JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Grensesprengande kunstprosjekt

Del likt inneheld fengande dikt om samfunnssamanbrot.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Henrik Skotte og Gunnar Wærness skjuler seg bak Brødet og Eselet.

Henrik Skotte og Gunnar Wærness skjuler seg bak Brødet og Eselet.

Foto: Oktober

Henrik Skotte og Gunnar Wærness skjuler seg bak Brødet og Eselet.

Henrik Skotte og Gunnar Wærness skjuler seg bak Brødet og Eselet.

Foto: Oktober

2452
20180105
2452
20180105

DIKT

Brødet og Eselet:

Del likt

Oktober

Attom Brødet og Eselet står musikaren Henrik Skotte og poeten Gunnar Wærness. Duoen utgjer ei framføringskunst- og kabaretgruppe som har vore aktiv sidan 2011. Dei har tidligare gjeve ut bøkene Griskoknetter og Eurodike.

Del likt sprengjer rammene for ei tradisjonell diktutgjeving. I tillegg til verbaltekstane rommar boka fotografi, teikningar og videostills og kombinasjonar av desse. Fotografia syner menneske med eselhovud og menneskehovud kledde med hamburgarbrød og annan brødmat, plasserte i ulike miljø. Fotografia av fabelvesena er ofte forsynte med tekst og kan likne plakatar. Skulle det estetiske uttrykket samanliknast med noko, måtte det vere Gunnar Wærness’ teikneserieliknande diktbok Bli verden (2007). Medan Bli verden var ei biletbok, vert Del likt hovudsakleg bore av det poetiske verbalspråket.

Barsk ekskursjon

Del likt er ein barsk og laussluppen ekskursjon inn i eit bisart lyd- og biletunivers. I den framande biletverda tonar velkjende element fram. For her syng dei på trønderdialekt om E6, bilar, heilautomatiserte hotell og brennande buskar.

Evna til å leve seg inn i gjenstandar og krysse eksistensgrensene til plantar og dyr er i søkjelyset. Brødet vert til kjøt og kropp i fordøyingsprosessen. Mennesket vert til esel, buss og motorveg. Og busken, fisken og eselet tek til å snakke som om dei var sjølvmedvitne språkbrukarar i dei lydmålande, rytmiske songane. At dyr snakkar, er kjend frå fabel- og barnelitteraturen, men då snakkar dyra oftast som om dei var menneske. Her snakkar tinga og dyra utifrå ståstaden sin. Eselet, som fortel at det bar Jesus og ordet på ryggen, lærer seg å snakke i eit ABC-dikt der ortofonien trumfar den kjende ortografien: «Kå gå på knærn / foran Æll som la sæ Æmm e mett men / Ænn får aldri nok.»

Litterær logikk

Del likt balanserer mellom den elleville galskapen, humoren og det djupaste alvoret. Estetisk er Del likt ytterleggåande. Jamvel om ein finn ein politisk og økologisk radikalitet og uttala kapitalismekritikk i dikta, verkar det likevel som kunstnarduoen konsekvent forfølgjer ein litterær logikk, der språket solidarisk tek bustad i alt og alle og får alt og alle til å syngje med sitt særeige nebb, også dei tagale og undertrykte.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Brødet og Eselet:

Del likt

Oktober

Attom Brødet og Eselet står musikaren Henrik Skotte og poeten Gunnar Wærness. Duoen utgjer ei framføringskunst- og kabaretgruppe som har vore aktiv sidan 2011. Dei har tidligare gjeve ut bøkene Griskoknetter og Eurodike.

Del likt sprengjer rammene for ei tradisjonell diktutgjeving. I tillegg til verbaltekstane rommar boka fotografi, teikningar og videostills og kombinasjonar av desse. Fotografia syner menneske med eselhovud og menneskehovud kledde med hamburgarbrød og annan brødmat, plasserte i ulike miljø. Fotografia av fabelvesena er ofte forsynte med tekst og kan likne plakatar. Skulle det estetiske uttrykket samanliknast med noko, måtte det vere Gunnar Wærness’ teikneserieliknande diktbok Bli verden (2007). Medan Bli verden var ei biletbok, vert Del likt hovudsakleg bore av det poetiske verbalspråket.

Barsk ekskursjon

Del likt er ein barsk og laussluppen ekskursjon inn i eit bisart lyd- og biletunivers. I den framande biletverda tonar velkjende element fram. For her syng dei på trønderdialekt om E6, bilar, heilautomatiserte hotell og brennande buskar.

Evna til å leve seg inn i gjenstandar og krysse eksistensgrensene til plantar og dyr er i søkjelyset. Brødet vert til kjøt og kropp i fordøyingsprosessen. Mennesket vert til esel, buss og motorveg. Og busken, fisken og eselet tek til å snakke som om dei var sjølvmedvitne språkbrukarar i dei lydmålande, rytmiske songane. At dyr snakkar, er kjend frå fabel- og barnelitteraturen, men då snakkar dyra oftast som om dei var menneske. Her snakkar tinga og dyra utifrå ståstaden sin. Eselet, som fortel at det bar Jesus og ordet på ryggen, lærer seg å snakke i eit ABC-dikt der ortofonien trumfar den kjende ortografien: «Kå gå på knærn / foran Æll som la sæ Æmm e mett men / Ænn får aldri nok.»

Litterær logikk

Del likt balanserer mellom den elleville galskapen, humoren og det djupaste alvoret. Estetisk er Del likt ytterleggåande. Jamvel om ein finn ein politisk og økologisk radikalitet og uttala kapitalismekritikk i dikta, verkar det likevel som kunstnarduoen konsekvent forfølgjer ein litterær logikk, der språket solidarisk tek bustad i alt og alle og får alt og alle til å syngje med sitt særeige nebb, også dei tagale og undertrykte.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Estetisk er Del likt ytterleg-
gåande.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis