk gardsliv. Sommar i Spania har idylliske trekk, men naturen har òg trugande element. Rebellen Frida er ikkje framand for å utfordra omgjevnadane. Ho har mykje i hjarta som er vrient å få ut.

Ei uvisse vakar over korleis mora døydde. På lik line med Frida må vi tolke forhistoria frå snuttar av praten til dei vaksne, men vi legg til årstalet i tittelen. Foreldra til Frida blei vaksne i ei fri tid etter diktaturet. Med fridom kjem farar. Spenninga mellom eit konservativt Spania og nye generasjonar med opnare oppseding ligg under. Besteforeldra er mest opptekne av at Frida må pugga fadervår.

Sommer 1993 har varme utan å vere noka søtsuppe. Du kan kjenne sommarsola kjæle med kinna i kinosalen i lag med spenninga over sommaren då livet endra seg heilt. Berre du ikkje bur i Bergen, der kinoen ikkje vil redde oss frå regnet ved å vise denne energiske, elegante filmen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Carla Simón

Sommer 1993 (Orig. tittel: Estiu 1993)

Med: Laia Artigas, Paula Robles, Bruna Cusí

Seks år gamle Frida (Artigas) flyttar frå Barcelona til onkelen på bygda då mora døyr. Der ventar eit annleis liv med familien til onkelen. Kona Margarita (Cusí) tek kjærleg ansvar, og den vesle kusina Ana (Robles) blir leikekameraten. Omveltinga er stor. Frida lèt seg ikkje tilpassa lett. Figuren er basert på historia til regissøren Carla Simón, som har vunne ei rekkje fortente prisar for den første spelefilmen sin.

Briljante barn

Ein har vel knapt sett barn spele betre i spansk film sidan Ana Torrent briljerte i Bikubenes ånd av Víctor Erice og Ravnene av Carlos Saura midt på syttitalet. Laia Artigas er aldeles strålande i hovudrolla. Augo til Frida er fulle av nyfikne og undertrykte kjensler. Dynamikken med Paula Robles imponerer. Dei to små set dei vaksne i skuggen, sjølv om alle spelar godt.

Carla Simón tek barn på alvor. Lyddesign er kløktig kombinert med val av kameravinklar for å fremje barneperspektivet. Vi høyrer dei vaksne snakke på avstand om frustrasjonane sine og om Frida. Leik står likevel sentralt, og ei rekkje scener er skikkeleg kjekke. Hageslange i sommarsol er ein klassikar. Dei skumle sidene ved leik i skogen er òg sterke.

Fri natur

Lett ustødig kamera fangar både livleg leik og indre uro. Den taktile tilnærminga til natur, murar og menneske minner om Alice Rohrwacher og skildringane hennar av italiensk gardsliv. Sommar i Spania har idylliske trekk, men naturen har òg trugande element. Rebellen Frida er ikkje framand for å utfordra omgjevnadane. Ho har mykje i hjarta som er vrient å få ut.

Ei uvisse vakar over korleis mora døydde. På lik line med Frida må vi tolke forhistoria frå snuttar av praten til dei vaksne, men vi legg til årstalet i tittelen. Foreldra til Frida blei vaksne i ei fri tid etter diktaturet. Med fridom kjem farar. Spenninga mellom eit konservativt Spania og nye generasjonar med opnare oppseding ligg under. Besteforeldra er mest opptekne av at Frida må pugga fadervår.

Sommer 1993 har varme utan å vere noka søtsuppe. Du kan kjenne sommarsola kjæle med kinna i kinosalen i lag med spenninga over sommaren då livet endra seg heilt. Berre du ikkje bur i Bergen, der kinoen ikkje vil redde oss frå regnet ved å vise denne energiske, elegante filmen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar
i Dag og Tid.

Carla Simón tek barn på alvor. Lyddesign er kløktig kombinert med val av kameravinklar for å fremje barneperspektivet.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis